امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۵۶:۱۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دانشگاه یاسوج در رده ی بهترین دانشگاه های ایران

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از قرار گرفتن ۳۰ دانشگاه کشور در رده موثرترین دانشگاه‌های جهان خبر داد.

راه ملت، به نقل از  سایت اطلاع رسانی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، محمدجواد دهقانی تصریح کرد: در بیست و پنج سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون استناد در دنیای علم صورت گرفته است که ۸۰% این استنادها تنها به ۷% از کشورهای دنیا صورت گرفته است. بنابراین، کسب مرجعیت علمی دشوار بوده و نیازمند برنامه ریزی و یک جهاد علمی است. صد دانشگاه برتر دنیا در پنج سال گذشته ۳۴% از کل استنادهای دنیا را دریافت کرده اند. آنها همچنین ۲۱% از علم دنیا را تولید می کنند، اما به هر ترتیب آنها بیش از تولید علم شان استناد دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) فهرستی از موثرترین دانشگاه‌های دنیا را معرفی می‌کند. دانشگاه‌ها براساس تعداد استنادهایی که در طی ده سال گذشته دریافت کرد‌ه‌اند انتخاب شده‌اند. این فهرست هر دو ماه یک بار روزآمد شده به نحوی که دانشگاه‌ها مرتبا مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت عدم کسب حد نصاب امتیاز، حذف می‌شوند. برای انتخاب موثرترین دانشگاه‌ها، کلیه دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دنیا بر حسب میزان اثرگذاری آنها مشخص و مرتب‌سازی می‌شوند. در گام بعدی یک درصد برتر آنها که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند انتخاب و معرفی می‌شوند.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: مایه مباهات است که ۳۰ دانشگاه از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر که دارای بیشترین میزان اثر گذاری بوده‌اند مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: در بین دانشگاه‌های جامع، نام ۱۲ دانشگاه از جمله دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شیراز، تبریز، فردوسی مشهد، رازی، بوعلی سینا، کاشان، یاسوج، شهید باهنر کرمان، ارومیه و سمنان به ترتیب اثرگذاری در این فهرست حاضر شده‌اند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نیز در لیست یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته و در این فهرست حضور دارد.

دهقانی افزود: از این میان کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی، یک سوم دانشگاه‌های برتر کشور در این حوزه را تشکیل می‌دهند. در این گروه به ترتیب دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی تبریز، موسسه پاستور ایران، علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی کرمان و بقیه الله (عج) در رده دانشگاه های یک درصد برتر دنیا حضور دارند.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) افزود: همچنین ۷ دانشگاه صنعتی کشور در زمره یک درصد دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته که دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، علم صنعت ایران، خواجه نصیر طوسی، صنعتی بابل و صنعتی شیراز به ترتیب میزان اثرگذاری فهرست دانشگاه های یک درصد برتر جهان آورده شده اند.

وی در پایان تصریح کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) حضور این دانشگاه‌ها در میان دانشگاه‌های برتر که دارای بیشترین میزان اثر گذاری بوده‌اند را به تمامی دانشگاهیان تبریک و اظهار امیدواری می کند که با پیگیری برنامه راهبردی خود در راستای مرجعیت علم و فناوری در جهان و در تحقق سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری گام بردارند.

منتشر شده در :2015/05/31 - 06:05|شناسه خبر: 10243 621 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه