امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۲۶:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فریاد مسافران از بی‌تدبیری مسئولان/گردشگرانی که دیگر به یاسوج نمی‌آیند+تصاویر

سریال بی‌تدبیری مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بار دیگر در یک تعطیلات چند روزه تکمیل شد به نحوی که فریاد مسافران از بی‌تدبیری مسئولان بلند شد.

به گزارش راه ملت، پس از آن که مشکلات زیادی در عید فطر سال گذشته و همزمان با مسافرت‌های آن چند روز در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پیش آمد اکنون پس از گذشت یک سال دوباره همان مشکلات با شدت و ضعف در تعطیلات چند روزه آخر بهار حادث شد.

برای تهیه گزارش در پارک‌های یاسوج قبل از هر چیز جمله‌ای زیبا و حکیمانه از مقام معظم رهبری چشم‌نواز بود آن‌جا که معظم‌له درخواست کرده بودند؛ باید از مواهب طبیعی خود بیشتر و بهتر استفاده کنید و همین جمله وظیفه مسئولان را در برابر همه داشته‌ها و ظرفیت‌ها در خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر دو چندان می‌کرد.


جمله‌ای پندآموز از رهبری معظم که در پارک ساحلی یاسوج نصب شده

وارد پارک‌ها که شدیم شاید وضعیت به نسبت کمی بهتر از گذشته جلوه می‌داد اما باز هم مسافران و گردشگران از کمبودها گله می‌کردند.

مسافران معتقد بودند، شهرداری و سایر دستگاه‌ها هر چه قدر که می‌خواهند عوارض بگیرند اما به مسافر خدمات بدهند.

یکی از مسافران اظهار کرد: این‌گونه که معلوم است ما نزد شما مسلمان نیستیم که بخواهیم نماز بخوانیم چراکه وضعیت سرویس‌های بهداشتی افتضاح است.

این ساکن استان بوشهر که خود را علی خدامی معرفی می‌کرد، افزود: چرا باید دو ساعت تمام برای استفاده از سرویس بهداشتی در صف انتظار بمانیم و مسافرت خود را خراب کنیم.


سرویس‌های بهداشتی که خبری از آب در آن‌ها نیست

وی گفت: سال‌های گذشته که به شهر شما می‌آمدم همین آش و همین کاسه بود؛ لذا بنویسید و پخش کنید که به خاطر آب و هوای خوب شهر یاسوج اینجا آمده‌ام و هیچ‌گاه دل خوشی به خدمات شما نداشته‌ام.

این مسافر تعطیلات آخر بهار در یاسوج گفت: قدری مسئولان شهر شما به خود بیایند و به دنبال ایجاد تحول در زیرساخت‌ها باشند تا مسافر فرار نکند.

در همین حال فردی دیگر از همین خانواده گفت: آیا مسئولان نمی‌توانند با پولی که از عوارض می‌گیرند کاری برای این شهر انجام دهند.

این مسافر و گردشگر در شهر یاسوج افزود: روی بلیط‌های ورودی پارک نوشته شده ۳ هزار تومان اما از ما ۵ هزار تومان گرفته‌اند؛ حاضریم بیش از این پرداخت کنیم اما پارک‌های بزرگ شما امکانات داشته باشند.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از نکات جالب مربوط به باز کردن آب بر روی چمن پارک‌ها بود که باعث ناراحتی مسافران شده بود و گلایه داشتند که مسئولان شما آب زیر پای ما گرفته‌اند.

اما کمی دورتر گلایه‌ها در پارک ساحلی بیشتر بود آن‌جا که دستشویی‌ها آب نداشت.

مسافران که به دلیل نگرانی وضعیت، گروه‌های کوچک تشکیل داده بودند آن قدر کلافه بودند که حال و حوصله صحبت با خبرنگاران را نداشته و انگار از خبرنگار هم انتظار تدبیر بیشتری برای درج اخبار داشتند.

مشکل چنان حاد شده بود که برخی مسافران فریاد می‌زدند دیگر به شهر یاسوج نخواهیم آمد که در این میان گلایه‌های مادر مسن کازرونی بیش از همه ناراحت‌کننده به نظر می‌رسید.


وقتی بی‌آبی در مرکز آب ایران برای مسافران نمود پیدا می‌کند

بر مبنای این گزارش، برخی از خانم‌های مسافر از بی‌آبی به رودخانه بشار پناه برده بودند و برخی دیگر هم از سر ناچاری برای آینده پارک به جای مسئولان استان! در حال نقشه کشیدن بودند که مثلاً اگر چند تانکر در فلان قسمت نصب شود دیگر مشکلی ایجاد نخواهد شد.

از دیگر مشکلاتی که وجود داشت گاه به ترافیک سنگین در ورودی و خروجی‌های شهر برمی‌گشت و البته مشکل زباله‌ها که هر چند نسبت به گذشته وضعیت بهتری بود اما سرعت عمل در جمع‌آوری زباله برای شهری مثل یاسوج با این حجم مسافر لازم و ضروری است.


ترافیک در خروجی شهر یاسوج

مردم از وضعیت رود بشار و بی‌سلیقگی مسئولان در ساماندهی این پارک هم گلایه داشتند چراکه ظرفیت خوبی برای سرگرمی و تفریح دارد.

فروش نامناسب یخ در کف خیابان و نبود جایگاه مناسب برای فروش یخ از دیگر گلایه‌های مسافران تعطیلات آخر بهار در یاسوج بود.

اما با همه این تفاسیر باید از مسئولان استان و شهرمان پرسید که آن همه جلساتی که پس از حوادث پارسال برگزار کردید کدام خروجی را به دنبال داشت./فارس

================

گزارش از داریوش بهنیازاده

================

 

منتشر شده در :2015/06/05 - 06:06|شناسه خبر: 10424 765 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه