امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۳۴:۲۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کارخانه ی سیمان کهگیلویه”سالهاست به کما رفته” /مسئولین شهرستان هم راه حلی ندارند!

بزرگواری درباره ناکامی این پروژه افزود: اما مدیرعامل و سرمایه‌گذار پروژه بعد از گرفتن تسهیلات عقب‌نشینی کرد. از آن زمان با ورود هر استانداری از سرمایه‌گذار جهت شرکت در جلسات و برنامه‌ریزی جهت ادامه کار دعوت می‌شد اما وعده‌های سرمایه‌گذار هیچ‌گاه عملی نشد.

راه ملت،  مجید آذربارگون: نبود کارخانجات و صنایع بزرگ در شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه با وجود پتانسیل‌های بالای اشتغال و کارآفرینی، بیکاری را به عنوان اساسی‌ترین معضل و دغدغه جوانان قرار داده است.

“بیکاری ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است” این جمله همواره در سخنان مسئولان و از تریبون های مختلف نقل می شود اما شعار لفظی بیش نیست ؛چرا که در عمل هیچ اقدام قابل توجهی برای ریشه کنی و یا به حداقل رساندن این معضل در شهرستان محروم ۱۳۲هزار نفری کهگیلویه صورت نگرفته است.

 در راستای اشتغالزایی و با هدف بکارگیری درصدی از جوانان جویای کار پروژه هایی در نظر گرفته شد اما کلنگ بسیاری از این پروزه های امیدبخش به مذاق زمین خوش نیامده است.

کارخانه سیمان دهدشت پرده دیگری از پروزه های به کما رفته این شهرستان سالهاست در سایه بی توجهی و سوی مدیریتی به حال اولیه خود رها شده است.

kohgiluyeh.ir

این کارخانه با گذشت۷سال از کلنگ زنی درحالی در ابتدای راه عملیات مانده است که قرار بود ظرف دو سال به بهره برداری برسد.

اما تاکنون نتوانسته آرزوی بیش از ۲۵۰۰جوان جویای کار که طبق پیش بینی به صورت مسقیم و غیرمستقیم میتوانستند نانی از این پروزه بخورند را براورده کند.

kohgiluyeh.ir

 ذهن جوانان کهگیلویه مخدوش وعده های توخالی و از جنس شعار و خیال مسئولان شده است.

یکی از جوانان منطقه در گفت وگو با پایگاه خبرنگار راه ملت با باین این‌که هیچ فرصت شغلی در این شهرستان وجود ندارد افزود: متاسفانه بیکاری اساسی ترین مشکل جوانان شده است.

این جوان جویای کار تصریح کرد: بعد از کلنگ زنی این پروزه دلخوش به آینده بودیم اما با گذشت چنیدن سال هنوز خبری از بهره برداری کارخانه نیست.

وی با بیان این که جوانان شهرستان از وعده های مسئولان خسته شده اند گفت:بلاتکلیفی کارخانه سیمان سپو همه ما را نا امید کرده است.

مجتبی جوان دیگری که چند سالی از فارغ التحصیلی او می گذرد نیز با ابراز نگرانی از آینده مبهم خود و دیگر جوانان می گوید: کسی به فکر اشتغالزایی ما جوانان نیست.

وی با بیان این که کارخانه سیمان می توانست بخشی از مشکل بیکاری ما جوانان را حل کند تصریح کرد: اما بی توجهی به این پروزه نشان می دهد هیچ امیدی به راه اندازی آن نیست.

بی اطلاعی مدیر اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه از وضعیت کارخانه سیمان سپوی دهدشت

مدیر اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه، آقای سید باقر افشین در پاسخ به این سوال خبرنگار راه ملت در مورد راه اندازی و پیشرفت فیزیکی کارخانه سیمان سپو تنها له ذکر جمله ی “هیچ اطلاعی از کارخانه سیمان سپو دهدشت ندارم” بسنده کرد.

kohgiluyeh.ir

*وقتی زور مسئولان به سرمایه گذار نمی رسد/ اعطای تسهیلات میلیاردی بی حاصل

نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرستان تلاش‌هایی داشتم اما به نتیجه نرسید کارخانه سیمان سپوی دهدشت را نمونه‌ای از پروژه‌های اشتغالزای این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: برای احداث این کارخانه تلاش‌هایی داشتیم اما سرانجامی نداشت.

نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری که بومی منطقه بود همکاری کردیم و مبلغ ۱۵ میلیارد تسهیلات گرفت، پروژه کلنگ‌زنی شد و سرمایه‌گذار قول داد در سال ۸۸ فاز نخست کارخانه افتتاح شد.

kohgiluyeh.ir

بزرگواری درباره ناکامی این پروژه افزود: اما مدیرعامل و سرمایه‌گذار پروژه بعد از گرفتن تسهیلات عقب‌نشینی کرد. از آن زمان با ورود هر استانداری از سرمایه‌گذار جهت شرکت در جلسات و برنامه‌ریزی جهت ادامه کار دعوت می‌شد اما وعده‌های سرمایه‌گذار هیچ‌گاه عملی نشد.

وی از آخرین تلاش‌های خود و استاندار در اجرای عملیات پروژه سیمان گفت و خاطرنشان کرد: در آخرین نشستی که با سرمایه‌گذار پروژه و آقای خادمی استاندار داشتیم سرمایه‌گذار قول داد ظرف دو هفته آینده کار را شروع کند اما رفت که رفت.

kohgiluyeh.ir

درصد بالای بیکاری در میان قشر جوان شهرستان کهگیلویه و بالاخص تحصیل کرده‌های شهرستان کهگیلویه علاوه بر اینکه باعث هدر رفتن سرمایه‌های انسانی این شهرستان می شود، یکی از زمینه‌های افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی مثل اعتیاد، کاهش ازدواج و افزایش طلاق و گسترش بیماریهای روانی است.

گزارش و عکس: مجید آذربارگون

تصاویر تکمیلی:
کارخانه سیمان سپوی دهدشت افتتاح شد!!!
کارخانه سیمان سپوی دهدشت افتتاح شد!!!
کارخانه سیمان سپوی دهدشت افتتاح شد!!!
کارخانه سیمان سپوی دهدشت افتتاح شد!!!
کارخانه سیمان سپوی دهدشت افتتاح شد!!!
منتشر شده در :2015/06/13 - 12:06|شناسه خبر: 10799 2134 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه