امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۰۷:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دکتر روحانی: نخواهیم گذاشت مواد خوراگی گران شود/در دوسال ۸ میلیارد دلار مواد غذایی کمتر وارد کردیم/رهبری تنها نیست

رئیس قوه مجریه افزود: ما می‌خواهیم در این کشور بر رقبایمان، همسایگان و دیگر کشورهای در حال توسعه پیشی جوییم.

راه ملت، حجت‎الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در نوزدهمین سفر استانی خود به استان خراسان شمالی در ورزشگاه شهید تختی بجنورد در جمع مردم سخنرانی کرد.

 

* نخواهیم گذاشت مواد خوراکی گرانتر به دست مردم برسد

روحانی گفت: ما نخواهیم گذاشت بیگانگان بخواهند ظلم جنایت تحریم را ادامه دهند ما نخواهیم گذاشت حقوق ملت ایران پایمال شود، ما نخواهیم گذاشت مواد خوراکی مردم گرانتر به دست مردم برسد.

وی تصریح کرد: هر جنسی که از خارج بدست شما رسیده حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد گرانتر بوده یعنی پول از جیب شما داده شده است. آنها که می‌گویند تحریم مهم نیست گویی از جیب مردم بی‌خبرند.

رئیس جمهور افزود: آنهایی که می‌گویند ما در برابر بیگانگان نباید بایستیم و در برابر گروه ۱+۵ با قامتی رشید و با دیپلمات‌های کارآزموده نباید حرف بزنیم گویی از زندگی مردم بی‌خبرند ما به حول و قوه الهی و باهدایت‌های مقام معظم رهبری و مردم بزرگ در داخل ایران هم چرخ اقتصادی را به حرکت در می‌آوریم و هم غنی سازی خواهیم کرد.

 

* اعزام ۳۹۰۰ پزشک متخصص به روستاهای محروم کشور

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در طول ۲۲ ماه گذشته اظهار داشت: بیش از ۳۹۰۰ پزشک متخصص را به شهرها و روستاهای محروم اعزام کردیم که این رقم در طول شبانه روزی و ۲۴ ساعته در این مناطق خدمت کردند و هزاران خانه بهداشتی را تجهیز کردیم و در این مدت برای آسودگی بیشتر بیماران بیش از ۱۱ میلیون نفر از حاشیه نشینان شهر را تحت پوشش خدمات درمانی قرار دادیم و ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش درمانی و ۱۱ میلیون نفر را تحت پوشش حمایت امنیتی غذایی قرار دادیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: این دولت ننشسته است تا دیگران در مذاکرات و در برابر حرف حق ما تسلیم شوند یا نشوند و تا تحریم‌ها برطرف شود از روز آغاز دولت یازدهم در شرایط تحریم قدم به قدم برای رفاه مردم تلاش کردیم.

 

* دیگران زنجیر تحریم‎ها را بر پای ملت انداختند 

دکتر روحانی تأکید کرد: امروز بالاترین مشکل اجتماعی شما بیکاری است، بیکاری جوانان، دختران، پسران، تحصیل کردگان، دانشگاه رفته‌ها چرا؟ ما باید امروز با این معضل روبرو باشیم ایران با عظمت، این همه معادن، سرزمین آماده و جوانان لایق پس معلوم است که ما حرکتی از نو آغاز کنیم. ما قادریم کشور را در مسیر حرکت و توسعه قرار دهیم. دیگران آمده‌اند در مسیر مسابقه برپای ملت ما زنجیر نابجای تحریم انداخته‌اند ما نخواهیم گذاشت این زنجیر ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: برای احقاق حقوق ملت ایران دست به دست هم خواهیم داد از ۲۴ خرداد ۹۲ تا به جلو، با اتحاد و یگانگی، وحدت و انسجام ملی با حمایت و هدایت مقام معظم رهبری و اتکای به خداوند ما دست به دست هم خواهیم داد.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: ما تنها نیستیم دولت تنها نیست ملت تنها نیست رهبری تنها نیست ما یک ملت منسجم و یکپارچه هستیم که عنایت روح پیامبر عظیم‌الشان پشت سر این مردم است.

* در دو سال گذشته ۸ میلیارد دلار مواد غذایی کمتر وارد کردیم

دکتر روحانی تصریح کرد: اگر تولید کاسته شود دست نیاز ما به بیگانه دراز می‌شود، اگر تولید کاسته شود حتی برای نان شب هم نیازمندیم تا گندم را از خارج وارد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۲ میلیون‌ها تن گندم را وارد کردیم، سال گذشته ۲-۳ میلیون تن گندم کمتر وارد کردیم و امسال کمتر از گذشته. نیازمندی‌های ما در طول سالهای ۹۲- ۹۳ به بیگانه و خارج کاهش پیدا کرده و روی پای خود ایستاده‌ایم ما در این مدت ۸ میلیارد دلار موادغذایی کمتر وارد کردیم این بدان معناست که ما در مسیر تولید حرکت کردیم.

رئیس قوه مجریه گفت: تعداد تراکتورها، کمباین‌ها، ماشین ‌آلات راهسازی و کشاورزی که روز به روز افزایش پیدا می‌کند به معنای حرکت کشور در مسیر توسعه در رشد است.

 

* باید اختلافات را کنار بگذاریم

رئیس جمهور گفت: ما در روز ۲۴ خرداد دو سال پیش به همه اعلام کردیم که در این سرزمین ما به فرهنگ، افکار، سلیقه‌های یکدیگر احترام می‌گذاریم و آستانه تحمل را بالا و بالاتر می‌بریم این جناح‌ و آن جناح، این حزب و آن حزب، این قومیت آن قومیت، این لهجه آن گویش نداریم و همه ما در پی یک هدف واحدیم و آن پیشرفت سریع و همه جانبه ایران عزیز است.

رئیس قوه مجریه افزود: ما می‌خواهیم در این کشور بر رقبایمان، همسایگان و دیگر کشورهای در حال توسعه پیشی جوییم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به پیشرفت و قله‌های ترقی دست پیدا کنیم باید متحد باشیم، باید اختلافات را کنار بگذاریم همه به همدیگر کمک کنیم تا در این کشور رونق اقتصادی آغاز شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: شما می‌دانید روزی که این دولت کار خود را آغاز کرد از رشد، از رونق اقتصادی خبری نبود آمار اقتصادی ما نشان می‌داد که در سال ۹۱ نزدیک ۷ درصد منفی شرایط رشد کشور بوده یعنی رکود عمیق حتی در سال ۹۲ هم دوباره رشد منفی بود یعنی ادامه رکود.

منتشر شده در :2015/06/14 - 12:06|شناسه خبر: 10829 804 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه