امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۰۸:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ایران سومین کشور دنیا از لحاظ تعداد فارغ التحصیلان مهندسی!

ایران از نظر تعداد افرادی که در رشته های مهندسی از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند در رتبه سوم جهان قرار گرفت.

راه ملت، به نقل از فوربس،‌ مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی از وضعیت آموزش در ۱۲۴ کشور جهان ایران را از نظر میزان فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در رتبه سوم جهان قرار داده است.

بر اساس این گزارش سالانه ۲۳۳ هزار نفر در رشته های مهندسی، تولید و عمران در ایران فارغ التحصیل می شوند که این رقم تنها از دو کشور روسیه و آمریکا کمتر است.

در روسیه هر سال ۴۵۴ هزار نفر در رشته های مهندسی فارغ التحصیل می شوند که بالاترین رقم در سطح جهان است. آمریکا با ۲۳۷ هزار نفر در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است.

کشورهای ژاپن با ۱۶۸ هزار نفر، کره جنوبی با ۱۴۷ هزار نفر، اندونزی با ۱۴۰ هزار نفر، اوکراین با ۱۳۰ هزار نفر، مکزیک با ۱۱۳ هزار نفر، فرانسه با ۱۰۴ هزار نفر و ویتنام با ۱۰۰ هزار نفر به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم از این نظر قرار گرفته اند.

این گزارش افزود طی دهه های گذشته آمریکا،‌ ژاپن و کشورهای توسعه یافته دیگر بیشتر جمعیت فارغ التحصیلان مهندسی را به خود اختصاص داده اند اما این رقم طی سال های اخیر معکوس شده و هم اکنون بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان مهندسی به کشورهای درحال توسعه اختصاص دارند.

در این گزارش دو کشور پرجمعیت چین و هند به دلیل نبود آمار کافی لحاظ نشده اند./تسنیم

 

منتشر شده در :2015/06/19 - 10:06|شناسه خبر: 11019 639 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه