امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۹:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

افراد دیابتی روزه دار بخوانند

راه ملت، پرستو کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مازندران، با اشاره به اینکه دیابت انواع مختلف دارد، افزود: دیابت‌ها به انواع دیابت تیپ یک و دو و همچنین دیابت‌های ژنتیکی و دیابت بارداری و … تقسیم می‌شوند. کریمی اظهار کرد: دیابت تیپ یک به دلیل تخریب سلول‌های بتای پانکراس و عدم وجود انسولین در […]

راه ملت، پرستو کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مازندران، با اشاره به اینکه دیابت انواع مختلف دارد، افزود: دیابت‌ها به انواع دیابت تیپ یک و دو و همچنین دیابت‌های ژنتیکی و دیابت بارداری و … تقسیم می‌شوند.

کریمی اظهار کرد: دیابت تیپ یک به دلیل تخریب سلول‌های بتای پانکراس و عدم وجود انسولین در بدن به وجود می‌آید که روزه‌داری این گونه بیماران حتما باید با نظر پزشک انجام شود.

وی ادامه داد: در بیماری دیابت تیپ دو که به علت مقاومت افراد نسبت به انسولین بوجود می‌آید، انسولین تولید شده توسط پانکراس به اندازه مناسب نیست یا بدن بیمار نمی‌تواند از انسولین تولید شده، استفاده کند.

وی یادآور شد: تغییر وعده‌های دارویی در بیماران تیپ دو به افطار و سحر نیز باید با مشورت پزشک انجام شود تا در صورت نظر مثبت پزشک برای روزه‌داری زمان استفاده از داروها نیز برای بیماران تنظیم شود.

این متخصص داخلی اضافه کرد: در صورتی که پزشک اجازه روزه گرفتن به بیماران دیابتی نوع دوم داد آنها باید در فاصله بین افطار و سحر آب و مایعات فراوان بنوشند.

وی اظهار کرد: بیماران دیابتی نوع دوم در ماه مبارک رمضان از فعالیت‌های فیزیکی خودداری کنند و به علایم بروز افت قند توجه داشته باشند.

کریمی تصریح کرد: اینگونه بیماران از مصرف رژیم‌های پرکربوهیدرات مثل فرنی، زولبیا و بامیه و انواع شیرینی خودداری کنند.

متخصص بیماری‌های داخلی و معاون درمان بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) ساری با اشاره به اینکه استفاده محدود خرمای خشک برای این بیماران اشکالی ندارد، افزود: بیماران نوع دوم دیابتی روزه‌دار از خوردن غذای پرحجم در افطار و سحر خودداری کنند و وعده‌های غذایی بین افطار و سحر را بیشتر کنند.

کریمی بیماران دیابتی را به خوردن مصرف سبزیجات سفارش و تاکید کرد: این بیماران باید از خوردن غذاهای دارای نشاسته مخصوصا در ماه مبارک رمضان جدا خودداری کنند.

منتشر شده در :2015/06/20 - 11:06|شناسه خبر: 11059 913 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه