امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۱۸:۵۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سخنان ائمه جمعه در خطبه‌های این هفته استان

امام جمعه یاسوج گفت: با سخنانی که رهبری فرمودند، حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اطاعت از امر ولی‌فقیه است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است و تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه ماه قرآن است و عظمت رمضان بخاطر نزول قرآن و جایگاه قرآن از زبان قرآن بسی والا و رفیع است.

صلواتی خاطرنشان کرد: قرآن تنها کتاب آسمانی است که از تحریف مصون مانده و یگانه کلامی است که بر بلندای قله فصاحت و بلاغت هدایت و رستگاری را نوید می‌دهد، راز و رمز مکتوم عالم را بازگو می‌کند.

وی تاکید کرد: نعمت بزرگی است که خدای متعال عطای آن را بر زمینیان بزرگ می‌داند.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

خطیب جمعه قلعه رئیسی در ابتدای خطبه دوم به اظهارات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان اشاره و بیان کرد: ضمن تاکید بر مواضع قاطعانه رهبر انقلاب و حمایت از تیم مذاکره کننده تاکید می‌کنیم طرف مقابل شیطان است مبادا در نحوه مذاکرات از مواضع رهبری یک قدم عقب‌نشینی صورت گیرد که در این صورت مورد مواخذه مردم ایران خواهیم شد.

وی گفت: این مردم فرمایشات رهبری را خط قرمز می‌دانند مردم ۳۶ سال خون دل خوردند با جان خودشان با قربانی کردن جوانانشان از این انقلاب و نظام حمایت کردند و امروز حرف و خواسته آنها از دولت و تیم مذاکره کننده یک کلام و آن «هیهات منا الذله» است.

وی به روز جهانی مواد مخدر هم اشاره و اذعان داشت: مواد مخدر یک سرطان است که به جان خانواده‌ها افتاده و بلای خانمان‌سوزی است که از مسئولان نظامی و امنیتی کشور، استان و منطقه خواستار ناامن کردن محیط هستیم.

صلواتی به هفتم تیرماه شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و روز قوه قضائیه اشاره و یادآور شد: در اسلام قوه قضائیه جایگاه رفیعی دارد چون همه امورات ملت در دست قوه قضائیه است جان مردم، مال مردم و نوامیس مردم همه در تحت سیطره قوه قضائیه است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه قوه قضائیه ملجاء و پناهگاه مردم ستم‌دیده است، اظهار داشت: قوه قضائیه قوه‌ای مستقل بوده و هیچ مقامی حق دخالت در آن ندارد.

صلواتی افزود: هیچ کس حق ندارد به قوه قضاییه توهین کند از جمله خانواده‌ای که دم از انقلاب می‌زند، خودش را صاحب و همه کاره می‌داند اما حالا که فرزند ناخلفشان جرمی مرتکب شده حکم را پدر سوخته‌بازی می‌داند.

صلواتی گفت: این نطفه یک فتنه جدید است مثل همان واکنش سال ۸۸ بود که گفتند بریزید به خیابان‌ها اما کور خواندند چرا که مردم بصیر و آگاه هستند و آن کسی که نامه می‌نویسد و متخلف را حمایت می‌کند هم بداند دیگر جایی در بین ملت ندارد.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه گفت: با این حبس‌ها و زندانی‌ها کار درست نمی شود این تازه کمک به دزد و دزدی کردن است، باید دست مهدی باباها در این جامعه قطع شودلذا از هر دولتی که است اگر این شد دیگر شاهد این اختلاس ها نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه مردم در خصوص این پرونده از دستگاه قضا انتظاراتی دارند اضافه کرد: این دستگاه پاسبان آبرو و حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام است انحراف در این دستگاه مردم را از این دستگاه مایوس و به جمهوری اسلامی بدبین می‌کند لذا مسئولان قوه قضائیه نظارت کامل داشته باشند و از انحرافات جلوگیری کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها نباید  طولانی شود چرا که بعضی‌ها چندین سال از عمرشان را باید در این راه بگذرانند امیدواریم که زمان رسیدگی به پرونده‌ها کوتاه‌تر شود.

صلواتی در ادامه با تقدیر از رئیس دادگاه عمومی چاروسا گفت: حدود دو سال است که جناب آقای شفیعی رئیس دادگاه عمومی چاروسا به این منطقه آمده و کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته و در عرصه عملکرد همین قدر می‌دانم فردی مومن، ولایت‌مدار و هیچ موقع زیر بار ظلم و حق‌خوری نمی‌رود.

وی افزود: امنیتی که برقرار است مرهون تلاش شفیعی بوده بالاخره یک عده ۸ سال دل مردم را با دزدی خون کردند اما با تلاش‌های شبانه روزی ایشان و نیروی انتظامی و امنیتی دستگیر شدن که این جای تقدیر دارد.

وی در پایان همچنین نسبت به جمع‌آوری ماهواره‌های منطقه توسط رئیس دادگاه عمومی از وی تقدیر کرد.

حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اطاعت از امر ولایت است/ زیر بار هیچ حرف زوری نمی‌رویم

امام جمعه یاسوج گفت: با سخنانی که رهبری فرمودند، حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اطاعت از امر ولی‌فقیه است.

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان روایتی از حضرت امیرمؤمنان علی(ع) اظهار کرد: سختی ترک گناه بسیار آسانتر از عذابی است که گناهکاران در روز قیامت با آن مواجه می‌شوند.

امام جمعه یاسوج افزود: یکی از ماه‌هایی که در آن عبادت و عبودیت متفاوت‌تر از ماه‌های دیگر است ماه رمضان بوده چرا که خوابیدن در ماه رمضان هم جزء ثواب محسوب می‌شود.

وی در ادامه و در خطبه دوم با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: جوانان و نوجوانان همواره در معرض این آسیب خانمان‌سوز قرار دارند که باید خانواده‌ها به فکر باشند و اجازه ندهند که فرزندانشان با چنین مواد افیونی از بین بروند.

حسینی به یکی دیگر از مناسبت‌ها یعنی روز ششم تیر ماه و حادثه‌ای که در سال ۶۰ برای مقام معظم رهبری رخ داد اشاره کرد و گفت: خداوند می‌خواست ایشان را محفوظ بدارد تا امروز ایران با راهنمایی‌های معظم‌له در برابر کفار و استکبار قد علم کند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و مباحث کارشناسانه‌ای که مقام معظم رهبری در این خصوص دارند، گفت: ایشان بهتر از هر کارشناسی بر موضوع هسته‌ای اشراف دارند و هر ترفند دشمن را نقش بر آب می‌کنند.

وی بیان کرد: رهنمودهای معظم‌له تاکنون پرده از چهره آمریکا برداشته که باید پشت سر ایشان در همه مسائل از دستاوردهای کشور دفاع کنیم.

حسینی با بیان اینکه حمایت رهبری از تیم هسته‌ای بیانگر لزوم حمایت آحاد مردم ایران اسلامی از تیم مذاکره کننده است، خاطرنشان کرد: وقتی ایشان تیم هسته‌ای را افرادی شجاع و دیندار و غیرتمند و متعهد می‌دادند همه باید از آن‌ها حمایت کنیم چرا که حمایت از تیم مذاکره کننده به معنای تبعیت از امر ولایت است.

وی گفت: ملت برای احقاق حقوق خود یکصدا است و زیر بار هیچ حرف زوری نمی‌رود.

بیعت با ولایت از فرصت‌های ماه رمضان است

امام جمعه موقت گچساران گفت: یکی از فرصت‌های ماه مبارک رمضان، بیعت با ولایت است.
حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و نهی از اعمال و نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: خداوند انسان‌های متقی و پرهیزکار را بندگان خاص و دوست خود دانسته و آخرتی پر از خیر و برکت برای آنها پیش‌بینی کرده است.

وی در ادامه سخنان خود رمضان را آغاز سال عبادی عنوان کرد و گفت:در ماه رمضان تمام کتاب‌های آسمانی پیامبران از جمله صحف، تورات، زبور، انجیل و قرآن نازل شده است.

امام جمعه موقت گچساران ماه رمضان را ماه خدا عنوان کرد و افزود: خداوند سفره‌ای گسترده در ماه رمضان پهن کرده، هیچ‌کسی این عظمت را درک نکرده اما ما این مطلب را می‌دانیم که این سفره متعلق به روزه‌داران است.

خواجه‌زاده بیان کرد: ماه رمضان فرصت‌های زیادی برای انسان خلق می‌کند که این فرصت انسان را برای رسیدن به راه کمال یاری می‌کند.

وی تقویت اراده را نخستین فرصت ماه رمضان برای انسان‌ها دانست و گفت: در ماه رمضان انسان با گذشتن از حلال‌های خداوند و امورات معمول به تقویت اراده خود می‌پردازد.

خواجه‌زاده برنامه‌زیری را از دیگر فرصت‌های ماه رمضان عنوان کرد و گفت: انجام برنامه‌ریزی در ماه رمضان به نوعی در انسان تقویت می‌شود و انسان یاد می‌گیرد چگونه برای آینده دنیا و آخرت خود برنامه‌ریزی کند.

امام جمعه گچساران بیعت با ولایت را از دیگر فرصت‌های مهم ماه رمضان برشمرد و اظهار کرد: فرصت پیوند با ولایت در ماه رمضان از فرصت‌های این ماه است.

خواجه‌زاده در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران با اشاره به مسئله مذاکرات هسته‌ای و تحلیل‌های صورت گرفته در سطح کشور گفت: در سطح کشور دو دیدگاه وجود دارد یک دیدگاه عدم انتقاد به تیم مذاکره‌کننده و دیدگاهی دیگر انتقاد و حساسیت بر موضوع.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این خصوص هم تیم را حمایت کرده‌اند و هم لزوم حفظ خط قرمزها و پذیرش برخی انتقادات را مطرح کرده‌اند.

خواجه‌زاده در ادامه با اشاره شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش و فرارسیدن هفته قوه قضاییه عنوان کرد: شهید بهشتی از شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی بود که در زمینه‌های مختلف ساختاری انقلاب اسلامی نقش پررنگ و فعال داشت.

امام جمعه موقت گچساران افزود: حضور وی در شورای انقلاب در قوه قضاییه، عضویت وی به عنوان یکی از اعضای برجسته حزب موتلفه و تدریس زبان انگلیسی از وی شخصیتی بزرگ ساخته بود.

خواب آمریکا برای تکرار سرنوشت لیبی در ایران تعیبر نخواهد شد

امام جمعه دهدشت با اشاره به سرنوشت لیبی در تسلیم شدن خواسته آمریکا گفت: امروز آمریکا چنین تصمیمی برای ما دارد اما کور خوانده‌اند.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های انسان متقی و ابزارهای تقرب به ذات ربوبی حق انس با قرآن خاصه در ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به احادیث در دستور به این امر مقدس قرآن را زینت هر جامعه و خانواده‌ای دانست و افزود: باید زیبایی قرآن را در همه جای جامعه ایجاد کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: گاهی وقت در بازار ما به جای نوای دلنشین قرآن صدای شیطانی پخش می‌شود نشان می‌دهد جامعه ما هنوز قران را نفهمیده و درک نکرده است.

حسینی اهمیت و فضیلت تلاوت قرآن را مورد تبیین قرار داد و گفت: تلاوت قران در حالت‌های مختلف ثواب‌های گوناگون دارد.با تلاوت قران همه اعضا و جوارح انسان استفاده می‌برد.

امام جمعه دهدشت حدیثی از امام صادق (ع) در توصیف بهشت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر توصیفاتی که درباره بهشت شده است را درک کنید به انتظار مرگ خواهید نشست و حاضر نیستید در این دنیا زندگی کنید.

وی در ادامه ولادت امام حسن مجتبی(ع) را مورد اشاره قرار داد و با تشریح زندگینامه آن حضرت توجه به فقرا و نیازمندان را از ویژگی‌های امام همام برشمرد و گفت: توجه به فقرا را در این ماه فراموش نکنید.

حسینی روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را از دیگر مناسبت‌های هفته برشمرد و با خانمان‌سوز خواندن این بلا گفت: مواد مخدر اقتصاد خانواده‌ها را متلاشی می‌کند، حیثیت خانواده‌ها را از بین برده و مشکلات بسیاری را برای جامعه ایجاد کرده است.

خطیب جمعه دهدشت وضعیت اعتیاد در کشور را نگران کننده خواند و با تاکید بر لزوم برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر افزود: دستگاه‌های مسئول، قوه قضائیه و نیروی انتظامی با شدت و با تدبیر و حکمت با این مسئله برخورد کنند.

حسینی با بیان این‌که برخوردهایی هم در این رابطه صورت گرفته اما کافی نیست فرهنگ‌سازی در مبارزه با مواد مخدر را لازم خواند و گفت: باید ریشه‌یابی کنیم و با آگاهی‌سازی برای خانواده‌ها در مقابله با این معضل وارد عمل شویم.

وی در ادامه افزود: دستگاه‌ها موظفند اما مهمتر از همه خانواده‌ها است که باید از فرزندان خود مراقبت کنند و نگذارند در این دام پر خطر و غیر قابل بازگشت گرفتار شوند.

حسینی سخنان رهبر انقلاب در جمع مسئولان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد بهبودی اقتصاد مملکت ما در توجه به توانمندی‌های درونی ما و اقتصاد مقاومتی است.

وی برنامه‌ریزی و مدیریت اقتصاد درونی را ضروری عنوان و تاکید کرد: باید روی توانایی‌های درونی کار کنیم، اگر بخواهیم کشور را وابسته به جریان هسته‌ای و ارتباط با غرب کنیم به نابودی کشانده می‌شویم.

حسینی فرموده رهبر انقلاب مبنی بر این‌که در بحث هسته‌ای قصد آمریکا برچیدن زیرساخت‌های هسته‌ای در کشور است برچیده شدن جریان هسته‌ای لیبی و تقدیم به غرب را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: سرانجام با وعده‌های توخالی غرب حتی موشک‌های لیبی هم از دست رفت.پس از این جریان قذافی اعلام کرد آمریکا فریبکار است و مورد اعتماد نیست.

حسینی با یادآوری سرانجام اعتماد لیبی به آمریکا با بیان این‌که احساس این‌که این اقدام را برای کشور ما انجام دهند تصریح کرد: امروز هم آمریکا به چنین فکری برای کشور ما می‌اندیشند اما کور خواندند. ما زیر بار این ذلت نخواهیم رفت.

امام جمعه دهدشت تاکید کرد: تیم مذاکره هسته‌ای ما شجاع، امین و متدین و مورد اعتماد رهبری است اما باید مراقبت و مواظبت کنیم.آمریکای حیله‌گر یک جنیاتکار است و نباید فریب بخوریم.

 

ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای برای دفاع از منافع ملی متحد هستند‌

امام جمعه باشت گفت: ما در خصوص مسئله مذاکرات بر خلاف تیم مقابل، در درون کشور درباره مذاکرات، خط قرمز و دفاع از منافع ملی متحد هستیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا معیار برتری انسان‌ها در عالم بوده و می‌تواند انسان را به سعادت ابدی و برتری بر دیگر مخلوقات برساند.

وی در ادامه به یکی از درس‌های مهم ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: توجه به فقرا و نیازمندان یکی از درس‌های مهمی است که در دعاهای این ماه پر برکت می‌خوانیم بنابراین هر فردی باید آن را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهد.

این استاد حوزه با بیان این‌که دعاها تنها برای خواندن نیستند، افزود: توجه و کمک به قشر فقیر و محروم جامعه یک وظیفه همگانی است و بر اساس روایات بی‌تفاوتی نسبت به محرومان تکذیب دین است لذا ما به عنوان فرد مسلمان و اهل دین باید همواره کمک به نیازمندان را سرلوحه قرار دهیم و بدانیم یکی از فلسفه‌های روزه گرفتن نیز همین مسئله است که به یاد نیازمندان باشیم.

خطیب جمعه باشت یکی از موانع کمک به فقرا را روحیه مصرف‌گرایی برشمرد و آن را بلای بزرگی برای جامعه دانست که اگر این روحیه در جامعه زیاد شود توجه به نیازمند کم خواهد شد.

امام جمعه باشت در ادامه به ولادت با سعادت امام مجتبی (ع) و نام‌گذاری روز میلاد آن امام بزرگوار به نام اکرام فقرا و ایتام پرداخت و با تشریح علل این نام‌گذاری تصریح کرد: فقرا وسیله‌ای برای امتحان افراد غنی است لذا اگر همه ما جهت رفع فقر و کمک به نیازمندان اهتمام کنیم فقر برچیده خواهد شد.

وی در ادامه بر برپایی سفره اطعام و ضیافت‌های افطاری با عنایت مقام معظم رهبری و توسط کمیته امداد امام خمینی در سطح شهرستان اشاره کرد.

‌عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت به ۵ تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر پرداخت و یادآور شد: همه آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها باید در خصوص پیشگیری از اعتیاد تلاش کنند و بدانند مواد مخدر مسئله‌ای فراگیر است که آمارهای بسیار تکان دهنده‌ای از آن ارائه می‌شود که نیازمند هوشیاری و توجه خاصی از سوی مسئولان و خانواده‌هاست.

این استاد حوزه همچنین به وفات حضرت خدیجه (س) و عظمت ایشان اشاره کرد و در تشریح عظمت آن بانوی گرانقدر بیان کرد: جبرئیل امین پس از معراج از پیامبر خواست تا سلام وی را به حضرت خدیجه برساند و این بیانگر مقام و منزلت آن حضرت است.

امام جمعه باشت در ادامه به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش پرداخت.

عبودی در بخش دیگری از سخنان خود به روز قوه قضائیه اشاره کرد و عملکرد قوه قضائیه در سطح کشور به ویژه در برخورد با مفاسد اقتصادی را بسیار خوب و ارزشمند برشمرد و تأکید کرد: اگر چه در بسیاری از موارد قوه قضایئه زیر فشارهای بسیار بوده اما عملکرد و برخوردهای خوبی انجام شده که باعث افزایش اعتماد مردم به نظام خواهد شد.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام پرداخت و اضافه کرد: ما در خصوص مسئله مذاکرات بر خلاف تیم مقابل در درون کشور درباره مذاکرات، خط قرمز و دفاع از منافع ملی متحد هستیم.

 

منویات ‌رهبری فصل‌الخطاب امضای مذاکرات هسته‌ای خواهد بود

امام جمعه لنده با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: مسئولان اجرایی و تیم مذاکره کننده باید بدانند هرگونه تصمیم و یا امضای مذاکرات هسته‌ای باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای بازسازی تقوا و رسیدن به قرب الهی بوده که باید مطابق دستورات دین برای رسیدن به آن تلاش کرد.

وی در ادامه افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌ خطاب همه مسئولان و مردم بوده که تبعیت از آن باعث پیشرفت و ترقی نظام در ابعاد مختلف خود خواهد شد.

امام جمعه لنده با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و کارگزاران نظام  تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب ابعاد مختلف موضوع هسته‌ای را برای مسئولان نظام بازگو کرده‌اند، همه باید بدانیم که فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب همه تصمیم‌گیری‌ها خواهد بود.

کیانی‌اصل افزود: همانگونه که در فرمایشات مقام معظم رهبری بارها به مسئولان تذکر داده شده نباید منافع ملی ما به خاطر ارتباط با آمریکا یا هر ارتباط دیگری خدشه‌دار و یا زیر سئوال برده شود.

وی با بیان اینکه گره زدن مشکلات اقتصادی به موضوع هسته‌ای اشتباه است خاطر نشان ساخت: سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب مشکلات و معضلات اقتصادی جامعه تحت عناوین مختلفی به مسئولان کشور یادآور شده‌اند و رمز گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی را پرهیز از اسراف، اصلاح الگوی مصرف و … ذکر کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه لنده گفت: اگر به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در باب اقتصاد توجه کنیم می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند کلید حل مشکلات اقتصادی ما در لوزان و ژنو و هر توافق خارجی نیست بلکه توجه بر داشته‌های خود یعنی خودباوری و اقتصاد مقاومتی در جامعه خواهد بود.

کیانی‌اصل یادآور شد: تکیه بر توان و تولید داخلی یک اصل ضروری و غیر قابل انکار بوده که همه دولتمردان باید با توجه به سرمایه‌ها و ظرفیت و پتانسیل داخلی و در یک کلام توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برای محقق شدن آن گام بردارند.

وی افزود: با تحقق و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی هرگونه تهدید و تحریم پاسخ داده خواهد شد و در طول چند دهه اخیر تحریم‌ها عاملی برای پیشرفت کشور ما بوده است.

امام جمعه لنده در ادامه به روند مصرف مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: مسئله مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی فراگیر همه ساله جان هزاران فرد بیگانه را در جامعه می‌گیرد و باعث از هم‌گسیختگی خانواده‌ها می‌شود.

وی افزود: روند مصرف مواد مخدر در کشور بسیار نگران کننده بوده و باید بدانیم که افزایش مصرف به منزله افزایش سرقت، جنایت،خودکشی، قتل و … خواهد بود.

کیانی‌اصل به علل روی‌آوری به مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: کمبود محبت و نارضایتی و بداخلاقی اعضای خانواده با همدیگر از عوامل موثر در میل به مصرف مواد مخدر است که در سایه بی توجهی و کم توجهی والدین  و فاصله گرفتن از معنویات و روی‌آوری به تجمل‌گرایی اتفاق می افتد.

وی افزود: عدم توجه به تربیت صحیح و اسلامی فرزندان یکی از مهمترین عوامل گرایش فرزندان به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بوده است.

کیانی‌اصل در ادامه به مسائل سیاسی داخل کشور اشاره کرد و گفت: همنوا شدن عده‌ای افراد بی‌بصیرت با رسانه‌های بیگانه و اعلام خستگی مردم از نظام و انقلاب جای تأسف برای آنها دارد.

وی با اشاره به علل همراهی برخی از افراد با رسانه‌های بیگانه تأکید کرد: این عده‌ بی‌بصیرت نمی‌دانند که انقلاب اسلامی دستاورد حضور ملت ایران بوده که ارزش‌ها و آرمان‌های آن با حضور مردم مهر تأیید خورده، حضور مردم در تشییع شهدای خواص نمونه بارز همراهی مردم با نظام است.

امام جمعه لنده تصریح کرد: ملت ولایتمدار و شهید‌پرور ایران اسلامی بهترین پشتیبان نظام و انقلاب بوده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق کالا و ارز در کشور بزرگترین ضربه را بر پیکره اقتصاد مقاومتی وارد می‌سازد و پایه‌های اقتصادی کشور را سست خواهد کرد.

کیانی‌اصل ابراز داشت: بهترین راه مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی است.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه و تبریک این هفته با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در شهرستان لنده گفت: اقدامات پیشگیرانه و برخورد قاطع با جرائم اجتماعی باعث شده مردم رضایتمندی نسبی از عملکرد دستگاه قضا در این شهرستان داشته باشند.

امام جمعه لنده یادآور شد: قضاوت یکی از اساسی‌ترین مباحث در دین بوده چراکه با آبرو، عزت و در بسیاری از موارد با جان مردم سروکار داشته، به همین منظور اجرای قسط و عدل در میان مردم باید با حساسیت و دقت ویژه‌ای از سوی مسئولان قضایی انجام شود.

وی در ادامه به هفته اکرام ایتام و نیازمندان اشاره کرد و گفت: میلاد با سعادت کریم اهل‌بیت(ع) در ماه مبارک رمضان و توجه به اکرام ایتان و نیازمندان در این ایام برگرفته از ویژگی‌ و شخصیت آن امام بوده که همه ساله در کشور ما با استقبال خوبی از سوی مردم رو به رو می‌شود.

کیانی‌اصل شهادت چهارمین شهید محراب را یادآور شد و گفت: شهدا در خط ولایت و رهبری حرکت می‌کردند و دشمنان ما از این امر بسیار نگران هستند و همین امر عامل شهادت شهدا شده است.

امام جمعه لنده ضمن تقدیر و تشکر از سپاه ناحیه لنده و بسیج شهرستان در برگزاری مراسم یادواره آبروی محله (سردار شهید جانمحمدکریمی)در روستای سرآسیاب افزود: پایبندی به ارزش‌های نظام و آرمان‌های انقلاب مهمترین ویژگی مردم شهرستان لنده است.

‌محدودیت بلندمدت ۱۰-۱۲ ساله را نمی‌پذیریم/‌زیر بار حرف زور آمریکا نمی‌رویم

امام جمعه سوق گفت: ایران محدودیت بلندمدت ۱۰-۱۲ ساله را نپذیرفته زیر بار حرف زور آمریکا نمی‌رود.
حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد ظهر امروز در خطبه اول ضمن توصیه به تقوا اظهار کرد: در ماه پر خیر و برکت رمضان باید از لحظه به لحظه آن استفاده کرد چرا که خداوند حتی برای نفس کشیدن روزه‌دار ثواب تسبیح می‌نویسد.

وی گفت: باید به باطن این ماه راه پیدا کنیم چرا که انسان با باطن اعمال محشور می‌شود و در گردنه‌های صعب‌العبور قیامت و در قبر صورت نورانی از روبرو خود را روزه‌دار معرفی می‌کند و شفیع روزه‌دار می‌شود.
عمرانی‌نژاد در ادامه و در خطبه دوم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران و مدیران ارشد نظام که در باب موضوعات هسته‌ای داشتند، تصریح کرد: رهبری چه در ابعاد اقتصادی و ابعاد مدیریتی راه برون‌رفت از مشکلات را ترسیم و روشنگری می‌کنند.
امام جمعه سوق بیان کرد: بحث هسته‌ای بحث جناحی و متعلق به فکر خاص نیست، متعلق به همه ملت و افکار در این کشور پهناور است و ما با تحریم اذیت می شویم ولی تلف نشده و از پا در نمی‌آییم.
وی گفت: ایران محدودیت بلندمدت ۱۰-۱۲ ساله را نپذیرفته زیر بار حرف زور آمریکا نمی‌رود.
عمرانی‌نژاد با اشاره به لزوم واکسینه کردن اقتصاد کشور گفت: بعد از تحریم‌های غرب، استفاده از ثروت درون کشور و بی‌خوابی و تلاش و مدیریت جهادی است که اقتصاد مقاومتی را به فعلیت می‌رساند.
وی با گرامیداشت شهدای هفت تیر و با اشاره به حادثه ترور رهبر معظم انقلاب که منجر به نائل شدن به درجه جانبازی معظم‌له گردید، اظهار کرد: رهبری رهبر فرزانه به گفته دوست و دشمن در فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸، پیامبر گونه بود و اگر روشنگری‌های ایشان نبود ایران اکنون سرنوشتی مانند افغانستان، یمن یا لیبی داشت.

درخواست مذاکرات هسته‌ای به پیشنهاد خود آمریکا بود

امام جمعه دیشموک گفت: درخواست مذاکرات هسته‌ای به پیشنهاد خود آمریکا بود و هیچ تحریمی کشور ایران را به پای مذاکرات هسته‌ای نکشاند.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های ظهر امروز با بیان این‌که انسان متقی انسانی است که به احکام الهی اطاعت و در این ماه شریف از فیوضات این ماه بهره کامل را ببرد، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه ضیافت الهی و ماهی است که انسان به مهمانی خداوند می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: عده‌ای که در این ماه از فرصت لازم استفاده نمی‌کنند و روزه نمی‌گیرند عده‌ای هستند که خود را از برکات این ماه و فیوضات این ماه بی‌بهره هستند و از سفره الهی نمی‌توانند متنعم شوند.

این مسئول افزود: گرسنگی و تشنگی یکی از نعمت‌هایی است که در ماه مبارک رمضان شامل حال مومنان می‌شود و کمتر کسی متوجه اهمیت گرسنگی و تشنگی می‌شود.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک تشریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ بر سر پنج الی هفت موضوع اختلاف عمیق وجود دارد و اگر مذاکرات طولانی شده به خاطر زیاده‌خواهی آمریکا است.

وی با بیان اینکه، مذاکرات هسته‌ای در دوران حساس خود به سر می‌برد، تصریح کرد: ببینیم آیا تا دهم تیرماه توافقی صورت می‌گیرد و یا احتمالاً باز هم تمدید می‌شود.

خطیب نماز جمعه دیشموک تصریح کرد: آمریکا به پیشنهاد خودش درخواست مذاکره را به ایران داده است و خودشان اصرار داشتند بر این امر ولی می‌بینید که گستاخانه به صورت مداوم می‌گویند که این تحریم‌ها بوده که ایران را پای میز مذاکرات کشانده است، درخواست مذاکرات هسته‌ای به پیشنهاد خود آمریکا بود و هیچ تحریمی کشور ایران را به پای مذاکرات هسته‌ای نکشانید.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور ایران اظهار کرد: اولاً محدودیت ۱۲ ساله و یا هر چندساله‌ای که آنها می‌گویند و اینکه در طول این مدت فعالیت‌های هسته‌ای ما راکد باشد را قبول نداریم و فعالیت هسته‌ای ما در این مدت باید ادامه داشته باشد.

وی گفت: لحظه‌ توافق باید همه تحریم‌ها یک‌جا برداشته شود و واگذاری اقدامات و تصمیم‌گیری به آژانس را در این رابطه، با آن مخالف هستیم، چرا که آژانس عادل نیست و مورد اعتماد ما هم نخواهد بود.

این مسئول به مشکل قطعی آب چند روز گذشته در دیشموک اشاره کرد و گفت: معضل آبی چند روز اخیر مردم دیشموک را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد که الحمدالله با تلاش مسئولان حل شد.

وی گفت: مسئولان آب و فاضلاب شهری شهرستان کهگیلویه به دلیل مشکل قطعی چند روزه آب در دیشموک از ما خواستند که از طریق این تریبون از مردم عذرخواهی شود.

وی خاطرنشان کرد: البته مسئولان با دقت بیشتر و پیگیری‌های مدبرانه تلاش کنند تا این چنین مشکلاتی کمتر پیش بیاید.

مشکلات منطقه کبگیان زیر چتر جناح‌بازی‌ها پنهان نماند

امام جمعه کبگیان گفت: مشکلات منطقه کبگیان زیر چتر جناح‌بازی‌های رایج پنهان نماند.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کبگیان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات و تیم مذاکره کننده هسته‌ای اظهار کرد: فرمایشات معظم‌له نشان داد که تا چه اندازه تیم مذاکره کننده با ایشان تعامل دارند.

امام جمعه کبگیان در ادامه اظهارات خود به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مغرضانه بودن گزارش‌ها اشاره کرد و افزود: این که می‌گویند آژانس باید اطمینان پیدا کند حرف نامعقولی است چرا که مگر ملت و کشور بازیچه است که وجب به وجب خاک آن توسط آن‌ها بازرسی شود.

وحدانی‌فر توافقی را منطبق بر منافع ملت دانست که عزتمندانه باشد و در همین خصوص افزود: لغو تحریم‌ها نباید به اجرای تعهدات منوط باشد.

وی با بیان اینکه همه تحریم‌ها چه تحریم‌های اقتصادی و چه تحریم‌های شورای امنیت باید هنگام اجرای موافقت‌نامه برچیده شود، خاطرنشان کرد: بقیه تحریم‌ها هم باید در فواصل معقول برچیده شوند.

امام جمعه کبگیان در ادامه بخشی از خطبه‌های امروز را به مشکلات کبگیان و مناطق و روستاهای آن اختصاص داد و با بیان اینکه مسئولان برای رفع مشکلات زحمت می‌کشند تصریح کرد: اینکه در بوق و کرنا می‌کنند که مسئولان کار نمی‌کنند حرف درستی نیست.

وحدانی‌فر افزود: نباید کاری کرد که مشکلات این منطقه زیر چتر سیاسی‌کاری و جناح‌بازی‌ها نادیده گرفته شود.

وی در خصوص جاده منتهی از محور پاتاوه – دهدشت به منطقه کبگیان تصریح کرد: امیدواریم کاری که انجام شده پیگیری شود و این کار که از نیازهای مردم منطقه بوده نیمه‌کاره رها نشود.

امام جمعه کبگیان به سایر مشکلات از جمله پل ارتباطی روستای کرکرزا به جوزار و متعاقب آن به شهر چیتاب اشاره کرد و گفت: این پل مسیر ناهموار روستاها به مرکز کبگیان و شهر چیتاب را بسیار نزدیک می‌کند که طراحی آن در اصفهان اکنون در دست اقدام است

منتشر شده در :2015/06/26 - 06:06|شناسه خبر: 11286 818 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه