امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۵۰:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جزئیات سقوط شهاب سنگ در همدان

سقوط یک شهاب سنگ کوچک روی بام خانه‌ای در این شهر ساکنان خانه را شوکه کرد و خیلی زود خبر آن در همه جا پیچید.

راه ملت، به نقل از جنوب نیوز، سقوط یک شهاب سنگ کوچک روی بام خانه‌ای در این شهر ساکنان خانه را شوکه کرد و خیلی زود خبر آن در همه جا پیچید.

رضا سلیمی، صاحب همان خانه‌ای است که شهاب سنگ روی بام آن سقوط کرده است. او می‌گوید: حدود ساعت ۸صبح بود که صدای مهیبی شنیدم و افتادن یک شیء روی پشت‌بام باعث ریزش مقدار کمی از گچ سقف شد. با عجله خودم را به پشت‌بام رساندم و دیدم که سنگی به ابعاد تقریبی ۵سانتی‌متر در ۵سانتی‌متر روی پشت‌بام افتاده است.

وقتی به آن دست زدم کمی داغ بود. این سنگ ایزوگام پشت‌بام را سوراخ کرده به سیمان رسیده و تکه‌های کوچکی از آن هم به اطراف پخش شده بود. حتی تکه‌هایی از سنگ لانه پرندگان را هم از پاشیده بود و من که حسابی شگفت‌زده بودم بدون آنکه سنگ را دستکاری کنم به جست وجو در اطراف پرداختم تا ببینم آیا نمونه‌ای از آن را می‌یابم یا نه.

من تا پیش از این چنین اتفاقی را ندیده و نشنیده بودم و مثل فیلم‌ها می‌ترسیدم که نکند سنگ دیگری روی بام خانه‌ام فرود بیاید یا به سرم اصابت کند.ماجرایی را که رضا سلیمی تعریف کرد، فرماندار فامنین هم تأیید می‌کند و می‌گوید: وزن این شهاب سنگ نزدیک به یک کیلو بوده که تکه‌های آن برای بررسی بیشتر به آزمایشگاهی در همدان ارسال شده است.

ظاهر پورمجاهد با اشاره به اصابت این شهاب‌سنگ به یک خانه مسکونی ادامه می‌دهد: به این خانه آسیب جزئی وارد شده و ساکنان آن سالم هستند.

از سوی دیگر مسئول اخترشناسی مرکز ابن‌صلاح‌همدانی نیز معتقد است: این شهاب‌‌سنگ‌ها باقیمانده بارش‌های آسمانی هستند که در ماه‌های مختلف اتفاق می‌افتند. اغلب سنگ‌های حاصل از بارش‌های آسمانی در همان جو زمین می‌سوزند و به زمین نمی‌رسند اما احتمال اینکه یک مورد از جو زمین عبور کند وجود دارد.

با این حال مشخصه سنگ‌های آسمانی را تنها با آزمایش می‌توان شناسایی کرد و تنها با توجه به ظاهر آنها نمی‌توان گفت که فلان سنگ آسمانی بوده است.

منتشر شده در :2015/06/30 - 02:06|شناسه خبر: 11438 663 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه