امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۰۳:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

افزایش ۴۸ درصدی صادرات استان کهگیلویه وبویر احمد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات این استان طی سال گذشته۴۸درصد افزایش داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات این استان طی سال گذشته۴۸درصد افزایش داشت.

راه ملت،داریوش دیودیده در نشست با خبرنگاران افزود: در سال ۹۳ میزان صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان از نظر وزنی در سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد کاهش داشت، بیان کرد: دلیل این کاهش ایجاد مشکلاتی در صادارت سیمان یاسوج به کشور عراق و کاهش صادرات این محصول بود.

رییس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعداد ۷۰ کارت معتبر بازرگانی برای صادرات در این استان صادر شده است.

دیودیده تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتهای خوبی برای صادرات محصولاتی همچون گیاهان دارویی، انواع میوه، فرش و دست بافته ها دارد.

وی با بیان اینکه سالانه میزان استخراج از معادن این استان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است، ادامه داد: اغلب این استخراج، مصالح ساختمانی و سیمان و سنگ تزئینی و شن و ماسه است.

رییس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تعداد واحدهای معدنی دارای پروانه بهره برداری استان را ۸۶عنوان و اظهارکرد: معدن فسفات چرام یکی از مهمترین ظرفیتهای معدنی استان است که در صورت عدم اجرای تعهدات پیمانکار این معدن خلع ید خواهد شد.

دیودیده بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد نیم درصد واحدهای صنعتی کشور را دارد و مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی این استان کمبود نقدینگی، افزایش حق بیمه و مالیات است.

وی با بیان اینکه ۵۵۵طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی۴۰ تا ۹۰درصد در استان در دست اجراست که با راه اندازی این طرح ها ۱۹هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد می شود.

رییس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: واحدهای صنعتی سیمان مارگون و آجرپزی دهدشت در سالجاری افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید./ایسنا

منتشر شده در :2015/07/03 - 12:07|شناسه خبر: 11609 1059 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه