امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۰:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کهگیلویه وبویر احمد بیکارترین استان کشور/نزدیک به نیمی از واحد های صنعتی استان تعطیل هستند

کیانی تصریح می کند: از ۱۳۰ واحد در حال احداث در شهرک های صنعتی استان نیز عملیات اجرایی ۸۲ واحد راکد است و تنها ۴۸ واحد در حال اجرا هستند.

راه ملت، کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال بیکارترین استان کشور بود و این محصول نبود زیرساختهای صنعتی در استانی است که فقط نیم درصد صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

اگرچه این استان فاقد صنایع بزرگ است اما همین صنعت خرده پا نیز طی سالهای اخیر با رکود مواجه شده تا زخمهای بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد عمیق تر شود.

به گفته رییس اتاق یاسوج، این استان وضعیت خوبی در حوزه کسب و کار ندارد و باوجود تلاش های دولتمردان همچنان تولید در استان با مشکل مواجه است.

جبار کیانی پور در گفتگو با مهر می گوید: ۶۰ درصد واحدهای تولیدی در این استان بین سالهای ۸۵ تا ۹۱ تعطیل شده اند.

وی بیان می کند: هم اکنون از ۲۴۴ واحد دارای پروانه در این استان، ۱۰۴ واحد تعطیل است و مابقی فعال و نیمه فعال هستند و با حداقل ظرفیت کار می کنند.

به گفته رئیس اتاق یاسوج، از ۱۰۴ واحد تولیدی تعطیل شده در این استان، ۱۱ مورد از سال ۷۰ تا ۸۰، ۱۹ مورد از سال ۸۰ تا ۸۵ و ۷۴ مورد از سال ۸۵ تا ۹۱ تعطیل شده اند.

کیانی تصریح می کند: از ۱۳۰ واحد در حال احداث در شهرک های صنعتی استان نیز عملیات اجرایی ۸۲ واحد راکد است و تنها ۴۸ واحد در حال اجرا هستند.

وی مهمترین مشکل حال حاضر واحد های تولیدی را موضوع تامین منابع مالی می داند و می افزاید: تامین منابع با کمک بنگاههای اقتصادی بزرگ و بخشی دیگر از آن نیز با کمک منابعی که دولت تعیین کرده مانند صندوق توسعه ملی، امکان پذیر خواهد بود.

منتشر شده در :2015/07/10 - 12:07|شناسه خبر: 12008 587 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه