امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۵:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

علت فوت دو مادر باردار در بیمارستان امام سجاد یاسوج در حال بررسی است

راه ملت، دکتر فرزاد وفایی بعدازظهر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: در مرگ مادر باردار اول تا ۱۲:۳۰شب مشکلی وجود نداشت و پس از آن وضعیت وی رو به وخامت نهاد و به خون ریزی غیرقابل کنترل دچار شد که تلاش کادر درمانی برای کنترل آن بی نتیجه بود. وی افزود: مورد دوم مرگ […]

راه ملت، دکتر فرزاد وفایی بعدازظهر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: در مرگ مادر باردار اول تا ۱۲:۳۰شب مشکلی وجود نداشت و پس از آن وضعیت وی رو به وخامت نهاد و به خون ریزی غیرقابل کنترل دچار شد که تلاش کادر درمانی برای کنترل آن بی نتیجه بود.

وی افزود: مورد دوم مرگ مادر باردار نیز خانمی ۴۴ ساله بود که پیش از آن چهار بار زایمان داشت و این شرایطی سنی از لحاظ پزشکی در قالب سن زایمان با ریسک بالا شناخته می شود.

وفایی بیان کرد: وقتی آن مرحومه به بیمارستان مراجعه کرد، بستری شد و روند زایمان طبیعی به خاطر شرایط خاص خود ایشان، سریع انجام گرفت و پس از تولد نوزاد، به بخش مربوطه انتقال داده شد. ضمن اینکه در تمام این مدت پزشک متخصص زنان و بیهوشی نیز حضور داشتند.

وی افزود: بعد از زایمان این مادر باردار دچار خونریزی شدید زایمانی شد که بلافاصله به اتاق عمل منتقل گردید و جراح عمومی و متخصص قلب و عروق هم به اتاق عمل فرا خوانده شدند.

رئیس این بیمارستان ادامه داد: بلافاصله درمان مناسب بیمار شروع شد و توانستند با تلاش فراوان خونریزی وی را کنترل کنند ولی متاسفانه با گذشت چند دقیقه از اتمام عمل جراحی بیمار دچار افزایش شدید ضربان قلب تا ۱۸۰ ضربه در دقیقه شد.

وفایی گفت: پس از این ضربان قلب به صورت ناگهانی کم شد و به حد کمتر از نرمال رسید و بیمار دچار ایست قلبی شده که به رغم تلاش متخصصین جراحی زنان، بیهوشی، جراحی عمومی و متخصص قلب که همزمان در اتاق عمل حضور داشتند، پس از ۴۵ دقیقه تلاش و انجام عملیات احیاء، متاسفانه این مادر باردار فوت کرد.

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج ضمن ابراز همدردی با خانواده متوفی، تاکید کرد: این مورد نیز به صورت جدی تا حصول نتیجه نهایی از طریق مراجع مربوطه پیگیری و نتیجه اطلاع رسانی می شود.

وی اظهار داشت: برای هر دو مورد مرگ مادر باردار در سال جاری روند بررسی و پیگیری موضوع طی شده است و نتایج جمع بندی به نشست تخصصی معاونت درمان ارجاع داده می شود و در معاونت درمان نیز با برگزاری نشست دیگری موضوع حداکثر ظرف دو روز از اتفاق بررسی و نتایج به همراه موارد جمع بندی شده گروه تحقیق به پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی ارجاع داده خواهد شد.

وی گفت: پس از آن بخش بررسی علمی موضوع با حضور رئیس دانشگاه برگزار می شود و در آن موضوع با حضور افراد دخیل در پرونده پزشکی و متخصصین امر، بررسی و نتیجه به دادگاه و سایر مراکز قانونی بالادستی برای صدور حکم نهایی ارسال می شود.

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با اشاره به مرگ یک مادر باردار در سال ۹۲ گفت: در خصوص این پرونده حکم دادگاه صادر شده است و درصد قصور پرسنل و پزشک مشخص و ابلاغ شده است/مهر

منتشر شده در :2015/07/23 - 10:07|شناسه خبر: 12667 726 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه