امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۲۵:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

چه توافق شود چه نشود شعار «مرگ بر آمریکا» ادامه دارد / مرگ بر آمریکا و اسرائیل درخواست مرگ و نابودی برای ظلم است

راه ملت، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه به نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: راه نجات از گناه، توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است و تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود. وی […]

راه ملت، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه به نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: راه نجات از گناه، توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است و تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست نیز به یکی دیگر از عوامل گناه که گناه کمک کردن به ستمگران است، اشاره کرد و افزود: از گناهان کبیره کمک به ستمکاران، میل به آن‌ها و یاری نکردن مظلوم و ستمدیده است؛ همچنین احترام به ظالم، رفاقت و اظهار محبت با ظالم گناه کبیره محسوب می‌شود.

وی با بیانی از امام صادق(ع) در این خصوص تصریح کرد: نقل شده که چون روز قیامت می‌شود منادی ندا می‌کند که ستمکاران کجا هستند آن کس که برای ظالمان قلمی تراشیده یا دواتی آماده کرده، تا حکم ظلمی را بنویسد، پس تمام آنها در تابوتی از آهن جمع شده و در آتش جهنم انداخته می‌شوند.

صلواتی تبیین کرد: ستودن ظالم، تمجید و منصب گرفتن از ظالم حرام است و از طرفی یاری نکردن مظلوم و جلوگیری نکردن از ستم به مظلوم نیز حرام است.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی یادآور شد: کسی که مظلوم را یاری نکند نهی از منکر که یکی از بزرگترین واجبات الهی است را ترک کرده است.

وی تأکید کرد: در روایاتی از اهل بیت (ع) نقل شده که کسی که می‌تواند به مظلوم کمک کند و کمک نکند خدای متعال در دنیا و آخرت او را ذلیل می‌کند.

صلواتی با بیان اینکه مبارزه با ظالم و طاغوت بعد از توحید دومین خواسته خدا از انبیای عالم است، عنوان داشت: یکی از مصادیق واقعی ظالم و منشأ همه ظلم و ستم‌ها در دنیا، دولت مستکبر آمریکا است.

وی گفت: شعار قرآنی، دینی و وصیت همه انبیاء و اولیاء شعار علیه ظالمان و در این دوره شعار علیه دولت آمریکا و نظام سلطه است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی تأکید کرد: درخواست مرگ برای آمریکا و اسرائیل درخواست مرگ و نابودی برای ظلم، بی‌عدالتی و ستم است و در فرهنگ همه انبیاء مبارزه با ظالم است.

صلواتی در ادامه گفت: مرگ بر آمریکا هم تبری جستن از این جرثومه فساد و هم نوعی حمایت از مظلوم و اظهار بیزاری از مظلومان است.

وی متذکر شد: این ظلم و ستم در حق ملت ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب از کودتای ۲۸ مرداد تا حمایت تمام‌قد از رژیم مستبد پهلوی و به غارت بردن منابع اقتصادی و فرهنگی کشورمان وجود داشته است.

صلواتی بیان کرد: بلوکه کردن دارایی‌های ایران، تحریم‌های متنوع اقتصادی و سیاسی و این همه خصومت و دشمنی با ملت ایران، ترور شهدای هسته‌ای تنها شعار «مرگ بر آمریکا» را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه آمریکا، فتنه سال ۸۸ را طراحی کرده بود، توضیح داد: ای برادران و خواهران مسلمان چه توافق شود چه نشود شعار «مرگ بر آمریکا» ادامه دارد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در پایان در خصوص روز کارآفرینی گفت: لازم است مدیران نسبت به اشتغال جوانان در شهرستان کهگیلویه توجه ویژه کنند و جوانان را از این سردرگمی خارج کنند و بسیار تأسف‌بار است که یک کارخانه در شهرستان بزرگ کهگیلویه وجود ندارد./فارس

 

منتشر شده در :2015/07/24 - 09:07|شناسه خبر: 12703 688 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه