امروز :سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۷:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دکتر روحانی با اولاند تلفنی صحبت کرد / فرصت و زمان برای جبران گذشته فرا رسیده

راه ملت، روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، بر تدوین یک نقشه راه برای توسعه و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران – پاریس تاکید کردند. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در گفت و گوی تلفنی با ‘فرانسوا اولاند’ رییس جمهوری فرانسه، به امکانات و توانمندی های گسترده ایران و فرانسه برای […]

راه ملت، روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، بر تدوین یک نقشه راه برای توسعه و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران – پاریس تاکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در گفت و گوی تلفنی با ‘فرانسوا اولاند’ رییس جمهوری فرانسه، به امکانات و توانمندی های گسترده ایران و فرانسه برای گسترش همکاریها اشاره و اظهار کرد: طی ۱۰ سال گذشته فرصت های زیادی را دو کشور برای تعمیق و توسعه روابط از دست داده اند و اکنون فرصت و زمان برای جبران گذشته فرا رسیده است.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: دکتر روحانی در ادامه با اشاره به توافق هسته ای، پایبندی طرفین به انجام تعهداتشان را اصلی ترین عامل موفقیت در تداوم روند اجرایی مذاکرات دانست و گفت: اعضای گروه ۱+۵ ضروری است در خصوص اجرایی شدن گام های بعدی توافق هسته ای تلاش کنند.

دکتر روحانی سپس با تبیین وضعیت خطرناک منطقه، به نقش ویرانگر گروه های تروریستی اشاره کرد و اظهارداشت: ایران خواهان همکاری و تلاش کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه برای مقابله با گروههای تروریستی در سوریه، عراق و یمن است.

رییس جمهوری تاکید کرد: خواست اصلی ایران در منطقه، ایجاد و تقویت صلح و ثبات است و ما آماده همکاری با دیگر کشورها از جمله فرانسه در این عرصه هستیم.

دکتر روحانی همچنین به وضعیت غم بار مردم یمن اشاره کرد و افزود: حملات هوایی یک کشور همسایه به مردم یمن غیرقابل قبول است و امیدوارم کشتار مردم یمن توسط فرانسه و اتحادیه اروپا محکوم شود.

رییس جمهوری فرانسه نیز در این گفت و گوی تلفنی، با قدردانی از نقش دکتر روحانی در موفقیت مذاکرات هسته ای، گفت: وزیر خارجه فرانسه با هدف تحکیم روابط تهران – پاریس و تدوین نقشه راه تعمیق روابط دوجانبه، راهی تهران می‌شود.

فرانسوا اولاند با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای اجرای عملی توافق هسته ای، اظهارداشت: ما می توانیم در زمینه انرژی ، نفت و ناوگان هوایی، همکاری های خود را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط میان مردم دو کشور تاکید کرد و گفت: باید در کنار تقویت همکاریهای دانشگاهی دو کشور، زمینه رفت و آمد توریست های ایرانی و فرانسوی نیز گسترش یابد چرا که این موضوع نقش عمده ای در توسعه همکاریهای ایران و فرانسه خواهد داشت.

رییس جمهوری فرانسه همچنین در این گفت و گو تاکید کرد که کشورش آماده همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم است.

اولاند گفت: باید برای سوریه و یمن به دنبال راه حل های سیاسی باشیم و در زمینه عراق نیز برای مبارزه با تروریست ها و داعش همکاری کنیم.

منتشر شده در :2015/07/25 - 12:07|شناسه خبر: 12710 615 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه