امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۴۸:۳۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تزریق اعتبار به پروژه دهدشت- پاتاوه و حل مشکلات راه و مسکن استان در جلسه استاندار با وزیر راه

راه ملت، در جلسه ای  با حضور دکتر خادمی، مهندس نیک اقبالی معاون عمرانی و مهندس فدایی مدیرکل راه و شهرسازی با حضور دکترعباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونین این وزارتخانه در خصوص راه های اصلی  وفرعی استان بحث و تبادل نظر شد. در این جلسه در مورد محور پاتاوه – دهدشت با […]

راه ملت، در جلسه ای  با حضور دکتر خادمی، مهندس نیک اقبالی معاون عمرانی و مهندس فدایی مدیرکل راه و شهرسازی با حضور دکترعباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونین این وزارتخانه در خصوص راه های اصلی  وفرعی استان بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه در مورد محور پاتاوه – دهدشت با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی که از راه های اصلی جنوب به مرکز کشور است ومهمترین پروژه راهسازی در استان کهگیلویه وبویراحمد می باشد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این نشست مقرر شد: قطعه دو آن که در اختیار شرکت پارس گرما است حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تزریق شود به طوریکه با تامین این اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

همچنین در رابطه با قطعه سوم این محور استراتژیک که در اختیار موسسه خاتم الانبیاء است مقرر شد در اولین تخصیص بخشی از مطالبات پرداخت و نسبت به فعال نمودن پروژه بیشترین همکاری با این موسسه از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی به عمل آید.

در خصوص راه های اصلی استان بخصوص مسیرهای یاسوج – شیراز، یاسوج- اقلید، یاسوج- سپیدان با دستور وزیر مقرر شد که به نسبت اعتبار ساله گذشته این پروژه، امسال درصد بیشتری اعتبار اختصاص داده شود.

محور ارتباطی یاسوج- اصفهان که بیشترین حجم ترافیکی و تصادفات جاده ای در چند ماه گذشته را داشته است، مقرر شد: از محل اعتبارات حوزه راهداری وزارتخانه اعتبار قابل ملاحظه ای برای آن در نظر گرفته شود.

موضوع شناسایی ۹۰ پیچ حادثه خیز استان مطرح شد و وزیر راه و شهرساری به معاونین خود دستور داد تا ۱۰ نقطه مهم از آنها را تامین اعتبار و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

راه های روستائی استان که حدود چهار هزار و ۷۱۵ کیلومتر است و دو هزارو چهار کیلومتر آن آسفالت و مابقی خاکی می باشد از دیگر موارد مورد بحث در این نشست بود که در این جلسه دستور لازم برای تخصیص قیر و تامین اعتبار در حد توان در نظر گرفته شد.

در این نشست اینکه، کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۳ دارای ۶۵ کیلومتر بزرگراه، ۵۴۰ کیلومتر راه اصلی ، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۵۳۵ کیلومتر راه روستایی می باشد و تنها دو هزار و چهار کیلومتر راه های روستایی آسفالته و بقیه شنی و خاکی است و اینکه استان دو اقلیم سردسیری و گرمسیری و با موقعیت جغرافیایی خاص و ارتباطی مناسب بین منطقه ای در مرکز و جنوب کشور قرار دارد و از جاذبه های متنوع گردشگری طبیعی برخوردار می باشد و آن را با عنوان شمالی در جنوب نمایان کرده است و لقب پایتخت طبیعیت را گرفته بطوریکه تعطیلات عیدی سعید فطر امسال در جذب گردشگر و مسافر بعد از استان های مازندران و اردبیل با ۸۱ درصد جذب گردشگر رتبه سوم کشور را کسب نموده است، مطرح شد.

منتشر شده در :2015/07/29 - 08:07|شناسه خبر: 12902 580 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه