امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۲۳:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تفاهم‌نامه صدا و سیما و فدراسیون فوتبال امضا شد

صدا و سیما و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در آستانه مسابقات لیگ برتر، تفاهم نامه پرداخت حق پخش مسابقات تلویزیونی فوتبال را امضا کردند.

به گزارش راه ملت به نقل از روابط عمومی رسانه ملی در پی برگزاری نشست مشترک قائم مقام رئیس صدا‌و‌سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین و رئیس فدراسیون فوتبال، تفاهم‌نامه همکاری میان رسانه‌ ملی و این فدراسیون منعقد شد. در این تفاهم‌نامه،طرفین بر سر همکاری بین سازمان صداوسیما و فدراسیون فوتبال در طرح IPTV به‌ عنوان راه حل جایگزین پرداخت حق پخش تلویزیونی به توافق رسیدند .

براساس این توافق، فدراسیون فوتبال متعهد ‌می‌شود که نسبت به پرداخت حق پخش تلویزیونی ادعایی مطرح نکند و در قبال آن، سازمان صداوسیما متعهد می‌شود که ساز و کار لازم برای امکان مشارکت فدراسیون فوتبال در تأمین محتوای خدمات IPTV را که منجر به کسب در‌آمد بر اساس ضوابط مربوطه برای فدراسیون فوتبال می‌شود، تأمین کند.

خبرگزاری صدا و سیما متن این تفاهم نامه را به شرح زیر منتشر کرد.

 با استعانت از درگاه ایزد منان، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با درک شرایط، تنگناهای مالی و محدودیت های قانونی سازمان صدا و سیما در خصوص پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال از یک طرف و لزوم تأمین هزینه های فوتبال کشور اعم از تیم های ملی، باشگاهی و پایه جهت ارتقای سطح فوتبال کشور از طرف دیگر و با در نظر گرفتن پیدایش فناوری های نوین رسانه ملی (تلویزیون تعاملی IPTV) در موارد زیر تفاهم کردند:

۱- همکاری بین سازمان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در طرح IPTV به عنوان راه حل جایگزین پرداخت حق پخش تلویزیونی، به توافق طرفین رسید .
بر اساس این توافق، فدراسیون فوتبال متعهد می شود درباره پرداخت حق پخش تلویزیونی ادعایی را مطرح نکند و در قبال آن سازمان صدا و سیما متعهد می شود ساز و کار لازم برای امکان مشارکت فدراسیون فوتبال در تأمین محتوای خدمات IPTV را که منجر به کسب درآمد بر اساس ضوابط مربوطه برای فدراسیون فوتبال خواهد شد تأمین کند .

****

آی پی تی وی (IPTV) سامانه ای است  که در آن با استفاده از پروتکل اینترنت (IP) روی یک زیر ساخت شبکه با پهنای باند وسیع، برنامه های تلویزیونی به صورت دیجیتال ارائه می‌شود.

برخی از استفاده کنندگان، خدمات IPTV را در کنار سرویس‌های ویدئویی درخواستی یا سرویس‌های دیگری مانند دسترسی به اینترنت و تلفن پروتکل اینترنت (VOIP) دریافت می‌کنند.

به صورت معمول IPTV روی شبکه های اختصاصی با پهنای باند وسیع قابل ارائه است که تفاوت زیادی با تلویزیون های اینترنتی که بعدا پا به عرصه گذاشتند و غالبا بر دو نوع تلویزیون تحت وب (Web TV) و OTT شناخته می شوند دارد.

هر چند OTT بعدها پا به عرصه گذاشت و از نظر فنی برتری های زیادی نسبت به IPTV داشته، لیکن به علت استفاده از پهنای باند اینترنت و بهره نداشتن از شبکه اختصاصی هنوز فاصله زیادی تا IPTV دارد .

با استفاده از این سیستم ، کاربران با پرداخت هزینه ای برای شارژ،برنامه های دلخواه خود را دریافت می کنند.

 

منتشر شده در :2015/07/30 - 11:07|شناسه خبر: 12934 555 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه