امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۴۵:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرابی به اسم پتروشیمی دهدشت / ما به کاشت پیاز و هنداونه قانعیم!/تصاویر

اگر اجازه کاشت صیفی جات بویژه «پیاز» و «هندوانه» به مردم داده می شد بازده اقتصادی بهتری از پتروشیمی برای کشاورزان داشت.

راه ملت:(سید رضا خاضع) ۲۰  فروردین سال ۸۶ شهر دهدشت میزبان سفر استانی نایب رئیس مجلس جهت کلنگ زنی احداث یک واحد تولید پلی اتیلن سنگین با رویای ظرفیت ۳۰۰۰۰۰ تن در سال در شهرستان دهدشت بود . ۸ روز بعد شرکت پتروشیمی دهدشت به صورت سهامی خاص تأسیس و به ثبت رسید .و ۹ ماه بعد نام شرکت به پلیمر دهدشت تغییر یافت .بهمن ماه ۸۸ شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت به صورت سهامی عام تاسیس و صد در صد سهام شرکت پلیمر دهدشت به این شرکت منتقل شد . این شرکت خود را مجری احداث یک واحد تولید پلی اتیلن سنگین در شهر ستان دهدشت معرفی نمود و هدف از اجرای این واحد تولیدی را در مرحله اول تولید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی قملداد نمود و در این راستا زمینی به مساحت ۱۰۲ هکتار در منطقه صحرای کلاچو خریداری گردید وسند رسمی جهت احدا ث کارخانه در تاریخ ۱۷/۱۱/۱۳۸۷ اخذ گردید.

به گزارش راه ملت اکنون که سالیانی از این داستان سپری می شود جز زمین خالی محصور هیچ دستاوردی تاسیس این شرکت برای مردم شهرستان کهگیلویه نداشته است و نماینده ۴ شهرستان کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده عقیده دارد از آن زمان تاکنون اگر اجازه کاشت صیفی جات بویژه «پیاز» و «هندوانه» به مردم داده می شد بازده اقتصادی بهتری از پتروشیمی برای کشاورزان داشت.

۱

هرچند پدران و مادران بسیاری در شهر دهدشت به خاطر عدم اشتغال و عدم توسعه یافتگی اقتصادی چشم انتظار راه اندازی واحد های این شرکت و امید به اشتغال فرزندانشان بودند تا شاهد افزایش طلاق و معضلات اجتماعی به خاطر مشکلات اقتصادی که اخیرا توسط مسئولین مربوطه عنوان شده است، نباشند و امیدهایشان رنگ باخت اما ظاهرا در طرف دیگر داستان اتفاقات دیگری رقم میخورد.

هیات مدیره و مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت که از قبل نام دهدشت ردیفی دیگر را بر رزومه کاری خود در میان فقر و بیکاری جوانان کهگیلویه افزوده اند با راه اندازی پرتال اطلاع رسانی شرکت پتروشیمی دهدشت برای یک زمین خالی و سراب گونه در بخش به روایت تصویر این پرتال روایتی خیال گونه را از شرکت پتروشیمی دهدشت را در قالب یک واقعیت موجود به مخاطبین خود ارایه داده اند که مخاطبین را به این سوال وا میدارد که  در کدام قسمت از این شرکت جایی برای کاشت پیاز و هنداونه باقی مانده است!؟ که همانا مردم عزیز به همان کاشت پیاز و هندوانه در واقعیت قانع اند تا وجود این تصاویر خیالی در اوهام!

۱۱

عکس : مجید آذربارگون

پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
منتشر شده در :2015/07/30 - 03:07|شناسه خبر: 12939 1082 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه