امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۲۸:۳۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرنوشت نامعلوم مسکن هنرمندان استان پس از ۱۲ سال / از توبیخ قاضی پرونده تا عدم پاسخگویی مسئولین

راه ملت، در سال ۱۳۸۲ بود که فراخوان تشکیل تعاونى مسکن هنرمندان استان کهگیلویه وبویر احمد با همکاری معاون مدیر کل ارشاد آن زمان زده شد.هدف این تعاونی تهیه مسکن مناسب برای هنرمندان استان بود.اما اکنون اعضاء این تعاونی از واگذار نشدن این واحد ها پس از ۱۲ سال و عدم دریافت پاسخ مناسب از […]

راه ملت، در سال ۱۳۸۲ بود که فراخوان تشکیل تعاونى مسکن هنرمندان استان کهگیلویه وبویر احمد با همکاری معاون مدیر کل ارشاد آن زمان زده شد.هدف این تعاونی تهیه مسکن مناسب برای هنرمندان استان بود.اما اکنون اعضاء این تعاونی از واگذار نشدن این واحد ها پس از ۱۲ سال و عدم دریافت پاسخ مناسب از سوی مسئولین استانی سخن میگویند.

یکی از اعضاء این تعاونی که پس از گذشت چندین سال هنوز نه مسکن خود را تحویل گرفته و نه حتی توانسته پول خود را پس بگیرید با وبسایت مجمع عدالتخواه استان گفتگو کرده و پرده از برخی مسائل برداشته است.

متن کامل این گفتگو در ادامه آماده است:

– سلام خانم حسینی لطف کنید توضیحی کلی از بحث تعاونی هنرمندان بفرمایید.

در سال ۱۳۸۲ معاون مدیر کل اداره ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از سمت سازمانی خود و محیط ادارى اداره ارشاد اقدام به تشکیل تعاونى مسکن هنرمندان استان کرد و از هنرمندان استان درخواست کرد براى خرید مسکن هنرمندان به قیمت تعاونى مراجعه وعضو تعاونى شوند،

 تا واحدهای آپارتمانی به قیمت تعاونى به آنها تحویل داده شود.

 

بعد از عضویت در تعاونی واحدهای مسکونی به شما تحویل داده شد؟

خیر،بعد از مدتى اعلام کردند که نمیتوانند واحدها را تحویل داده و مبلغ حدودا چهار میلیون تومن به حساب تعاونى پرداخت کرده تا قطعه زمینى به متراژ ۱۸۰متر به ما تحویل بدهند، اعضاء تعاونی هنرمندان نیز مبلغ مورد نظر را واریز کردند.

 

بعد از پرداخت زمین ها به شما تحویل داده شد؟

قطعه زمینهاى مسکونى در مناطق مختلف استان که در واقع روستاهای اطراف یاسوج به نام خلف اباد, قوام اباد, نجف اباد, اکبر اباد و…به صورت سورى ونمایشى با تحوىل یک برگه به عنوان برگ سبز به انها تحوىل داده شد.

 

پس در عمل هیچگونه زمینی به هنرمندان تحویل داده نشد؟

 بله در واقع هیچگونه زمینى به انها تعلق نگرفت

 

هیئت رئیسه تعاونی جوابگوی این مسائل بودند؟

خیر،رئیس هیىت مدیره,که معاون مدیر کل اداره ارشاد استان بود مرخصى تحصیلی گرفته و به بهانه ادامه تحصیل متوارى شد, وما نتوانستیم هىچگونه خبرى از رئیس هیئت مدیره بگیریم.

 

قاعدتا شما به اداره کل ارشاد هم باید مراجعه کرده باشید؟جوابی گرفته اید؟

هرگونه مراجعه اى که به اداره ارشاد میکردیم بدون نتیجه بود، چون به قول خودشان مدیرکل تغىیر میکرد اعلام میکردند که این تعاونى مربوط به سالهاى قبل است،وهیچ ربطى به الان ندارد،درصورتى که این تعاونى در مکان اداره کل ارشاد استان بود وتمام جلسات و تشکیلات در اداره کل انجام میگرفت،که در همین سالن آمفى تئاتر بود.

 

شما از طریق دیگر ارگان ها نیز پیگیری کردید؟یا مراجعه حضوری داشته اید؟

بله پیگیری هاى زیادى به ادارات مختلف از جمله اداره تعاون, دفتر نماینده ولى فقیه در استان،دفتر نماینده شهرستان, واستاندارى داشتیم ولی به نتىجه اى نرسیدیم.

 

از چه سالی شما بعد از پیگیری های مکرر شروع به پیگیری قضایی کردید و پرونده تا کجا پیشرفت؟

بعد از دوازده سال که هیچ کدام از اعتراضات و مراجعات ما مثمر ثمر نبود تصمیم به شکایت از طریق مراجع قانونى کردیم و طى شکایتی که به دادگسترى تحویل دادیم که با بى عدالتى تمام از طرف مراجع قانونى مواجه شدیم و به هیچ نتیجه اى نرسیدیم.

 

– 12 سال برای دادرسی واقعا اطاله دادرسی محسوب میشود، الان پیگیری انجام شده از طریق مراجع قضایی استان؟

 قبل از عید بود که حکم نیابتش رو به ما دادن ولى ما اعضاء را پیدا نکردیم. البته ناگفته نماند قاضى اول پرونده،خیلى باانصاف بود و خیلی خوب بود رو در روی همه ایستاد حتى به خاطر ما توبیخ شد،بعد هم پرونده ما رو از قاضی شفیعی گرفتند و کلا سمت ایشان را نیز تغییر دادند.

 

شما مطمئن هستید بخاطر شما توبیخ شد؟

بله،چون وقتى شکایت کردیم همه اعضاء تعاونى هیئت مدیره حتى مالک اصلی زمین را احضار کرد، بعد هم حکم بازداشت اعضاى هیئت مدیره که دسترسی داشت صادر کرد.برای آزادی آنها هم وثیقه یک میلیارد و هفتصد وپنجاه میلیونی تعیین کرد.البته حکم بازداشت رو در جا اجرا کرد,اما بعد از قاضی اول،قاضی دوم،پرونده رو بدون مطالعه در مراجعه ما به دادگستری بدون دلیل و شاید بخاطر مسائل خاصی آن وثیقه را به هفتصد و پنجاه میلیون کاهش و بعد نیز آزاد شدند.

 

بعد از قاضی شفیعی که به نظر شما بسیار خوب پیگیر بود،قاضی دوم پیگیر پرونده بود؟

خیر متأسفانه وقتى شکایت کردیم خیلى راحت باوثیقه اى کمتر از همان پولى که از اعضا گرفتند بریده شد. وقتى هم اعتراض کردیم باگفتن این حرف که من از پرونده شما بى اطلاع هستم درصورتى که پرونده روی میز کارش گذاشته بود ابراز بى اطلاعى میکرد و میگفت مگه شما کور بودید که گذاشتید سرشما کلاه بزارن, بعدهم خیلى راحت گفت هىچ چیزی دستتون رو نمیگره.

 

به چه خاطر جریان حکم و قاضی پرونده تغییر کرد؟

وقتى به قاضی شفیعی مراجعه کردیم،گفت من تلاشم رو میکنم که هر طور شده اجازه ندهم با این وثىقه آزاد شوند وحق شما زائل شود،اما متأسفانه برای قاضی شفیعی توبیخ زده شد.بعد از توبیخ نیز میگفت من به خاطر شما توبىخ شدم ولى شما بروید و این مسئله را رسانه ای کنید.

 

با این تفاسیر شما با ناملایمات زیادی روبرو شدید،مطلبی چیزی دارید برای پایان گفت و گو بفرمایید.

این مسئله که ما در سال ۸۲عضو این تعاونی شدیم برای رفع نیاز مسکن ما بوده و هیچ چشم طمعی نداشتیم اما متأسفانه ما زخم خورده یک ارگان دولتی هستیم که باوجود شواهد و مدارک لازم هیچگونه عکس العملی برای رفع این مشکل انجام ندادند تا آنجا که بعضا اجازه مصاحبه به شبکه استانی دنا هم برای جمع آوری خبر از تجمع اعتراضی ما داده نشد،امیدوارم خدای متعال به ما کمک کند بتوانیم حق خودمان را بگیریم و از حق پایمال شده خود دفاع کنیم.

 

مجمع طلاب عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد از تمام مراجع قضائی درخواست میکند که پاسخگوی این مسئله بسیار مهم بوده و اجازه ندهند که اینگونه پرونده های مهم و به حق روی زمین باقی بمانند.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

مجمع طلاب عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد

منتشر شده در :2015/07/31 - 10:07|شناسه خبر: 12956 1213 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه