امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۳۵:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پیرامون برگزاری همایش اصلاح طلبان

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه پیرامون برگزاری یک همایش

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه و مراکزآموزش عالی شهرستان کهگیلویه ، ضمن احترام به همه جریانات سیاسی قانونی در کشور و استان و شهرستان ، بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه ورود غیرقانونی احزاب و جریانات سیاسی به داخل دانشگاه اعلام داشته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کهگیلویه پیرامون همایش اجتماع اصلاح طلبان بیانیه ای منتشر کرده که عین متن بیانیه در زیر آمده است.

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان کهگیلویه
پیرامون برگزاری یک همایش
محیط دانشگاه باید محیط فهم سیاسی ،آگاهی و دانش سیاسی باشد اما سیاسی کاری و حاشیه پردازی به کار اصلی دانشگاه ها یعنی تلاش و پیشرفت علمی ضربه ی جدی می زند.مقام معظم رهبری ۲۰ تیر ۱۳۹۴
در چند روز اخیر بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی شهر دهدشت و سایتها و رسانه های مختلف استان خبر از برگزاری همایشی  کاملا حزبی وبا مسئولیت یک تشکل سیاسی خاص می دهند.آنچه مورد تعجب همگان بوده و هست ؛اینکه این روزها باید فضای شهر برای حضور کبوتران خونین بال و شهدای عزیز،آذین و تبلیغ شود و اینکه سیاسی کاری اولویت اول این روزهاست ،خود حدیث دیگری است. اما آنچه ما را به واکنش واداشت ، نه عنوان همایش و نه سخنران همایش ، بلکه مکان همایش بودکه بدون اطلاع تشکل های دانشجویی و حتی برخی مسئولین مرتبط، نام سایت دانشگاه پیام نور دهدشت اعلام شده بود. برخی رسانه هاحسب رسالت ذاتی از بسیج دانشجویی دانشگاه خواستار توضیح شدند که با اظهار بی اطلاعی ،علی رغم احترام به  اصل موضوع ،  برگزاری چنین  همایش کاملا حزبی را در دانشگاه ،صرفا خلاف مقررات و ماموریت ها و حتی ابلاغیات دانشگاه دانسته و اعلام کردیم بهتر است چنین همایش هایی خارج از محیط دانشگاه باشند ، چراکه اساسا این دانشجو و جامعه د انشگاهی است که باید برای دانشگاه تصمیم بگیرد که متن مصاحبه نه بیانه، در رسانه ها موجود است .
اما برخی رسانه های استان بنا به هر دلیلی (خواسته ، ناخواسته ، عدم حرفه ای بودن و …)با انتخاب تیترهای دروغین سعی دارند تا بسیج دانشجویی را نقطه مقابل این همایش قرار دهند و بدتر از آن ، جوابیه نامتقارن دانشگاه به مصاحبه بسیج دانشجویی بود . جهت تنویر افکارعمومی و رفع بعضی شبهات توجه همگان را به نکات زیر معطوف می دارد .
۱- آنچه در مصاحبه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور آمده ، فقط اعتراض به برگزاری چنین همایش هایی در محیط دانشگاه بود،چراکه این یک بدعت غیر قانونی و مخالف قانون دانشگاه است و موضوع مقابله اصلا ذکر نشده و مورد بحث نبوده است ، از این رو پی گیری حقوقی علیه رسانه هایی که با نشر اکاذیب و عنوان دروغین ((بسیج دانشجویی اجازه نمی دهیم )) را تیتر کردندو با گذاشتن کامنت ،سبب توهین به بسیج دانشجویی و باعث برخی مزاحمت هایی  برای بانیان همایش شدند ، برای بسیج دانشجویی محفوظ و عندالزوم اقدام خواهد کرد .
۲-  با یادآوری و تذکر قانونی مجدد به مسئولین محترم ،شهرستان و دانشگاه علی رغم تعامل بسیار مطلوبی که همچنان برقرار است ، خواستار دفاع مسئولین از هویت دانشجویی دانشگاه و مشورت با دانشجویان و عدم تاثیر پذیری از جریانات سیاسی شدند ، چراکه ورود علنی احزاب به دانشگاه به هر دلیلی ، مغایر اصول دانشگاه و سبب جریان سازی های کاذب شده و در نهایت مشکلاتی را به وجود خواهد آورد .
۳- جوابیه دانشگاه خود دلیل متقنی است که این همایش کاملا حزبی و سیاسی بوده وتعطیلی دانشگاه و اجاره دادن سالن و توضیحات دیگر ، عذر بدتر از گناه است و جالبترآنجاست که دانشگاه از امنیت آن شانه خالی کرده و گفته تعهدی درقبال حواشی آن ندارد ، خلاصه چه کسی در قبال استفاده حزبی  از امکانات بیت المال مسئولیت دارد و چرا این همه حساسیت و اصرار بر برگزاری آن در دانشگاه و برند کردن نام دانشگاه در تبلیغات دارند؟؟
۴-شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه و مراکزآموزش عالی شهرستان کهگیلویه ، ضمن احترام به همه جریانات سیاسی قانونی در کشور و استان و شهرستان ، بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه ورود غیرقانونی احزاب و جریانات سیاسی به داخل دانشگاه اعلام داشته و در عین حال هیچگاه از موضع مقابله جویی و حاشیه سازی سخن نگفته و نخواهد گفت ، چراکه اولا اعلام مخالفت به معنای اعلام مقابله نبوده است؛ ثانیا خواسته و اعتراض ما منطقی و قانونی بوده و لزومی به حاشیه سازی ندارد . ثالثا ازنگاه بسیج دانشجویی  هرگونه مزاحمت برای برگزاری همایش های قانونی کار پسندیده ای نیست .

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کهگیلویه
۱۷ /۵ /۹۴

منتشر شده در :2015/08/08 - 02:08|شناسه خبر: 13317 927 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه