امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۰۹:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در همایش اصلاحات کهگیلویه

از انتخاب کاندید اصلاحات در مجلس تا تلفظ اشتباه نام شهرستان توسط زیباکلام

به گزارش راه ملت، عصر امروز همایش «به روشنی آفتاب بیندیش» با حضور اصلاح‌طلبان چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی و با سخنرانی صادق زیباکلام عصر امروز در سالن شهید مطهری دهدشت برگزار شد. از نکات مهم این همایش می توان به غیبت سران اصلاح طلب در این جلسه اشاره کرد و اینکه آیا […]

به گزارش راه ملت، عصر امروز همایش «به روشنی آفتاب بیندیش» با حضور اصلاح‌طلبان چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی و با سخنرانی صادق زیباکلام عصر امروز در سالن شهید مطهری دهدشت برگزار شد.

از نکات مهم این همایش می توان به غیبت سران اصلاح طلب در این جلسه اشاره کرد و اینکه آیا سران اصلاح طلب کهگیلویه موافق برگزاری این همابش بوده اند یا خیر؟

کمبود صندلی و کمبود امکانات سرمایشی مناست و گرمی هوای سالن همایش از دیگر حواشی این جلسه بود.

 DSC07925

DSC07933

همچنین نکته جالب توجه این همایش این بود که صادق زیبا کلام در خواندن نام شهرهای کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی دچار مشکل شده بود بطوری که بهمئی را بهمنی و چرام را چهرام تلفظ کرد که این موجب خنده حضار شد.

DSC07908

زیبا کلام در ابتدای سخنان خود گفت، مجلس در راس امور کشور ما نیست و سوال وجود دارد که مجلس در چه جایگاهی در جامعه ما قرار داد؟

وی افزود، مجلس در بیشتر مسائل مهم کشوری ورود و دخالتی نداشته و کار را به دولت سپرده است، که هیچگاه این کار نتیجه خوبی نداشته است. ایشان با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در سال ۵۸ در مقابل بیانیه الجزایر و اشغال سفارت آمریکا در ایران گفت در این سال مجلس شورای اسلامی موضع منفعلانه داشته است. و ما امروز در تقویم،از روز جنگل کاری و…داریم ولی در این تقویم هیچ نامی از بیانیه الجزایر نیست.

زیبا کلام با اشاره به جنگ ایران و عراق و قرار داد ۵۹۸ گفت در این قرارداد نیز مجلس موضوع منفعلانه داشته و همچنین در ۵ سالی که سعید جلیلی مسئول مذاکرات انرژی هسته ای ایران  با کشور های  ۵+۱ بود مجلس هیچ گاه از گروه مذاکره کننده در طول این ۵ سال درباره مذاکرات و ماهیت مذاکرات توضیح نخواست.

وی در ادامه گفت اینها مسائل مهم کشوری هستن که مجلس تا بحال هیچ دخالتی در آنها نداشته و نقش راس امور بودن خود را انجام نداده است.

DSC07892

اختلافات موجود در بین اصلاح طلبان باعث ورود افراد ناصالح کاندید میشوند

سخنران همایش با اشاره به اختلافاتی که در جریان اصلاحات کهگیلویه وجود دارد گفت، در کهگیلویه دو طیف اصلاحات وجود دارد وباتوجه به اختلافاتی که این دوطیف بزرگ اصلاحات دارند افرادی که شایستگی کاندیداتوری شدن مجلس را ندارند کاندید انتخابات میشود.

وی برای حل مشکل اصلاحات دو راه حل داد یک پا در میانی بزرگان اصلاحات در سطح کشور که اختلافات این شخص اصلاح طلب در شهرستان کهگیلویه از بین برود و مثل جریان عارف و روحانی یکی به نفع  دیگری کنار برود. دوم همان همه اصلاح طلبان به اجماع برسند و آقای دولتخواه را به عنوان نماینده اصلاحات معرفی کنند.

DSC07843

من خوشحالم که مجلس ما دارد از مجلس سنای آمریکا تقلید میکند

زیبا کلام با اشاره به اینکه مجلس وکلای مردم هستند گفت مجلس باید از مذاکره کننده گان سوال بپرسد که آیا این توافق به نفع ملت و دولت هست یا خبر، زیبا کلام گفت به نظر من اینکه باید مجلس در راس امور باشد و در امور نظام دخالت کند از اصول اولیه نظام مردم سالاری است. وی گفت یک نظام مبتنی بر مردم سالاری باید چند اصل داشته باشد تا بتوان به آن نظام مردم سالاری گفت، که اصل اول مردم سالاری تبعیت حکومت از مردم است،اصل دوم  حاکمیت قانون،اصل سوم‌ پاسخگوی حکومت به مردم است.

DSC07902

زیبا کلام با اشاره به تلاش کنگره آمریکا برای مخالفت با توافق هسته ای ایران افزود؛ با توجه اینکه رئیس جمهور آمریکا در مقابل آراء بیش از دو سوم کنگره نمیتواند آراء را وتو کند این همان حاکمیت مردم سالاری میباشد.

سخنران همایش گفت یک ثانیه از سنای آمریکا محرمانه نیست اما در دادگاه های ایران اسم یک نفر را میخواهند بیاورند بصورت مخفف و محرمانه هست ولی در آنجا همه چیز بصورت واضح و رسانه ای هست.

 

استفاده از واژه های مانند اقتصاد بومی، ایرانی اسلامی و اسلامی ایرانی را بازی با کلمات است

وی با بیان اینکه در ایران اقتصاد و فاسد و ناکار آمد بر سر کار است  با توافق هسته ای هیچ مشکلی یک شبه حل نخواهد شد.

زیبا کلام استفاده از واژه های مانند اقتصاد بومی، ایرانی اسلامی و اسلامی ایرانی را بازی با کلمات دانست و افزود تازمانی که اقتصاد کشور ما دولتی است فساد اقتصادی ادامه خواهد داشت.

 

هسته ای بیش از آنچه که به خیر و صلاح منافع ملی باشد بیشتر در اختیار یک جریان سیاسی است

زیبا کلام گفت نظرات من در مورد هسته ای خیلی مثبت نیست و هسته ای بیش از آنچه که به خیر و صلاح منافع ملی باشد بیشتر در اختیار یک جریان سیاسی برای آمریکا ستیزی و غرب ستیزی بوده است.

وی گفت در دوران اوایل انقلاب نیروگاه هسته ای بوشهر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به روسها سپرده شد که متاسفانه اگر میخواستند در طول این سالها میتوانستند چندین نیروگاه جدید طراحی کنند.

زیبا کلام گفت چرا مسئله هسته ای، جنگ تحمیلی، اشغال سفارت آمریکا را  بصورت یک بت و یک چیز آرمانی در بیاوریم که کسی نتواند در مورد آن حرف بزند؟ و تا می آیم حرف بزنیم میگویند از شهدای هسته خجالت بکشید از این مردم خجالت بکشید.

سخنران همایش اصلاح طلبان با بیان اینکه بعد از ۱۴ سال در جمع بندی هسته ای به نکات اولیه رسیده ایم ادامه داد این جمع بندی هسته ای نوعی پیشرفت به حساب می آید و اینکه ما یتوانیم بدون ترس در مورد هسته ای صحبت کنیم یک نوع پیشرفت است.

وی گفت در فاصله سالهای ۸۴ تا ۹۲ در مورد موضوع هسته ای در ایران سیل راه افتاده بود و در آن سالها کسی اجازه نداشت از در این مورد حتی سوالی بپرسد.که خوشبختانه در دولت جدید این سد شکسته شد و  هم مجلس و هم مردم میتوانند در مورد این توافق صحبت کنند و سوالات خود را بپرسند.

وی با بیان اینکه بسیاری از گروهای سیاسی قبل از توافقات هسته ای تحریم ها را دورزده و از این راه سود کلانی نیز بدست آورده بودند گفت: مخالفت طیف وسیعی از رادیکال اصولگرا ناشی از دست دادن منافع خود در این زمینه بوده است.

DSC07878

 

طی ۲۰ سال گذشته دلیل رد صلاحیت هیچ فردی اعلام نشده است

زیبا کلام در بخش دیگری از سخنانش با پیش‌بینی رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب از فیلتر شورای نگهبان این مسئله را به شعله‌ور کردن آتش فتنه ربط داد و گفت: تلاش در جهت بزرگ کردن فتنه به خاطر این است که شورای نگهبان بهانه‌‌ای برای رد صلاحیت داشته باشد.

وی با بیان این‌که هر‌گونه رد صلاحیتی باید در چارچوب قانون و با ذکر دلیل باشد مدعی شد: طی ۲۰ سال گذشته دلیل رد صلاحیت هیچ فردی اعلام نشده است.

زیباکلام اولین مشکل اصلاح‌طلبان در ورود به مجلس دهم را عبور از آتش رد صلاحیت دانست و خطاب به این طیف تاکید کرد: اتحاد درونی و انسجام در انتخابات پیش رو بسیار مهم است.

وی با اذعان به نبود وحدت بین اصلاح‌طلبان، دارا بودن چند لیست اصلاح‌طلب در کهگیلویه را بدترین اتفاق در این شهرستان در راستای ورود به انتخابات خواند و گفت: اگر نتوانید به وحدت و انسجام درونی برسید قبل از رد صلاحیت شورای نگهبان به دست خود رد صلاحیت می‌شوید.

زیبا کلام با اشاره به انتخابات پیش رو مجلس دهم و امکان رد صلاحیت تعداد زیادی از اصلاح طلبان از سوی شورای نگهبان افزود: رد صلاحیت شورای نگهبان باید بر اساس قانون باشد.
وی با تاکید بر اتحاد و انسجام طیف اصلاحات در انتخابات پیش رو اظهارکرد: پیروزی دولت یازدهم در انتخابات ناشی از وحدت و انسجامی بود که بین اصلاحات به وجود آمد.

DSC07887

DSC07888

DSC07892

DSC07898

DSC07899

DSC07910

DSC07850

DSC07829

DSC07832

DSC07841

DSC07833

DSC07858

DSC07857

DSC07863

DSC07859

DSC07866

DSC07885

DSC07922

DSC07926

DSC07927

منتشر شده در :2015/08/09 - 10:08|شناسه خبر: 13481 1736 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه