امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۴:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حجت الاسلام و المسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

هاشمی شناسنامه انقلاب اسلامی است/ کسانی هاشمی را تخریب میکنند که با آمدنش منافعشان به خطر می افتد

نه تنها حضور و تاثیر گذاری هاشمی را در انتخابات تحمل نمی‌کنند بلکه حضور ایشان در هیچ مسندی را تحمل نمی‌کنند مطرح کردن سن هاشمی پیش از هر انتخاباتی از آن بحث‌های یک بام و دو هوا است.

راه ملت: پایگاه خبری و تحلیلی ندای ایرانیان با حجت الاسلام و المسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفتگویی انجام داده است، متن کامل این گفتگو به شرح ذیل میباشد:

 

این روز‌ها حمله به آیت ا… هاشمی و اتهام زنی علیه ایشان بیش از گذشته انجام می‌گیرد. اولا این حملات چرا و بر چه اساسی به ایشان انجام می‌شود؟ یکی از بحث ادعایی است مبنی بر خاطره سازی ایشان؛ چرا این بحث مطرح می‌شود؟

بحث حمله، اتهام زنی و ترور شخصیت در مورد به آیت ا… هاشمی رفسنجانی تنها مربوط به این روز‌ها نیست. از‌‌ همان آغاز انقلاب اسلامی و نقش آفرینی آقای هاشمی در این انقلاب برخی از جریان‌های متحجر ایشان را خطری برای آینده خود می‌پنداشتند به همین دلیل این بحث مربوط به امروز نیست. پس از بحث ترور فیزیکی که در سال‌های اول انقلاب مطرح بود در سه دهه گذشته گروه‌های مختلفی سعی کردند با تخریب شخصیت هاشمی؛ جایگاه و شخصیت ایشان را در ذهن مردم منفی نشان دهند. همگان به درستی می‌دانند که اگر امروز شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید رجایی و… اگر زنده بودند هدف همین عصبیت‌های جناحی و ترور شخصیت برخی گروه‌ها می‌شدند چرا که که برخی گروه‌های سیاسی با فرآیند فکری بنیانگذاران انقلاب اسلامی مشکل دارد؛ و دقیقا به همین دلیل که همین گروه به دموکراسی اعتقادی ندارد راه مقابله با افرادی مانند هاشمی را در تهمت و ترور شخصیت می‌بیند. امروز هم گروه‌ها و شخصیت‌هایی هستند که جامعه توسعه یافته و جهت دهندگان توسعه کشور را نمی‌پذیرند؛ هاشمی و امثال آقای هاشمی را تحمل نمی‌کنند. معتقدم جریانی که هاشمی را تحمل نمی‌کند با مقام معظم رهبری هم موافق نیست، حال اگر این جریان یا منسوبان‌اش این امر را بیان نمی‌کنند دلیلی بر نبودن این گرایش نیست.

بحث من اینجاست که چرا حامیان پرو پا قرص هاشمی اکنون مخالفان و منتقدان جدی او شده‌اند؟!

این بحث بیشتر از آنکه به شخصیت هاشمی و زندگی خصوصی ایشان باز گردد سیاسی و جناحی است. اینکه زمانی خاطرات هاشمی و رفتار ایشان به طور کامل مورد تایید جناحی خاص قرار می‌گرفت و اکنون به گونه‌ای دیگر رفتار می‌شود تنها به دلیل مسائل سیاسی و جناحی است. این‌ها کسی را می‌خواهند که هیچ تحرکی در درون نظام و جامعه نداشته باشد در حالی که هاشمی هیچ‌گاه این گونه نبوده است.

بی‌تردید هاشمی تغییر نکرده است. بلکه برخی افراد در جناح راست، هاشمی را می‌پسندند که از اظهار نظر و تحرکی نداشته باشد. از پیش از انقلاب هم کسانی بودند که تفکر متحجرانه خود را از دین ملاک می‌دانستند، امروز‌‌ همان افراد و پیروان‌‌ همان افراد هاشمی را سدی برای حرکت خود می‌بینند چرا که هاشمی نه تنها در عرصه سیاسی بلکه در عرصه دین هم با تفکرات متحجرانه ومخالف است.

نزدیکی هاشمی به امام (ره) و افکار ایشان موجب حسادت و کینه برخی افراد و جریان‌ها شد. این‌ها با هاشمی را که با افکار متحجرانه مبارزه می‌کند مخالف‌اند و گرنه همگان به خوبی می‌دانند که هاشمی شناسنامه انقلاب اسلامی است.

با حضور هاشمی تفکراتی که با امام (ره) و مسیر انقلاب همسو نیست فرصت عرض اندام نخواهد داشت دقیقا به همین دلیل هاشمی تحمل نمی‌شود و اتهام زنندگان هم به خوبی می‌دانند که هاشمی در بیان خاطراتی از انقلاب و امام (ره) واقعیت‌ها و مصلحت‌ها را می‌گوید. منتهی مشکل همین وجود هاشمی است وقتی هاشمی و ایستادگی ایشان نباشد برخی گروه‌ها به راحتی می‌توانند گفتمان انقلاب را مصادره و یا حتی دگرگون کنند چنانکه در ۸ سال گذشته نمود عملی برخی از این تفکرات در عرصه سیاست و مدیریت کشور دیده شد.

نوع تخریب‌ها در آستانه انتخابات شدید‌تر نشده است؟

جریان مخالف هاشمی با هر پست و مقامی که ایشان داشته باشد مخالف هستند چون به جایگاه تشخیص که منسوب مقام معظم رهبری است نمی‌توانند تعرض کنند؛ با بهانه اینکه هاشمی می‌خواهد در انتخابات خبرگان فعالیت کند علیه ایشان برنامه ریزی می‌کنند. تجربه نشان می‌دهد که هر چقدر این گروه هاشمی را بیشتر تخریب می‌کند اقبال عمومی به ایشان بیشتر شده است.

یکی از ابزار‌ها برای تحت فشار گذاشتن هاشمی، فرزندان ایشان است. هاشمی در برابر این اتهامات چه می‌کند؟

همیشه این رویه بوده است این مسئله چیز تازه‌ای نیست. به طور مثال تخریب‌های برخی جریانات از‌‌ همان ابتدای انقلاب هم متوجه فرزند امام (ره) مرحوم حاج احمد آقا می‌شد. چون نمی‌توانستند به امام (ره) اتهامی وارد کنند فرزند انش مورد اتهام و تهمت واقع می‌شد به طور طبیعی منسوبین افراد را بیشتر هدف قرار می‌دهند چون اطلاعات مردم نسبت به ایشان کمتر است. در ‌‌نهایت می‌خواهند هاشمی را با این رفتار‌ها تحت فشار قرار دهند. هاشمی را تخریب می کنند چون با آمدن اش منافع شان به خطر افتاده است

در آستانه هر انتخاباتی بحث سن آیت ا… هاشمی مطرح می‌شود. چرا این بحث پیش کشیده می‌شود؟

نه تنها حضور و تاثیر گذاری هاشمی را در انتخابات تحمل نمی‌کنند بلکه حضور ایشان در هیچ مسندی را تحمل نمی‌کنند مطرح کردن سن هاشمی پیش از هر انتخاباتی از آن بحث‌های یک بام و دو هوا است. ما الان بزرگانی داریم که سنشان از آقای هاشمی بیشتر است و منشاء اثرات زیادی هستند. بنابراین این‌ها بهانه است. بنابراین مخالفان هاشمی به هر ابزاری برای حذف ایشان متوسل می‌شوند بحث سن هم از آن بحث هاست که نمی‌تواند ملاک باشد.

منتشر شده در :2015/08/11 - 05:08|شناسه خبر: 13648 912 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه