امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۰:۲۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س)

دختران ایرانی روزتان مبارک

راه ملت: آن شب آسمان ستاره باران بود؛ شادی به رقص آمده بود. خدایا چه خبر است؟ این ولوله برای چیست و این شور و غوغا برای کیست؟ دیر زمانی بود که نوید مولود دختری به شیعیان داده شده بود. ملائک عرش را با گل هایی از بوستان بهشت آذین بستند. جشن و شادی در […]

راه ملت: آن شب آسمان ستاره باران بود؛ شادی به رقص آمده بود. خدایا چه خبر است؟ این ولوله برای چیست و این شور و غوغا برای کیست؟

دیر زمانی بود که نوید مولود دختری به شیعیان داده شده بود. ملائک عرش را با گل هایی از بوستان بهشت آذین بستند. جشن و شادی در مدینه موج می زد، بوی خوش عطر فضا را معطر ساخته بود. آن شب خستگی از مدینه رفته بود. آری آن شب شب میلاد کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س) بود.

و امشب باز تکرار تاریخ و تکرار تقویم همان شب را نشان میدهد، همان شبی که آسمان ستاره باران بود و بهشت پر از شادی…

حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ یکی از بانوان با فضیلت و با شخصیت خاندان اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ می‎باشد. پدر بزرگوار او حضرت «موسی بن جعفر» امام هفتم شیعیان می‎باشد.

مادر گرامی حضرت معصومه «نجمه» مادر بزرگوار امام رضا ـ علیه السّلام ـ می‎باشد. نجمه از بانوان با فضیلت و از اسوه‎های تقوا و شرافت و از مخدرات کم نظیر تاریخ بشریت است.

 

از ویژگی‎های حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ این بود که علوم اسلام و آل محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ آگاهی داشت و آن حضرت از جمله روایت کنندگان حدیث بود و چندین حدیث است که در سند آنها نام حضرت فاطمه معصومه ـ سلام الله علیها ـ به چشم می‎خورد 

او یک اسوه است برای تمام دختران شیعه، برای تمام آنهایی که حق و عدالت را فراتر از مرزهای جغرافیایی میدانند، آنهایی که دین را با چشم دل میپذیرند.

امیدواریم با تحقیق در مورد زندگی این بانوی بزرگواری، بتوان راهی روشن را جلوی پای دختران پاک سرزمین ایرانمان قرار دهیم.

 

راه ملت، این روز بزرگ را به تمام دختران پاک و نجیب ایرانی تبریک و تهنیت گفته و از تمام بانوان آینده این سرزمین میخواهد با تحقیقی کوتاه در زندگی حضرت معصومه (س) چراغی روشن ، و هدفی کامل را برای خود و آینده خود برگزینند.

منتشر شده در :2015/08/15 - 09:08|شناسه خبر: 13888 721 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه