امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۲:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ایران متعهد شد فرصت مناسب آموزشی و کار برای مهاجران افغانی ایجاد کند

راه ملت: به نقل از خبرگزاری تسنیم، «سید حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجرین افغانستان اعلام کرد: در نشست هیئت وزارت امور مهاجرین دولت کابل، اداره کل اتباع جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل در بخش مهاجران افغان در دو دسته سه جانبه و دوجانبه، دو توافقنامه به امضا رسیده است. وی گفت: در توافقنامه […]

راه ملت: به نقل از خبرگزاری تسنیم، «سید حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجرین افغانستان اعلام کرد: در نشست هیئت وزارت امور مهاجرین دولت کابل، اداره کل اتباع جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل در بخش مهاجران افغان در دو دسته سه جانبه و دوجانبه، دو توافقنامه به امضا رسیده است.

وی گفت: در توافقنامه سه جانبه پیرامون مهاجران افغانستانی مقیم ایران، وزارت مهاجرین سیاست برگشت مهاجران را ارائه کرد که مورد موافقت دو طرف قرار گرفت.

عالمی افزود: بر اساس این توافقنامه ایران متعهد شده تا مهاجران افغان را بصورت اجباری از این کشور خارج نکند و تا زمان برگشت آن‌ها، فرصت‌های مناسب آموزشی و کار را برایشان فراهم کند.

وزیر مهاجرین افغانستان اظهار داشت: در بخش توافقنامه دوجانبه میان افغانستان و ایران نیز در مورد ثبت نام و قانونمند شدن حضور مهاجران غیرقانونی در ایران توافق به عمل آمده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق توافق دوجانبه با ایران، زمینه بازدید مهاجران از افغانستان بدون باطل شدن کارت‌های اقامتی آن‌ها فراهم می‌شود.

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین افغانستان تصریح کرد: تلاش‌های حکومت وحدت ملی برای بازگشت مهاجران از ایران موثر بوده و در شش ماه نخست سال جاری شمسی حدود ۴۵ هزار مهاجر افغان از ایران به افغانستان برگشته‌اند، در حالی که سال گذشته این رقم از ۱۷ هزار نفر تجاوز نکرده است.

منتشر شده در :2015/08/20 - 09:08|شناسه خبر: 14078 686 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه