امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۴۳:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کاهش چشم گیر ابتلا به بیماری های روده ای و اسهال در در شهرستان بهمئی

راه ملت: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از تلاش شبانه روزی این معاونت و مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی، برای کنترل بیماری های روده ای و اسهالی در منطقه ممبی شهرستان بهمئی خبر داد و اظهار نمود که موارد ابتلا به این بیماری به شکل محسوسی کاهش یافته است و خوشبختانه هیچگونه […]

راه ملت: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از تلاش شبانه روزی این معاونت و مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی، برای کنترل بیماری های روده ای و اسهالی در منطقه ممبی شهرستان بهمئی خبر داد و اظهار نمود که موارد ابتلا به این بیماری به شکل محسوسی کاهش یافته است و خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی نیز گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در حالی که این روزها بحث های غیر کارشناسی فراوانی در زمینه فعالیت های حوزه سلامت مطرح می شود و ظاهرا قرار هم نیست نظرات تخصصی در این زمینه مد نظر باشد؛ اما  کمی آنطرف تر و در شهرستان بهمئی تلاش شبانه روزی برای کنترل بیماری های روده ای و اسهالی از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در جریان است که خوشبختانه هم اکنون نیز در حال ثمر بوده و خبرهای خوشی از این شهرستان به گوش می رسد.

سید رشید غفاری، معاون بهداشتی دانشگاه در این زمینه گفت: با طغیان بیماری های روده ای و اسهالی در منطقه ممبی که اولین موارد پس از گذشته هفته اول مردادماه، مشاهده شده بود؛ تیم معاونت بهداشتی شامل مدیر مبارزه با بیماریها، مدیر سلامت محیط کار، متخصص عفونی و اپیدمیولوژیست به همراه تیم عملیاتی آن شهرستان در منطقه  ممبی مستقر و  به بررسی علل ممکنه همراه با اقدامات پیشگیری و درمان پرداختند.

معاون بهداشتی داشگاه علوم پزشکی، با تاکید بر اینکه تلاش شد بدون فضا سازی رسانه ای و با آرامش و بررسی علمی موضوع، نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم، یادآور شد: صدا و سیمای مرکز استان و تعدادی از رسانه های کهگیلویه و بویراحمد نیز با انتشار مطالب آموزشی مرتبط در این زمینه، یاری رسان ما بوده اند و توصیه های لازم را با روش های رسانه های خود به مردم ارائه نمودند.

غفاری، آمار موارد ابتلا بهه این بیماری های روده ای و اسهال را بالغ بر ۱۵۰ مورد اعلام نمود و  تصریح کرد: در راستای بررسی دقیق موضوع از مناطق مختلف منطقه ممبی نمونه گیری آب صورت گرفت و از ۳۳ مورد نمونه میکروبی آب گرفته شده، تعداد چهار مورد به تهران، پنج مورد به معاونت غذا و داروی استان و سه مورد به شهرستان بهبهان ارسال شد که نتایج آزمایش ها آلودگی میکروبی دو نمونه از ۳۳ مورد را نشان می داد.

وی همچنین ضمن قدردانی از همکاری قابل ستایش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و اداره تابعه در شهرستان بهمئی اضافه کرد: یک مورد نمونه شیمیایی آب، دو مورد نمونه مواد غذایی و یک مورد نمونه فاضلاب نیز به تهران ارسال شد که خوبشختانه از هیچ کدام آلودگی میکروبی گزارش نشده است.

غفاری در ادامه یادآور شد: همچنین هماهنگی با شرکت آبفای روستایی جهت شستشوی مخازن آب و ترمیم شبکه آبرسانی، کنترل کلر باقیمانده و وضعیت کلر زنی مخازن آب منطقه توسط کارشناسان صورت گرفت.

رئیس مرکز بهداشت استان وضعیت فعلی این بیماری در شهرستان بهمئی را مناسب تر از قبل و تحت کنترل عنوان و افزود: البته هنوز موارد جزئی از مراجعه و گزارش این بیماری وجود دارد، ولی نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته و به روزی یک و نهایتا دو مورد رسیده است.

غفاری با تاکید بر اینکه بررسی دلایل این رویداد؛ توسط تیم اپیدمولوژی دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است و  نتایج از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی می شود؛ خبر از حضور دو روزه تیم کارشناسی  وزارت بهداشت در شهرستان بهمئی داد و عنوان نمود: این گروه  نیز ضمن ابراز رضایت از اقدام های انجام شده در راستای کنترل بیماری؛ جلسه نیز  در استان با حضور کارشناسان آبفای شهری و روستایی برگزار  نموده و دیدگاه ها و رهنمودهای اجرایی خود را ارائه نمودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با اشاره به فصل گرما و شیوع بیماری های روده ای در این فصل،  توصیه های نیز به مردم نمود و تاکید کرد: دستهای خود را با آب و مایع شسته، در ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات دقت لازم را داشته،از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید و از مراکز تهیه و توزیع غذا به خصوص اغذیه فروشی های دوره گرد، غذا تهیه نکنید.

وی از مردم درخواست نمود در صورتی که با علائمی از قبیل اسهال، استفراغ، تهوع و  یا هر نوع مسمومیت عذایی برخورد کردند؛ بلافاصله به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی گزارش داده و یا با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرند.

 

منتشر شده در :2015/08/23 - 10:08|شناسه خبر: 14217 562 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه