امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۲۲:۳۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد

پرونده مرگ کودک ۹ ساله دهدشتی در حال بررسی است

سرم مار گزیدگی به صورت صد درصد مؤثر بوده اما در خصوص سرم عقرب‌زدگی اختلاف نظر وجود دارد چرا که تا ۹۹ درصد این سرم درمان قطعی و تمام کننده ندارد

راه ملت: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه پرونده مرگ فاطمه دختر ۹ ساله دهدشتی در حال بررسی است، گفت: در صورتی که مرگ این کودک به دلیل قصور پزشکی حادث شده باشد با پزشکان این پرونده به شدت برخورد می‌شود.

دکتر پرویز یزدان پناه در خصوص جزییات مرگ فاطمه دختر ۹ ساله دهدشتی که هفته گذشته به دلیل عقرب‌زدگی و نبود سرم پادزهر جان خود را از دست داد، گفت: برخی از مرگ و میرها در بیمارستان‌ها ممکن است به دلیل قصور پزشکی صورت گیرد.

این مسئول به جزییات مرگ این دختر ۹ ساله اشاره کرد و گفت: پرونده مرگ فاطمه در حال بررسی است و هنوز هم مرگ وی به دلیل عقرب‌زدگی محرز نشده و پرونده نیاز به بررسی بیشتری دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی والدین این کودک، فرزند خود را به بیمارستان امام خمینی دهدشت منتقل کردند کادر بیمارستان کار تزریق سرم به این دختربچه را آغاز می‌کنند که به خاطر بی‌تابی کودک، مادر وی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کودک را از بیمارستان خارج می‌کند.

این مسئول ادامه داد: زمانی که تنفس این دختربچه با مشکل مواجه می‌شود کودک توسط والدین مجدداً به بیمارستان بازگردانده و درمان شروع می‌شود.

یزدان‌پناه اضافه کرد: سرم مار گزیدگی به صورت صد درصد مؤثر بوده اما در خصوص سرم عقرب‌زدگی اختلاف نظر وجود دارد چرا که تا ۹۹ درصد این سرم درمان قطعی و تمام کننده ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به نبود مرکز مراقبت‌های ویژه اطفال در بیمارستان‌های استان افزود: به دلیل نبود این مرکز در شهر دهدشت، این کودک به یاسوج منتقل می‌شود که به دلیل قطع تنفس، در شهر سر فاریاب احیاء این کودک صورت می‌گیرد و وی مجددا به بیمارستان شهر دهدشت بازگردانده می‌شود که عملیات احیاء مؤثر نبوده و کودک در مسیر فوت می‌کند.

یزدان‌پناه عنوان کرد: پرونده این کودک ۹ ساله در حال بررسی است که اگر مرگ وی به دلیل قصور پزشکی بوده به شدت با پزشکان خاطی برخورد می‌شود.

منتشر شده در :2015/08/27 - 10:08|شناسه خبر: 14404 726 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه