امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۲۲:۱۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گزارشی از اختتامیه همایش حسین پناهی/همایشی برای فیلسوف دیوانه +تصاویر

در بخش پایانی مراسم از خانواده حسین پناهی و نیز احسان گنجی کاریکاتوریست جوان به عنوان هنرمند برتر سال شهرستان کهگیلویه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش راه ملت، نخستین یادمان ملی و همایش دو روزه بررسی اندیشه و شعر حسین پناهی که با حضور مهمانان کشوری، مسئولان استانی و شهرستانی و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه برگزار شده بود صبح امروز به کار خود پایان داد.

علی پوزش در اختتامیه این همایش با اشاره به اقدامات انجام شده در برگزاری نخستین یادمان ملی حسین پناهی، اظهار کرد: با تغییر مدیریتی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، کارهای خوبی صورت گرفته و برگزاری چنین همایشی نمونه‌ای از کارنامه موفق این اداره فرهنگی است.

فرماندار کهگیلویه از حسین پناهی به‌عنوان چهره شناخته شده ملی یاد کرد و افزود: در سال‌های گذشته اراده قوی برای برگزاری همایش در شان این نویسنده و هنرمند وجود نداشته است.

پوزش با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی دبیر خانه دائمی حسین پناهی در شهرستان  کهگیلویه تصریح کرد: با شکل‌گیری دبیرخانه، این همایش به صورت سالانه و ملی برگزار می‌شود.

همچنین رضا دهبانی‌پور صداقت و یک‌رنگی را از ویژگی‌های حسین پناهی برشمرد و اظهار کرد: نوع زندگی این شخصیت برجسته گویای دوری از تظاهر داشتن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حسین پناهی خلاقیت‌هایش را در استان بروز نداد و آن‌ها را خارج از استان ارتقاء داد.

وی با بیان اینکه همواره شخصیت‌هایی وجود دارند که معرف سرزمین‌شان هستند، افزود: چهره‌های فرهنگی هم می‌توانند جلوه دیگری به سرزمین خود بخشند.

دهبانی‌پور با اشاره به نقش حسین پناهی در معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بزرگداشت پناهی به عنوان کسی که صاحب فکر و اندیشه بوده و در پرتو آثارش خود را به جامعه نشان می‌دهد صورت گرفته است.

این مسئول هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد را دارای استعداد و خلاقیت دانست و با تاکید بر اینکه خلاقیت‌ها باید جایی بروز داده شوند، تصریح کرد: در جشنواره‌ها دچار روزمرگی شده‌ایم، هزینه‌هایی را انجام می‌دهیم اما جشنواره‌ها ماندگار نیستند.

دهبانی‌پور در پایان افزود: به عنوان متولی فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارم که برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های این حوزه کمک کنم.

در اختتامیه این همایش مهمانان با حضور بر مزار پناهی ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

شعرخوانی شاعران برجسته، نقد و بررسی شعر حسین پناهی با حضور بهرامیان مدیر سایت تخصصی سارا شعر و برپایی نمایشگاه آثار حسین پناهی از دیگر برنامه‌های اختتامیه همایش بود.

در بخش پایانی مراسم از خانواده حسین پناهی و نیز احسان گنجی کاریکاتوریست جوان به عنوان هنرمند برتر سال شهرستان کهگیلویه تجلیل به عمل آمد.

تصاویر:

۱ (۵) ۱ (۱) ۱ (۲) ۱ (۳) ۱ (۸) ۱ (۷) ۱ (۶) ۱ (۴) ۱ (۹) ۱ (۱۰) ۱ (۱۱) ۱ (۱۲) ۱ (۱۳) ۱ (۱۸) ۱ (۱۶) ۱ (۱۵) ۱ (۱۴) ۱ (۱۹) ۱ (۲۰) ۱ (۲۱) ۱ (۲۲) ۱ (۲۳)

 

منتشر شده در :2015/08/29 - 08:08|شناسه خبر: 14615 1130 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه