امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۴۸:۳۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در دیدار با طایفه گشین در باشت:

تاجگردون: یک وظیفه بسیار خطیری دارم و آن هم نوکری موکلانم است/ بیش از همه نمایندگان دوره های پیشین در بین مردم بوده ام

یک عزیزی درجایی گفت که تاج گردون فرعون است، یکی عزیزی دیگر گفت تاج گردون بت است، یکی گفت موسی است و… این اظهارنظرها حرف‌هایی است که حداقل باید در منطقه ما منسوخ شود

راه ملت: نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با طایفه گشین دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات مردم این طایفه قرار گرفت.

غلامرضا تاج گردون در این نشست که در باشت انجام گرفت، اظهار داشت: آن چیزی که در خاطرات و تاریخ می‌ماند و آن چیزی که می‌تواند در کنار هم خوب معنا دهد و وظایف یک انسان را تعریف کند آن است که بدانیم شما در کسوت مردم یا موکلین و من نیز در کسوت نمایندگی یا وکالت چگونه می‌توان حق یکدیگر را ادا کنیم؟ شما بر دوش وکیلتان حقی دارید و حقوقتان نیز توسط قانون و هم عرف و هم اخلاق مشخص‌شده است. من وظیفه دارم نماینده مردم ایران باشم. وظیفه دارم نماینده استان و همچنین نماینده حوزه انتخابیه‌ام باشم، وظیفه دارم که نماینده ترک، لر، بختیاری، اصفهانی و…باشم و وظیفه دارم نماینده حتی اقلیت‌های دینی و هر ایرانی که قانون اساسی مشخص کرده، من وظیفه دارم از حقش دفاع کنم.

تاج گردون ادامه داد: ولی در کنار همه وظایفی که قانون اساسی بر عهده‌ام گذاشته یک وظیفه بسیار خطیری دارم و آن هم نوکری موکلانم است، یعنی کسانیکه در حوزه انتخابیه گچساران و باشت به من رأی داده و یا رأی نداده‌اند و در این حوزه زندگی می‌کنند. قانون اساسی مشخص کرده است که من در ایران چه وظیفه‌ای بر عهده دارم و ملزم به انجام آن هستم.

قول دادم که متناسب با شان مردم حوزه انتخابیه ام باشم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین اظهار داشت: اینکه یک دوگانگی که بین نماینده‌ها و ملت وجود داشته و دارد این است که بالأخره ما نماینده یک شهرستان و ایران هستیم و به‌کارگیری همه ابزارها که بتوان آن‌ها را بر عهده گرفت کار بسیار سختی است.

تاج گردون با بیان اینکه ما در این مسیر قرار گرفته و داریم کارمان را انجام می‌دهیم تصریح کرد: پیش از این یک قول بزرگ و مهم هم به مردم داده‌ام و آن این است که متناسب با شان و متناسب با تاریخ دیرینه منطقه باشم تا شما شرمنده این نشوید که چه وکیلی را به مجلس فرستاده‌اید. نه اینکه بعد از چند سال میز و صندلی کنار دستی‌مان در مجلس نداند که مثلاً فلانی نماینده کدام شهر است. برای خود من اتفاق افتاده است که نماینده‌ای را ندانم که وکالت کدام شهر و یا استان را بر عهده دارد و این نکته‌ای است که ما بارها در مجلس دیده‌ایم.

برای کسب کرسی های ضروری و برای آبادانی حوزه انتخابیه ام شب نخوابی ها کشیدم

رییس فراکسیون توسعه و آبادانی زاگرس نوین (توازن) خطاب به حضار در این نشست گفت: بالأخره یک شرایطی پیش آمد و یک رقابت‌هایی بود، سختی‌هایی بود، شب نخوابی هایی بود تا آن کرسی‌هایی در مجلس که ضرورت و برای توسعه و آبادانی استان و حوزه انتخابیه‌ام نقش داشت را به دست بیاورم. در کمیسیون برنامه و بودجه کرسی به دست آوردم و نایب‌رییس شدم برخی‌ها گفتند که این مجلس کسی را ندارد و مجبورند که تاج گردون را انتخاب کنند. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شدم گفتند تاج گردون با اصولگرایان معامله کرده، وقتی با اصولگرایان رقابت کردم گفتند با اصلاح‌طلبان دست به یکی کرده و خلاصه به هر راه و روشی که می‌روم به من نسبتی می‌دهند.

عامل عقب افتادگی منطقه ما ارجح دانستن مسائل سیاسی بر مسائل عمومی بوده است

تاج گردون در ادامه تأکید کرد: خیلی صریح و باری دیگرعلی‌رغم اینکه همه می‌دانید که نگاه سیاسی من چیست، این را عرض کنم که خیانت است اگر بخواهیم که منافع مردم را با نیازها و تعلقات سیاسی خودمان آمیخته کنیم. من قاطعانه و به‌یقین اعلام می‌کنم که یکی از عوامل و یا بهتر است بگویم که عامل اصلی توسعه‌نیافتگی، عقب‌افتادگی، ناهنجاری‌ها و ده‌ها مشکل منطقه ما این است که هرگاه مسئولی می‌خواست تصمیم بگیرد که آیا این تکلیف سیاسی مهم‌تر است و یا تکلیف عمومی، تکلیف سیاسی را ارجح بر تأکید عمومی دانستند و حتی گاهی تکلیف سیاسی را بر تکلیف دینی هم ارجح‌تر می‌دانستند.

وی در ادامه گفت: اینگونه نگاه غلط باید در استان کهکیلویه و بویراحمد و در این حوزه انتخابیه تغییر می‌کرد، یعنی چه که یک نفر نماینده مجلس می‌شود و امروز در آن روستا و یا در آن طایفه بین برادر و برادر و خواهر با خواهر دعوا بشود به این خاطر که تو به این رأی دادی و یا ندادی. این‌ها را باید برچینیم که البته خیلی از این موارد جمع شده ولی بقیه این موضوعات چنینی و این ته‌مانده‌های بد سیاسی نیز باید از بین برود.

تاج گردون با ذکر اینکه من نمی‌گویم آدم سیاسی نیستم ابراز داشت: من نماینده سیاسی و دارای یک فکر و عقیده‌ای هستم اما در مقوله‌ای و چارچوبی به نام جمهوری اسلامی ایران قرارگرفته‌ام و در نظامی که حاکمیتش ولی‌فقیه است و در این مسیر خدمت به مردم را یک اصل می‌دانم.

قاطعانه می‌گویم که بیش از همه نمایندگان دوره های پیشین در بین مردم بوده ام

این عضو کمیسیون برجام در ادامه سخنرانی‌اش گفت: فکر نکنید که فلان نماینده که در مجلس حتی اگر هم فکر من باشد و خیلی حرف سیاسی بزند پس او خیلی در کارش آدم موفقی است، خیر چنین نیست. این یک اشتباه سیاسی بود که ماها انجام می‌دادیم، ولی اکنون شرایط گونه‌ای دیگر است. آیا من رییس کمیسیون بودجه که شده‌ام و یا عضو کمیسیون برجام، این باعث شده که من موکلانم را فراموش کنم؟ خیر. به گذشته و به دوره‌های نمایندگان عزیز و زحمتکش قبلی برگردیم و فکر کنیم. من با همه مسئولیت‌های ملی که بر دوشم هست، قاطعانه می‌گویم که بیشتر از همه آن‌ها در بین مردم بوده‌ام، در روستاهایتان بوده‌ام و بیشتر از همه آمده‌ام و رفته‌ام.

بر همه پروژه های عمرانی حوزه انتخابیه ام تسلط کامل دارم

تاج گردون با بیان اینکه هم مسئولیت‌های ملی و داخلی‌اش را دارد و هم مسئولیت‌های درون شهرستان و استانی اش، اظهار داشت: اطلاعات کامل و تک‌تک پروژه و طرح‌های عمرانی را بیشتر از هر اداره و دستگاه‌های اجرایی می‌دانم و مسلطم و همان‌طور می‌توانم در رابطه با پروژه‌های بزرگ مثلاً استان خراسان رضوی صحبت کنم، چون که در قبال این موضوع کارم مسئولیت دارم، همان‌گونه که در قبال معاهده برجام مسئولیت دارم. این مهم است که منافع مردم را با مسائل دیگر آمیخته نکرد. این‌ها حق‌وحقوقی است که موکلین بر گردن من دارند. شاید هر کدام از مردم که به من رأی دادند، هر یک به دلیلی و به نیتی رأی داده باشد و همان‌طور آن‌هایی که رأی نداده‌اند نیز هر یک دلیل خاص خود را داشته‌اند ولی من که رأی گرفتم و انتخاب شدم، خود می‌دانم که چرا این مسئولیت را گرفتم و برای خودم اهدافی دارم تا شرمنده مردم نشوم. تاریخ می‌گذرد، ماها می‌میریم و روزی کنار گذاشته می‌شویم و کسانی دیگر می‌آیند، در تاریخ ثبت می شود کسانی که آمدند آیا توانستند وظایف خود را به درستی انجام دهند یا به مردم و به ملتش خیانت کرده است؟

درهر انتخاباتی که رأی می‌دهیم باید حواسمان باشد که چرا و به چه کسی رأی می‌دهیم

تاج گردون با بیان اینکه درهر انتخابات و هرجایی که رأی می‌دهیم باید حواسمان باشد که چرا و به چه کسی رأی می‌دهیم، بیان داشت: باور بفرمایید هر زمان که در مجلس می‌خواهم رأی دهم و یا قلم بزنم و یا هر چیزی که در آن تصمیم‌گیری باشد، به آن فکر می‌کنم که آیا این تصمیم من به نفع آن فردی که در دورترین نقطه و روستای استان و شهرستان زندگی می‌کند هست یا خیر.

هیچ کسی را قسم ندادم که به من رای دهد

وی در ادامه گفت: هیچ‌کس کسی را مجبور نمی‌کند که رأی دهد، ممکن است مثلاً در معذوراتی چون قسم قران قرار گیرد و رأی دهد اما یک نفر بیاید و بگوید که تاج گردون قسمم داد که به من رأی بدهید. یک مریض پس از مراجعه به یک پزشک، اگر احساس کرد حالش رو به بهبودی است با همان پزشک معالجه را ادامه می‌دهد و اگر غیرازاین باشد خیلی راحت پزشکش را تغییر می‌دهد.

انتخابات دعوا، مجادله و قهر ندارد/تاج گردون اگر خوب است می ماند و اگر بد باشد می رود

تاج گردون با اشاره به انتخاب و انتخابات گفت: انتخابات دعوا ندارد، انتخاب مجادله ندارد، قهر و غیظ ندارد، تعصب داریم اما متعصب به این نیستیم که مجادله و دعوا کنیم که نفر موردنظرمان انتخاب نشد. نه به کسی توهین می‌کنیم و نه به کسی حرف می‌زنیم، اگر مشکلی بین خودمان هست نباید اینگونه باشد که چون مشکلی وجود دارد پس کل قضیه را به هم بزنیم. به قول معروف به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش نمی‌کشیم پس باید خیلی حواسمان به این موضوع باشد چراکه اگر تاج گردون بد است می‌رود و اگر خوب است می‌ماند.

افکاری از قبیل اینکه تاج گردون فرعون و موسی است باید منسوخ شود

نماینده مردم گچساران و باشت در پایان همچنین اشاره‌ای به برخی جلسات کرد و گفت: یک عزیزی درجایی گفت که تاج گردون فرعون است، یکی عزیزی دیگر گفت تاج گردون بت است، یکی گفت موسی است و… این اظهارنظرها حرف‌هایی است که حداقل باید در منطقه ما منسوخ شود. گاهی اوقات با رفتن و دیدن سایر حوزه‌ها می‌بینم که همکارانم مشغول به چه هستند و ما باید چه ها ببینیم و بشنویم. آن‌ها به موضوعات دیگری فکر می‌کنند و ما باید چنین مسائلی را بشنویم، این مسائل باید برچیده شوند/ پورتال غلامرضا تاجگرون

T-(45)

T-(1) T-(2) T-(3) T-(4) T-(5) T-(6) T-(7) T-(8) T-(9) T-(10) T-(11) T-(12) T-(13) T-(14) T-(15) T-(16) T-(17) T-(18) T-(19) T-(20) T-(21) T-(22) T-(23) T-(24) T-(25) T-(26) T-(27) T-(28) T-(29) T-(30) T-(31) T-(32) T-(33) T-(34) T-(35) T-(36) T-(37) T-(38) T-(39) T-(40) T-(41) T-(42) T-(43) T-(44)  T-(46) T-(47) T-(48) T-(49) T-(50) T-(51) T-(52) T-(53) T-(54)

منتشر شده در :2015/09/03 - 09:09|شناسه خبر: 14853 1179 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه