امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۲۳:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

“نهایت محرومیت و محدودیت در کهگیلویه” و مردمی در حسرت عبور از یک متر جاده مناسب و آسفالته+ تصاویر

در روستاهایی که کودکان آن از جنس محرومیت هستند، نونهالانی با قلبی شفاف‌تر از نور و نوجوانانی صاف و صادق و محروم از تفریحات به سر می‌برند و چنین موضوعی این ذهنیت را ایجاد می‌کند که اینها چه تفاوتی با شهرنشینان خوش‌نشین دارند.

پایگاه خبری راه ملت: با توجه به اینکه راه مهم‌ترین نیاز اولیه هر منطقه است اما به دلیل سهل‌انگاری مسئولان نسبت به راه‌های مناطق دیشموک مردم این مناطق با مشکلات زیادی دست و پنچه نرم می‌کنند.

نبود راه ارتباطی مناسب باعث می‌شود که روستائیان در منطقه دیشموک برای حتی خرید یک کیسه آرد دو کیلومتر راه را با هزاران مشقت بپیمایند.

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل امام جمعه دیشموک در همین خصوص به منظور سرکشی از وضعیت روستائیان به این مناطق سفر و با مردم دیدار کرد.

وی در این بازدید از مدرسه در حال ساخت روستای سرگچ توسط بسیجیان جهادگر بازدید و از آنها تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از خدمات گروه جهادی، خدمات‌رسانی آنان به محرومین را یک عبادت دانست و از حضور گروه جهادی به خصوص دانشجویان جهادی در منطقه محروم دیشموک تقدیر کرد.

وی تلاش بسیجیان گروهای جهادی را تحسین‌برانگیز و ستودنی خواند و اظهار داشت: استکبار جهانی در چهار جبهه علیه کشور ما فعالیت دارد که جبهه فرهنگی یا جنگ‌ نرم و جبهه اقتصادی از مهمترین برنامه‌های دشمنان علیه کشور است.

در ادامه مردم روستا با ارائه برخی از مشکلات روستای خود از امام جمعه دیشموک خواستند تا مشکلاتشان را به گوش مسئولان برسانند و گره از معضلات آنها باز شود.

 

 

اهالی روستا نبود راه ‌ارتباطی را مهمترین مشکل خود عنوان کردند و گفتند: به دلیل نداشتن راه ارتباطی مناسب و وضعیت بسیار نامطلوب در این زمینه، مجبوریم به شهرهای همجوار از جمله شهرهای استان خوزستان عزیمت کنیم.

مردم این روستا در دیدار با امام جمعه از مشکلاتی گفتند که به زبان آوردن آن‌ها چندان زیبنده نیست چرا که بچه‌های آن‌ها مجبورند در مکانی درس بخوانند که اصولا شایسته بیان نیست.

 

جاده ارتباطی رودسه ـ پاتاوه آجم به دیشموک

 

 

مردم این روستا از نداشتن امکاناتی همچون لوله‌کشی آب و محروم بودن از نعمت برق را از اهم مشکلات خود بیان کرده و از مسئولان خواستند تا در رفع مشکلات آنها کمک کنند.

در این روستاها خبری از آب و برق نیست و کام تشنه آن‌ها با هزاران مشقت تر می‌شود.

زنان روستایی برای شست‌وشو و سایر کارهای دیگر مجبورند هزاران مشقت را به جان خریده و در سال‌هایی که بحران بی‌آبی وجود دارد از چشمه، آب شرب را تأمین کنند.

 

 

محرومیت روستای نسه‌طاویس از آب شرب لوله‌کشی

 

سفر  امام جمعه دیشموک به منظور دیدار با روستائیان محروم، بارقه‌ای از امید در دل این مردم محروم زنده کرد.

مردم از امام جمعه درخواست زیادی نداشتند و فقط از وی می‌خواستند تا مشکلات و نیازهای اولیه آن‌ها را به گوش مسئولان برسانند.

در این سفر و در مسیرهای ارتباطی و راه‌هایی که جز دردسر چیزی به همراه نداشت همه‌ اعضای حاضر را به فکر وا داشت که دلیل عدم رسیدگی به این مردم چیست و چرا مسئولان فکری به حال این همه مشکلات و کمبودها نمی‌کنند.

 

 

سقوط وانت بار به دلیل نداشتن گاردریل در جاده دیشموک ـ ده‌احمد

 

جاده ارتباطی روستاهای لیراب، تنگ‌تی، تنگ‌سوخته و دشتک به دیشموک

 

در روستاهایی که کودکان آن از جنس محرومیت هستند، نونهالانی با قلبی شفاف‌تر از نور و نوجوانانی صاف و صادق و محروم از تفریحات به سر می‌برند و چنین موضوعی این ذهنیت را ایجاد می‌کند که اینها چه تفاوتی با شهرنشینان خوش‌نشین دارند.

کودکانی که از داشتن کمترین امکانات رفاهی محروم بوده و روز و شب خود را باید با محرومیت سپری کنند.

 

 

 

 

و کودکی که نشسته بر کنار راهی ناهموار با نگاهی متفکرانه به این می‌اندیشد که تا کی باید منتظر ماند تا مسئولان این منطقه را دریابند و آیا چنین چیزی را فقط در رویایی کودکانه خود تصور خواهد کرد.

جاده‌هایی که آن‌ها را برای کار و تلاش مأیوس کرده چرا که به قول مسئولان، راه محور توسعه است اما تا هنگامی که چنین جاده‌هایی وجود داشته باشد کشاورز و دامدار به فکر تولید و عرضه محصول با چنین وضعی به شهرها نیست.

 

 

پیرمرد رنج دیده و سرد و گرم چشیده روستای سرگچی در دیدار با امام جمعه دیشموک اظهار کرد: سال‌ها از عمرم می‌گذرد ولی همچنان در حسرت عبور از یک متر جاده مناسب و آسفالته مانده‌ام.

وی معتقد است که اگر جاده‌های روستایی این منطقه از وضعیت کنونی خارج شود این مردم می‌توانند برای کار و تلاش در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامداری با امیدواری بیشتری در میدان عمل حضور داشته باشند.

 

 

وی، اضافه کرد: یکی از دردسرهای بزرگ مردم روستایی دیشموک، محرومیت از راه ‌ارتباطی مناسب است و تنها مسئولان می‌توانند ما را از این چاه عمیق محرومیت نجات دهند.

یکی دیگر از اهالی روستا با بیان اینکه بعد از چند سال از پیروزی انقلاب، اما همچنان از نعمت، آب، برق و راه ارتباطی مناسب  بی‌بهره هستیم، عنوان کرد: یک متر جاده زیرسازی شده و یا آسفالته چیزی است که متاسفانه در این منطقه دیده نمی‌شود.

 

 

اما دانش‌آموزانی که حتی از یک مدرسه یک کلاسه مناسب نیز برخوردار نیستند در این مانده‌اند زمستان خود را با چکه کردن سقف مدرسه و نوازش سرما چگونه به پایان برسانند.

کلاس‌هایی که به همه چیز شبیه است الا کلاس درس، و همزمان با فرا رسیدن مهرماه و فصل تعلیم و تربیت همچنان کودکان روستایی دیشموکی چشم انتظار یاری مسئولان هستند.

 

 

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در صحبت‌های خود با اهالی روستا ابراز امیدواری کرد که خواسته‌های آنان را به مسئولان انتقال دهد.

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه محرومان و روستانشینان چشم و چراغ جلامعه اسلامی هستند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی همچنان که امام راحل فرمودند متعلق به مردم محروم است.

اقامه نماز جماعت در روستای سرگچ به امامت امام‌جمعه دیشموک

 

در پایان نماز جماعت به امامت امام‌جمعه دیشموک در جوار مزار تنها شهید روستا با صفا و صمیمیت خاص خود به امید رفع مشکلات اقامه شد.

باشد که مسئولان گوشه چشمی به این مردم محروم و باصفا داشته باشند که برای کمک به نظام اسلامی و حضور در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس کم نگذاشته‌اند.

**********************

گزارش و عکس از آرش آهنگ

**********************

منتشر شده در :2015/09/07 - 10:09|شناسه خبر: 15038 1308 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه