امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۵۹:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون فرهنگی وزیر علوم:

اجازه نمی‌دهیم دانشگاه پاتوق جریان‌های سیاسی شود/ تشکل‌های یک روزه مورد تأیید نمی‌باشند

دانشگاه نباید پیاده نظام احزاب سیاسی باشد و ما اجازه نمی دهیم از کانال فرهنگی، دانشگاه محل پاتوق جریان های سیاسی شود.

سید ضیاء هاشمی دیشب در مراسم آغازین دوره طرح ولایت دانشجویان دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد در قم، سیاست زدگی را آفت جامعه دانشگاهی دانست و گفت: هر چند دانشگاه نهادی سیاسی است؛ اما آفت دانشگاه و مجموعه دانشجویی، سیاست زدگی است و این مورد سم مهلکی برای دانشگاه و دانشجو است.

وی افزود: دانشگاه نباید پیاده نظام احزاب سیاسی باشد و ما اجازه نمی دهیم از کانال فرهنگی، دانشگاه محل پاتوق جریان های سیاسی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: سیاسی بودن دانشگاه به این معناست که این محیط باید محلی برای تضارب افکار سیاسی با گفتمان دانشگاهی و دانشجویی باشد نه پاتوق جریان های بیرون از دانشگاه.

وی به تشکل هایی که در آستانه انتخابات شکل می گیرند اشاره کرد و گفت: تشکل های یکبار مصرف که همیشه نزدیک ایام انتخابات تشکیل می شوند مورد تایید هیچکس نمی باشند و اجازه نمی هیم این تشکل ها به تریبون یک جریان سیاسی خاص در دانشگاه تبدیل شوند.

هاشمی به تشکل های موجود در دانشگاه نیز توصیه کرد: مواظب باشید در آستانه انتخابات، پاتوق و علمدار جریان های سیاسی بیرون از دانشگاه نشوید.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم به لزوم تربیت نیروهای متخصص و متعهد در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: هنگامی که نیروی همطراز انقلاب اسلامی که نیروی متعهد و متخصص است، مدیریت را به دست گیرد، در جامعه تحول صورت می گیرد.

وی بسیج دانشجویی را پیوند تعهد و تخصص دانست و گفت: بسیج دانشجویی یکی از بهترین تشکل های دانشجویی است که می تواند الگوی مناسبی برای سایر تشکل ها باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی ایران، دوره کوشش و خطا در مدیریت گذشته است و باید با کمترین خطر پذیری نیروهای متعهد و متخصص در عرصه های مختلف کشور به کار گرفته شوند.

منتشر شده در :2015/09/12 - 04:09|شناسه خبر: 15266 752 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه