امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۳۲:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

غلامرضا تاجگردون:

در برجام تمام تحریم های هسته ای برداشته می شود/ پس از برداشته شدن تحریم ها بسیاری از بانکها می توانند عملیات سوئیفتانجام دهند

عضو کمیته اقتصادی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران برای استفاده از سوئیفت تحریم نشده بود، توضیح داد: افراد حقیقی و حقوقی که تحریم بودند از کلیه عملیات مالی تحریم شده بودند که با برداشته شدن تحریم ها می توانند از سوئیفت استفاده کنند.

راه ملت: به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه وضعیت استفاده از سوئیفت کاملا مشخص است، توضیح داد:نهاوندیان کاملا توضیح داد که هیچ قانونی که رسما استفاده سوئیفت را برای ایران منع کرده باشد، نداریم اما افراد حقیقی و حقوقی که تحریم شده بودند و نمی توانستند از سوئیفت هم استفاده کنند و این تحریم غیر مستقیم بود.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما از آنجایی که تقریبا تمام بانک های ایران به دلیلی هسته ای و غیر هسته ای تحریم بودند از همه جریان های پولی محروم بودند که با برداشته شدن تحریم ها بسیاری از آنها می توانند از علمیات سوئیفت استفاده کنند.

روند برداشته شدن تحریم ها

وی با بیان اینکه دو سطح برداشت تحریم داریم، اظهار داشت: ایران نزدیک به ۱۲۰۰ شخص حقیقص و حقوقی تحریم شده دارد که در دو نوبت تحریم آنها برداشته می شود. یک گروه که از فردا اجرایی شدن برجام ، تحریم آنها بر داشته می شود. در این گروه نزدیک به ۸۰۰ شخص حقیقی و حقوقی وجود دارد، تحریم  آن ها بلافاصله بعد از اجرایی شدن توافق رفع خواهد شد.

تاجگردون گفت: اما گروه دیگر مه نزدیک ۲۰۰ شخص حقیقی و حقوقی است، به دلیل مسائل غیر هسته ای یعنی موشکی و اشاعه ایتحریم هستند که بعد از گذشته هشت سال از اجرا شدن توافق، تحریم آنها تعلیق می شود. البته ممکن است تعلیق انها زودتر از هشت سال هم اتفاق بیافتد.

رفع تحریم های غیر هسته ای

این نماینده توضیح داد: عملا آنها برای کارهای اقتصادی ممنوعیت دارند اما اگر آژانس گزارش دهد که این گروه مشکلی ندارند تحریم آنها زودتر برداشته می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از سوئیفت تحریم نبود و اگر تحریم ها رفع شود مشکلی برای بهرمندی از آن وجود ندارد، اظهار داشت: نظریه ادامه دار بودن تحریم سوئیفت به دلیل آنکه نرم افزار آن آمریکایی است، درست نیست اگر این طور باشد دلار هم برای آمریکا است و ایران نمی تواند از آن استفاده کند.

عضو کمیسیون بررسی برجام در مجلس تاکید کرد: در برجام تمام تحریم های هسته ای برداشته می شود، در خصوص تحریم های اشاعه ای و نظامی نیز پیش بینی شده است بعد از گذشت مدت زمانی و با شرایطی این تحریم ها نیز رفع می شود.

منتشر شده در :2015/09/18 - 02:09|شناسه خبر: 15534 631 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه