امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۲۷:۳۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

“اصول‌گرا” کلمه‌ای وزین و اصیل و به معنای پایبندی به اصول است/ طرفداران احمدی نژاد از مردم عذر خواهی کنند

محسن مهرعلیزاده در مورد حضور اصلاح طلبان و رقبای آنها در انتخابات پیش رو با بیان اینکه « خوشبختانه گروه ها با درک دقیقی از شرایط به صورت فعال در حال انجام فعالیت هستند و تلاش خود را می کنند که سهم مناسبی در مجلس کسب کنند» اظهار کرد: اصولگرایان در حال آماده سازی خود برای مجلس شورای اسلامی هستند، اما آنها همچنان که تلاش می کنند و امیدوار هستند، باید به چند موضوع توجه بیشتری داشته باشند. وی با تاکید براینکه « اصولگرایی» کلمه ای وزین و اصیل و به معنای پایبندی به اصول بوده و به همین دلیل نیز اصولگرای واقعی قابل احترام است، خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از مدعیان اصولگرایی که بعضاً بیشتر از سایرین هم مدعی هستند، در مقاطعی با انجام دادن حرکت هایی، این چارچوب را به خوبی رعایت نکردند و با حمایت‌هایی که این افراد از اقدامات دولت احمدی نژاد انجام دادند، مشاهده کردیم که در آن دوران چه به روز کشور آمد و در ابعاد مختلف کشور چه خساراتی را تجربه کرد.

راه ملت: به نقل از بهار نیوز، معاون رئیس دولت اصلاحات می‌گوید که «اصول‌گرا» کلمه‌ای وزین و اصیل و به معنای پایبندی به اصول است، اما برخی که بیشتر مدعی اصول‌گرایی هستند، در مقاطعی با انجام دادن حرکت‌هایی، این چارچوب را به خوبی رعایت نکرده‌اند. او معتقد است که اصولگرایان به دلیل حمایت از احمدی نژاد برای یک‌بار هم که شده باید از مردم عذر خواهی کنند.
مهرعلیزاده درباره شرط موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نیز به دوستان خود توصیه می‌کند که شیوه‌ای که در سال ۹۲ اتخاذ کردند را همچنان حفظ کنند. وی که در جریان انتخابات دور نهم ریاست جمهوری یکبار از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است، امروز برای رفع برخی ابهامات پیرامون جریان اصلاحات و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی وارد گفت‌وگو و رایزنی با این شورا شده‌ است و هشدار می‌دهد که فشار گروه‌ها و احزاب نباید شورای نگهبان را از مسیر قانونی خود خارج کند. او همچنین دولت‌های نهم و دهم را «دولت تبر» می‌نامد و اظهار می‌کند که در این دوره‌ها «تبر» به ریشه عقلانیت و اعتماد مردم به دولت و نظام و اخلاق و راستگویی و مدیران لایق و دلسوز نظام زده شده است.

محسن مهرعلیزاده در مورد حضور اصلاح طلبان و رقبای آنها در انتخابات پیش رو با بیان اینکه « خوشبختانه گروه ها با درک دقیقی از شرایط به صورت فعال در حال انجام فعالیت هستند و تلاش خود را می کنند که سهم مناسبی در مجلس کسب کنند» اظهار کرد: اصولگرایان در حال آماده سازی خود برای مجلس شورای اسلامی هستند، اما آنها همچنان که تلاش می کنند و امیدوار هستند، باید به چند موضوع توجه بیشتری داشته باشند. وی با تاکید براینکه « اصولگرایی» کلمه ای وزین و اصیل و به معنای پایبندی به اصول بوده و به همین دلیل نیز اصولگرای واقعی قابل احترام است، خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از مدعیان اصولگرایی که بعضاً بیشتر از سایرین هم مدعی هستند، در مقاطعی با انجام دادن حرکت هایی، این چارچوب را به خوبی رعایت نکردند و با حمایت‌هایی که این افراد از اقدامات دولت احمدی نژاد انجام دادند، مشاهده کردیم که در آن دوران چه به روز کشور آمد و در ابعاد مختلف کشور چه خساراتی را تجربه کرد.

اصولگرایان حامی احمدی‌نژاد از مردم عذر خواهی کنند
این فعال سیاسی ادامه داد: در این رابطه توقع داریم آن دسته از ا‌صولگرایانی که در گذشته با صراحت و به دفعات از اقدامات آن‌چنانی احمدی‌نژاد حمایت کردند، حال که می‌بینند در ابعاد مختلف از جمله اخلاق، اعتماد مردم به دولت و همچنین مسائل اقتصادی به کشور خسارت‌هایی وارد شده است، حتی یک بار هم که شده، از مردم عذرخواهی کنند. مردم ایران نیز گرچه ممکن است از احمدی‌نژاد نگذرند، اما آن‌قدر بزرگوار هستند که با عذرخواهی این گروه‌ها از حمایت‌هایی که انجام داده‌اند، از آنها بگذرند.

مردم به تفکر و عقلانیت گرایش بیشتری دارند
مهرعلیزاده با اشاره به انتخابات سال ۹۲ خاطرنشان کرد: مردم در سال ۹۲ راه عقلانیت را انتخاب کردند. فارغ از اینکه بگوییم مردم به کدام گروه رای دادند و بخواهیم تفکیک کنیم که به چه نسبتی به اصلاح طلبی یا اصول گرایی رای داده اند، باید بگوییم که مردم به عقلانیت رای دادند. در جریان انتخابات پیش رو نیز همان مردم چون نتیجه خردگرایی و عقلانیت را دیده اند، انتخابشان را ادامه می دهند.

وی ادامه داد: مردم می دانند حال که همه چیز فراهم است و وضعیت کشور در عرصه بین الملل روشن تر و متعالی تر شده و همچنین با توجه به اینکه عزم کلی نظام همواره به افزایش عزت و عظمت مردم بوده و هست و همواره حمایت ها و هدایت های رهبری نیز در این راستا بوده، دولت نیز دولت عقلانیت است؛ تنها چیزی که ناقص است این است که مجلس هم باید مجلسی همراه با مردم طرفدار عقلانیت و حامی و هادی دولت باشد. به همین دلیل باتوجه به اینکه مردم در سال ۹۲ نشان دادند که به تفکر و عقلانیت گرایش بیشتری دارند و ثمرات آن را هم طی دوسال اخیر مشاهده کردند، قطعاً با همان انگیزه در انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاری هم همین کار را انجام خواهند داد.

حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر نمایندگان طرفدار عقلانیت و اصلاح طلبی وارد مجلس می‌شوند
معاون رئیس دولت اصلاحات در ادامه در ارزیابی از ترکیب مجلس آتی، اظهار کرد: با سابقه انتخابی که مردم در سال ۹۲ داشتند، فکر می کنم که چیزی حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر نمایندگان طرفدار عقلانیت و با تفکّر اصلاح طلبی وارد مجلس می شوند و بقیه کرسی های نمایندگی نیز متعلق به سایر گروه ها خواهد بود.

در انتخابات مجلس اصلاح طلبان شیوه‌ی سال ۹۲ را ادامه بدهند
مهرعلیزاده با تاکید بر لزوم وحدت اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو، گفت: توصیه من به دوستان اصلاح طلب درباره انتخابات پیش رو این است که شیوه ای که در سال ۹۲ اتخاذ کردند و موفق بودند را همچنان حفظ کنند. اصلاح طلبان باید مسأله وحدت، پرهیز از تندروی و جلوگیری از تفرق را بصورت جدی پیگیری کنند. احزاب و گروه های اصلاح طلب باید بدانند که حول یک جریان کلی به نام اصلاح طلبی که جریان طرفدار خردورزی درون حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است، هویت پیدا می کنند و مردم به این دلیل که این افراد در درون حاکمیت اند و طرفدار عقل، خرد و عدل و انصاف هستند و اهل هیجان و تندروی نیستند، به آنها اعتماد می کنند. وی تاکید کرد: چنان چه گروه های درون جریان اصلاحات این ویژگی ها را حفظ کنند و با آهنگ فعلی پیش بروند، موفقیت های لازم را کسب خواهند کرد.

این فعال سیاسی همچنین در مورد حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه « در این زمینه باید بررسی هایی انجام دهم »، اظهار کرد: برای من مهم آن است که شرایط برای مشارکت حداکثری مردم فراهم شود همچنین افرادی بیایند که همراه و هم راستا با نظام و اهداف آن باشند و به هدایت و حمایت دولت اعتقاد داشته باشند و توان این کار را داشته باشند و مصالح ملی را بر دیگر مصالح چه شخصی و چه گروهی ترجیح بدهند. در نتیجه کار اصلی، انتخاب و فرستادن این قبیل افراد به مجلس است و خیلی مهم نیست که من باشم یا خیر.

فشار گروه‌ها و احزاب شورای نگهبان را از مسیر قانونی خود خارج نکند
مهرعلیزاده در پاسخ به اینکه براساس شنیده ها جنابعالی در خصوص روند تایید صلاحیت نامزدها رایزنی هایی را برخی مسئولین شورای نگهبان انجام می‌دهید و نیز تلاش برخی از شخصیت‌های اصلاح طلب دیگر برای گفت‌و گو و رایزنی با شورای نگهبان برای رفع برخی ابهامات پیرامون جریان اصلاحات و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی این جریان با بیان اینکه« شورای نگهبان نیز با وقوف کامل به اهمیت انتخابات راه قانون و حق الناس بودن رای مردم را دنبال خواهد کرد و گروه ها و احزاب رقیب هم نباید بخواهند با اعمال فشار شورای نگهبان را از مسیر قانونی خود خارج کنند» ، تاکید کرد: در این راستا صحبت هایی را انجام داده ایم و خوشبختانه با پیشرفت های خوبی مواجه بوده ایم. شورای نگهبان هم میداند که اگر بتواند به نحوی عمل کند که نقش تاریخی خود را در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایفا نماید، «برد» دیگری برای نظام به ارمغان خواهد آورد.

رایزنی با شورای نگهبان ضروری است
وی در مورد دلیل تصمیم برخی اصلاح طلبان برای صحبت با شورای نگهبان، با تاکید بر اینکه هرجایگاهی که به نحوی در مسیر انجام یک انتخابات باشکوه و مشارکت حداکثری مردم موثر باشد باید مورد مذاکره و رایزنی باشد، گفت: شورای نگهبان نهاد قانونی اثرگذاری در روند انتخابات هست و لذا این رایزنی ها ضروری به نظر می رسد.

هیچ فردی تمایل ندارد که در معرض اتهام و قضاوت مردم قرار بگیرد
معاون رئیس دولت اصلاحات اضافه کرد: در این شرایط صحبت کردن و روشن کردن موضوعات و از بین بردن برخی ذهنیات غلط می‌تواند کمک کار باشد؛ چراکه هیچ‌گاه، هیچ فردی در هر جایگاهی تمایل ندارد که در معرض اتهام و قضاوت مردم قرار بگیرد؛ چنانچه نیز اتفاقاتی از دست می‌افتد ناشی از این است بعضا اطلاعات ناقص و غلط به جاهایی می‌رسد؛ درنتیجه هرچه بتوانیم در این زمینه کمک می‌کنیم و اطلاعات صحیح و دقیقی درخصوص مطالبی که مطرح می‌شود، ارائه می‌کنیم. با این گونه اقدامات قطعا امکان و احتمال بروز اشتباهات کاهش یافته و گامی در جهت هموارترشدن مسیر انتخابات بر خواهیم داشت.

برای گفت‌وگو با شورای نگهبان اجماعی صورت نگرفته است
مهرعلیزاده درباره اینکه آیا رایزنی با شورای نگهبان تصمیم جمعی اصلاح طلبان است؟ با تاکید بر اینکه اجماعی در مورد این موضوع صورت نگرفته است، گفت: هر کدام از افراد حسب اعتبار و ارتباطاتی که دارند در جهت روشنگری اذهان صحبت‌هایی مطرح می‌کنند و اجماع خاصی در این رابطه صورت نگرفته است.

فعالیت احزاب موجب قوام جمهوریت نظام می‌شود
وی در ادامه به تشکیل احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور اشاره و اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی دارای دو بعد جمهوریت و اسلامیت است؛ این بدان معناست که ما باید هم اسلامیت نظام را حفظ کنیم و هم جمهوریت آن را .همچنین باید بدانیم که نظام و سیستم جمهوری حاکم است و این نظام متکی بر آرای مردم است. پایه جمهوریت نیز پارلمان و برگزاری انتخابات‌های مردمی است و مردم اساس آن‌ها هستند. در این شرایط اگر احزاب در نظامهای جمهوری فعال نباشند و نقش اصلی را بازی نکنند، بعد جمهوریت نظام، شکل و قوام لازم را پیدا نمی‌کند.

باید همواره از بروز و ظهور احزاب حمایت کنیم
این فعال سیاسی ، با بیان اینکه« باید همواره از بروز و ظهور احزاب حمایت کنیم»، تاکید کرد: احزاب باید متولد شوند و کار خود را آغاز کنند، رقابت کنند و به سمت جلو پیش بروند؛ قطعا در این فرایند، احزاب کوچکتر حذف یا ادغام می‌شوند یا با ائتلاف با احزاب بزرگتر، اهداف مشترک را دنبال می‌کنند و در طول زمان احزاب بزرگتر، آن‌هایی که از اقبال بیشتر مردمی برخوردار شده‌اند و خواست اکثریت قابل توجهی از جامعه را پوشش می‌دهند، باقی می‌مانند و در نهایت به ۲ یا ۳ حزب مطرح و چندین حزب کوچک می‌رسند.

مهرعلیزاده در مورد تشکیل حزب اتحاد ملت و اظهارات برخی از رقبای این حزب با تاکید بر اینکه دولت به‌حزب اتحاد ملت مجوز داده و اعلام کرده که این حزب مرّ قانون را رعایت کرده است، گفت: اینکه چون افراد این حزب از حزبی بوده که منحل اعلام شده و نباید این حزب وارد گود رقابت شود، نمی‌تواند هم با قانون و هم با روندی که عرض کردم مغایر است. یکی از ویژگی‌های احزاب تعلیم سعه صدر و تحمل رقیب است و احزاب و رقبای آنها باید با این مسائل با سعۀصدر برخورد کنند.

وی با بیان اینکه«اغلب مشکلات کشور به دلیل تندروی‌هایی است که به علت عدم شناخت دقیق افراد نسبت به وظایف اعتقادی و سیاسی خود انجام می‌دهند»، خاطر نشان کرد: این تندروی‌ها باعث به وجودآمدن اتفاقات ناخوشایندی در جامعه می‌شود. چنانچه این تندروی‌ها از سوی هر دو جناح از بین برودو عقلانیت و خردورزی در جامعه حاکم شود،. مانند دو دهۀ اول انقلاب که افراد معتقد به دین، نظام حق و رای مردم و تلاشگر در مسیر رشد کشور که گرایش­های چپ و راست داشتند ولی با کمترین حاشیه و درگیری در مسیر توسعه کشور قدم بر می‌داشتند، شرایط برای رشد و تعالی کشور فراهم می‌شود.

معاون رئیس دولت اصلاحات همچنین با اشاره به عملکرد دولت یازدهم طی دو سال اخیر گفت: دولت یازدهم تلاشگر و پایبند به تعهداتی است که به مردم داده‌است. دولت تلاش سرسختانه و موثری را در فضای بین‌المللی و مذاکرات هسته‌یی بعمل آورد و با لطف خدا نتیجه گرفت. رهبری نیز در دیدار اعضای دولت در هفتۀ دولت اقدامات در زمینه‌های کنترل و مهار تورم، ایجاد ثبات نسبی در بازار و جلوگیری از افزایش رکود و همینطور فعالیت‌ها در حوزه سلامت و بهداشت جامعه را به عنوان موفقیت‌های دولت یاد کردند.

دولت یازدهم به وعده‌های خود پایبند است
مهرعلیزاده با بیان اینکه «دولت تلاش قابل تقدیری در جهت احقاق وعده‌هایی که داده به عمل آورده است» اظهار کرد: رئیس‌جمهور و اعضای کابینه نشان داده‌اند که به وعده­های خود پایبند هستند و در جهت تحقق این وعده‌ها تلاش بسیاری می‌کند. امروز دنیا مانند سال‌های قبل از ۸ سال دولت نهم و دهم با احترام با مردم ایران برخورد می‌کند

وی با تاکید بر اینکه دولت توانست در بخش سیاست خارجی به درستی و خوبی مدیریت جهادی را اعمال کند، افزود: دولت در بخش‌هایی موفق بوده و در بخش‌هایی نیز هنوز تلاش‌هایی را انجام می‌دهد اما به توفیقاتی دست نیافته است؛ مثلا در بخش سیاست خارجی و موضوع پرونده هسته‌یی‌کشورمان طی ۱۹ ماه تلاش شبانه روزی در مجامع بین المللی و به صورت جدی توانست با اتخاذ شیوه‌ی مدیریت جهادی ضمن توجه به منافع ملی، اهداف نظام را پیش ببرد. با مذاکراتی که انجام شد، پس از دو سال مذاکره با دنیا، حقانیت، مقاومت و پایبندی مردم ایران به اصول و فکر و استقلال‌شان به دنیا ثابت شد و امروز دنیا مانند سال‌های قبل از ۸ سال دولت نهم و دهم با احترام با مردم ایران برخورد می‌کند.

ظریف‌های بسیاری در کشور حضور دارند
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با بیان اینکه«ظریف زحمات بسیاری کشید اما باید گفت که ظریف‌های بسیاری در کشور حضور دارند»، خاطر نشان کرد: در ۸ سال دولت قبل، عده‌ای تبر برداشتند و با آن به ریشه‌ی مدیران با سابقه و دلسوز و اساس مدیریت ضربه زدند.

دولت‌های نهم و دهم «دولت تبر» بودند
مهرعلیزاده با بیان اینکه« دولت های مختلف هرکدام نمادهایی دارند از جمله “کلید آقای روحانی”.» اظهار کرد: دو دوره دولت‌های ۹ و ۱۰ دوره “دولت تبر” بود؛ چراکه در این دوره‌ها تبر به ریشه عقلانیت و اعتماد مردم به دولت و نظام و اخلاق و راستگویی و ریشه مدیران لایق و دلسوز نظام زده شد.

خانه نشین کردن ظریف‌ها در هشت سال قبل غیرقابل جبران است
وی ادامه داد: در آن ۸ سال ظریف ها کاملا پس زده و خانه نشین شدند و آقای روحانی تنها یکی از آن ظریف­ها را انتخاب کرد و در مقامی قرار داد که یک مشکل خسارت بار چندین ساله را با ظرافت حل کرد. خانه نشین کردن ظریف‌ها در آن هشت سال ضربۀ مهلکی بر نظام و مردم بود که غیرقابل جبران است.

برجام باید اتفاق می‌افتاد
معاون رئیس دولت اصلاحات در ادامه به توافق وین و برنامه جامع اقدام مشترک اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به برجام باید هرچه زودتر برطرف شود، گفت: برجام یک برنامه مشخص برخاسته از خواست کلی نظام بود که باید اتفاق می‌افتاد؛ چراکه نظام همواره تاکید کرده که به دنبال صلح و آشتی و حل مشکلات است و در این جهت نیز توانسته خود را به دنیا نشان بدهد.

منتقدان برجام باید بدانند حدود باید رعایت شود
مهرعلیزاده با اشاره به منتقدان داخلی برجام اظهار کرد: بعضا دیده می‌شود که برخی تحت عناوین مختلفی هیچ مرزی را رعایت نمی‌کنند و حتی از بیانات رهبری نیز پا را فراتر می‌گذارند، در حالی که مقام معظم رهبری بارها ازاقدامات تیم مذاکره کننده تقدیر می‌کنند و آن‌ها را معتقد و معتمد می نامند، این افراد جاهلانه یا مغرضانه آن‌ها را متهم به خیانت می‌کنند. این‌ها باید بدانند حدود باید رعایت شود. وی با تاکید بر اینکه ۸ سال دولت قبل برای وارد شدن ضربه به کشور کافی بود، افزود: حال که دولتی آمده و با رای مردم درصدد حل مساله است، این افراد(منتقدان) نیز باید در جهت حل موضوع همراهی کنند وگرنه مردم روی آن‌ها قضاوت دیگری خواهند کرد.

این فعال سیاسی در مورد نتایج برجام با بیان اینکه «باید اثرات برجام را در عمل ببینیم»، خاطر نشان کرد: چنانچه مساله رفع تحریم‌ها، توسعه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین ورود سرمایه‌های خارجی به خوبی پیش برود، طبیعتا در مسائل اقتصادی هم توقعی که مردم از دولت دارند برطرف می‌شود و دولت می‌تواند به همه وعده‌های خود عمل کند.

در دوران پسا تحریم باید راه را برای تولید، سرمایه گذاری، اشتغال و ایجاد امید واقعی در مردم باز کرد
مهرعلیزاده در ادامه با تاکید بر لزوم بستن راه نفوذ دشمن به داخل کشور در شرایط پسا توافق، به بیانات مقام معظم رهبری و همچنین تاکیدات ریاست جمهوری در این زمینه اشاره کرد و گفت: در دوران پسا تحریم علاوه بر مراقبت‌های کلی که در روابط دیپلماتیک رعایت می‌شود،‌ باید در داخل و در زمینه‌های اقتصادی با به کارگیری تمام سرمایه‌ها و علاقه‌های مردم در جهت توسعه اقتصادی و با به کاربردن مشی و شیوه اقتصاد مقاومتی همچنان که تاکنون مردم در بدترین شرایط تحریم توانستند با مقاومت ایستادگی کنند و به پیروزی دست یابند، راه را برای تولید، سرمایه گذاری، اشتغال و ایجاد امید واقعی در مردم باز کرد. باید از حداکثر امکان و قابلیت‌های شرکای خارجی برای توسعه اقتصادی کشور بهره برداری کنیم لکن باید هشیار باشیم که در این مسیر راه وابستگی یا دیگر اهدافی که ممکن است مدنظر بعضی‌ها باشد، اتفاق نیافتد.

وی اظهار کرد: با این کارها می‌توانیم خودباوری که تاکنون داشته‌ایم را تقویت کرده و از ظرفیت‌های بسیاری که در اختیار داریم بهره برداری لازم را ببریم. با انجام این اقدامات و اتکا به خود و ساختن کشور به دست مردم، طمع دشمن برای نفوذ به کشور روز به روز کمتر می‌شود.

امروز شاهد نفوذ ایران در ابعاد مختلف در کشورهای منطقه و سایر دنیا هستیم

معاون رئیس دولت اصلاحات همچنین با تاکید بر اینکه تعامل با دنیا و همسایگان برای جلوگیری از نفوذ دشمن امری ضروری است، خاطر نشان کرد: اگر در دنیا کشوری منزوی باشیم، نمی‌توانیم موفقیتی کسب کنیم. ایران کشوری است که حرف‌هایی اساسی و جدی دارد و امروز شاهد نفوذ ایران در ابعاد مختلف به ویژه بعد معنوی در کشورهای منطقه و سایر دنیا هستیم.

نفوذ ایران در کشورهای مسلمان نشین نیز بر همگان کاملا روشن است
مهرعلیزاده گفت: الان خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران از بُعد اقتدار در مرحله‌ای است که در مساله سوریه و عراق و نیز حملات وحشیانه ای که عربستان به یمن کرده موقعیت و نظر ایران تعیین کننده است. همچنین نظرات ایران در فلسطین اشغالی و حزب الله لبنان سازنده است و نفوذ ایران در کشورهای مسلمان نشین نیز بر همگان کاملا روشن است.

امروز باید با دنیا در تعامل باشیم
وی تاکید کرد: همان طور که از گذشته مشی نظام و امام و رهبری تعامل با دنیا بوده است امروز نیز باید با دنیا در تعامل باشیم. گرچه متاسفانه در آن ۸ سال اتفاقات ناگواری افتاد، اما از این به بعد باید در جهت تعامل به معنای رفتار متقابل بر مبنای عدل و انصاف و حفظ مصالح ملّی و عزت و اقتدار نظام، دولت و ملّت با دنیا حرکت کنیم. این فعال سیاسی با بیان اینکه« تعامل با دنیا کمک می‌کند تا نتوانند کشور شما را تنها گیر بیاورند و قصد داشته باشند که نفوذی غیرمنصفانه و منفعت طلبانه داشته باشند»، تاکید کرد: تعامل به این معناست که شما و طرف مقابل هر دو مراقب منافع ملی خود هستید، در این شرایط در مسایل مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی با یکدیگر داد و ستد می‌کنید، در حالیکه منافع و مصالح ملّی و عزت مردم خود را حفظ کرده‌اید.

اصولگرایان با اقدامات و تلاش‌های خود توانسنتد آرا مستقلین را جذب کنند

مهرعلیزاده همچنین درباره ترکیب جدید هیات رئیسه شورای شهر تهران و حضور پر رنگ اصولگرایان در این ترکیب با بیان اینکه« ترکیب شورای شهر فعلی تهران از نظر جناح‌بندی های سیاسی به گونه‌ای است که ۱۳ نفر یک طرف و ۱۳ نفر یک طرف دیگر و حدود ۵ نفر نیز به عنوان اعضای بی طرف و مستقل حضور دارند»، به ضعف اصلاح‌طلبان در جذب آرا مستقلین اشاره و اظهار کرد: از زمان انتخابات شهردار تهران به بعد نسبت ۱۴ به ۱۵ که طی آن اصلاح‌طلبان حائز اکثریت آرا بودند مقداری تغییر پیدا کرد و با اقدامات و تلاش‌های طیف اصولگرای شورای شهر، مستقلین به سمت اصولگرایان تمایل پیدا کردند و ۱۷ رای به نفع کاندیداهای اصولگرایان جمع شد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای شهر تهران باید به گونه‌ای عمل کنند که هیچ گونه خدشه‌ای به مساله آبادانی این شهر که پایتخت کشور و ام القرای اسلام است وارد نشود، گفت: اگر قرار باشد کشمکش‌های سیاسی که عمدتا در مجلس و عالم سیاست رایج است به مدیریت شهر تهران وارد شود، دود آن به چشم مردم می‌رود. معاون رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه« شهردار باید دلسوزانه برای شهر تهران کار کند»، خاطر نشان کرد: ترافیک، مترو و موضوع ساخت و سازها و مجوزهای عجیب و غریب، نظافت شهر و رفاه مردم در شهر از جمله مواردی است که باید مورد توجه شهردار قرار بگیرد. باید توجه داشته باشیم که برنامه‌های شهردار تهران در مجموعه چقدر با خواست و نیازهای مردم تهران منطبق است.

وابستگی حزبی ندارم
مهرعلیزاده در پایان در مورد وابستگی حزبی خود با گروه‌ها و احزاب فعال در کشور، با بیان اینکه«به هیچ حزبی وابسته نیستم»، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز تحزب گرایی در کشور نهادینه نشده، نیروهایی که برای نظام جمهوری اسلامی ایران و برای وجود و نفس امام ارزش قائل اند و به مساله ولایت و قانون اساسی پایبندی دارند و با تمام وجود در تلاش‌اند تا به نظام و مردم ایران لطمه‌ای وارد نشود، بعضاً ترجیح می‌دهند که مستقل باشند تا بیشتر و مفیدتر کارکنند. البته این امر نمی‌تواند دلیل همیشگی برای عدم عضویت و یا ایجاد حزب باشد.

منتشر شده در :2015/09/19 - 12:09|شناسه خبر: 15605 843 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه