امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۲۸:۴۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بجای بازگشت افغان ها آنها را بیمه هم می کنیم

به تازگی هم یکی از مسئولان نهاد انقلاب فرهنگی اعلان کرده برای دانشگاه رفتن افغان ها در ایران هم تسهیلات جدیدی خواهیم گذاشت. در حالی که برخی جوانان ایرانی از رفتن به دانشگاه های دولتی جا می مانند و با هزینه شخصی به دانشگاه می روند.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

بهروز باقری: حضور انبوه اتباع بیگانه در کشور به واقع سوال برانگیز شده است. اما انگار هیچ نهادی خود را موظف نمی داند در این باره به مردم پاسخی دهد. گویا درهای کشور به روی همه مهاجران کشورهای همسایه باز گذاشته شده است .هر کشوری با این حجم مهاجر خارجی مواجهه می شد این موضوع را جزو اولویت های نخست خود قرار می داد اما در ایران این موضوع مهم دست چندم و بی اهمیت فرض می شود.مهاجرت این روزها بحث نخست کشورهای درگیر است. اما در ایران کاملا رها شده و برعکس با اقدامات نمایشی و عجیب و غریب مشوق مهاجرت های جدید هم خواهد بود.

بیمه اتباع افغانی از آنجایی عجیب است که نوید مهاجرت های گسترده بیشتری را می دهد. اگر قرار است مدام تسهیلات بیشتری ارائه شود عملا امیدی به بازگشت این افراد نباید داشت. بهتر نبود با برگشت این افراد به کشورشان در داخل خاکشان تا مدتی حمایت هایی صورت می گرفت؟ راهبرد دولت برای محار بحران مهاجرت به خاک ایران چیست؟ آیا همه مردم ایران از بهداشت و درمان مناسبی برخوردارند که حالا فقط مانده مهاجران خارجی؟ آن هم مهاجرانی که از نظر حقوقی دیگر پناهنده محسوب نخواهند شد چرا که افغانستان از شرایط بحرانی خارج شده است. با عبور افغانستان از اوضاع جنگ، ۸۵۰ هزار افغانی دارای کارت آمایش آیا باز هم پناهنده محسوب می شوند؟

به تازگی هم یکی از مسئولان نهاد انقلاب فرهنگی اعلان کرده برای دانشگاه رفتن افغان ها در ایران هم تسهیلات جدیدی خواهیم گذاشت. در حالی که برخی جوانان ایرانی از رفتن به دانشگاه های دولتی جا می مانند و با هزینه شخصی به دانشگاه می روند.

به این شیوه به زودی جمعیت افغان ها در ایران بیشتر خواهد شد و خبری از برگشت هم نخواهد بود.

منتشر شده در :2015/09/20 - 01:09|شناسه خبر: 15643 778 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه