امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۵۳:۴۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نزدیک به ۵۰ درصد بیکاران کهگیلویه وبویر احمد مدرک لیسانس دارند!

وی بیشترین مشکل این استان در بحث اشتغال را در محدوده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال دانست و عنوان کرد: این رده سنی آمار بالایی از افراد تحصیلکرده بیکار را شامل می شود.

راه ملت: به نقل از مهر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴۰ درصد جویندگان کار این استان فاقد مهارت شغلی هستند.

صابر مظاهری ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت جویندگان کار در حوزه کاریابی تحت پوشش اداره کار افزود: از سال ۹۱ تا سال ۹۳ حدود ۱۳ هزار و ۴۲۰ نفر جویای کار در سامانه رصد ثبت شده است.

وی اظهار داشت: از این میزان حدود شش هزار و ۱۳۴ نفر فاقد مهارت های شغلی هستند.

مظاهری با اشاره به آمار بالای بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی این استان، یادآور شد: حدود ۴۷ درصد بیکاران استان دارای مدرک حداقل لیسانس هستند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ تا ۹۳ برای حدود پنج هزار و ۴۶۸ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، تصریح کرد: این فرصت های شغلی تنها مربوط به دستگاه های دولتی نیست و شامل بخش خصوصی نیز می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با وجود مشکلات اعتباری در سال های اخیر دستگاه های اجرایی استان تلاش بسیاری برای ایجاد اشتغال کرده اند که برخی از این تلاش ها به دلیل عدم ثبت در سامانه رصد اشتغال پنهان مانده اند.

مظاهری بر لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی این استان برای ساماندهی بازار کار تأکید کرد و دستیابی به این امر را مستلزم توجه جدی دستگاه های اجرایی به سامانه رصد دانست.

وی بیشترین مشکل این استان در بحث اشتغال را در محدوده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال دانست و عنوان کرد: این رده سنی آمار بالایی از افراد تحصیلکرده بیکار را شامل می شود.

منتشر شده در :2015/09/21 - 12:09|شناسه خبر: 15680 667 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه