امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۵۹:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرماندار کهگیلویه: “مهربان اما فاقد اقتدار مدیریتی”

این مهربانی فرماندار کهگیلویه نفوذ بر زیردستان را کم کرده و موجب شده است بعضی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان به خوبی از فرمانداری کهگیلویه حرف شنوی نداشته باشند و مصوبات جلسات فرمانداری را اجرایی نکنند

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت: “مجید آذربارگون مدیر مسئول پایگاه خبری کهگیلویه” در یادداشتی که یک نسخه آن برای راه ملت ارسال شده است به انتقاد از فرماندار کهگیلویه پرداخته است:

علی پوزش فرمانداری مهربان اما فاقد اقتدار مدیریتی

در همان روز اول که جلسه تودیه و معارفه فرماندار کهگیلویه در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد و آقای علی پوزش سکان فرمانداری کهگیلویه را به دست گرفت وقتی برای سخنرانی به پشت تریبون رفت و با صدای لطیف و مهربان خود از برنامه هایش برای آینده کهگیلویه سخن گفت خیلی ها در همان جلسه اول پوزش مهربان اما فاقد اقتدار را فاقد شاخصه های فرمانداری شهرستان کهگیلویه دانستند.

علی پوزش که از مدیریت برنامه و بودجه استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان فرماندار شهرستان کهگیلویه معرفی شد در چند ماهی ک از عمر فرمانداری خود می گذرد در جلساتی که در فرمانداری کهگیلویه برگزار شده است نشان داده روال کار  همان مدیریت در بودجه استانداری و نه بعنوان بالاترین مقام اجرایی یک شهرستان است.

لطیف و مهربان بودن کارساز نیست

مهربان بودن در عین خوب بودن اما برای اداره شهرستان به کما رفته کهگیلویه چندان کارساز نیست؛ چرا که برای نیل به هدفهای مطلوب با حداکثر کارایی باید با قاطعیت و اقتدار مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی و شهری را رهبری و کنترل کرد.

شهرستان بزرگ کهگیلویه که از لحاظ خیلی شاخص ها جز محروم ترین شهرستان های کشور است به دلیل نداشتن منابع مالی،اشتغال، نداشتن مدیران قوی و روز به روز محروم تر از گذشته شده است.

سال هاست هیچ پروژه شاخصی در کهگیلویه افتتاح نشده است

این شهرستان سالهاست روبان و قیچی افتتاح پروژه اثربخش به خود ندیده است .

طرح و پروژه ای برای نجات از بن بستی ندارد و تعدادی ک دارد هم ب سهل انگاری های گذشته و سوئ مدیریت ها در برخی حوزه ها از دست رفته است.

در هفته دولت امسال هم هیچ پروژه شاخصی در شهرستان کهگیلویه افتتاح نشد و شاهد افتتاح چند پروژه ای بودیم که خیلی از مردم شهرستان به تمسخر و مزاح از این پروژه های افتتاح شده یاد می کنند پروژه هایی ک هیچ باری از مشکلات و محرومیت های شهرستان کم نکردند.

خالی از سکنه شدن کهگیلویه این روزها تیتر اول رسانه ها شده اما گوش شنوا و دست توانمندی برای نجات ندارد.

عدم حرف شنوی اعضا شورا و شهردار دهدشت از فرماندار کهگیلویه

در حوزه مدیریت شهری و پارلمان محلی نیز چنان وضع آشفته و وخیمی دارد که حال و روزش گفتن ندارد!

این مهربانی فرماندار کهگیلویه نفوذ بر زیردستان را کم کرده و موجب شده است بعضی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان به خوبی از فرمانداری کهگیلویه حرف شنوی نداشته باشند و مصوبات جلسات فرمانداری را اجرایی نکنند.

یکی از نمونه های بارز عملی نشدن مصوبات جلسات فرمانداری و عدم حرف شنوی از بالاترین مقام اجرایی شهرستان، شهرداری و شورای شهر دهدشت هستند که علی رغم جلسات متعدد و محرمانه با فرماندار کهگیلویه و دستور فرماندار بر پایان دادن اختلافات و برطرف کردن مشکلات شهری دهدشت ، اما همچنان به اختلافات خود ادامه داده و حتی شورای شهر دهدشت جلسات هفتگی خود را هم تشکیل نمی دهندو چند عضو شورای شهر خواستار استیضاح شهردار شده اند ک بازم علی پوزش نتوانسته است با یک تصمیم قاطع  به این وضع شهر دهدشت پایان دهد و وضع بهداشت شهر دهدشت به بدترین شکل ممکن رها شده است.

عدم سفر شخصیت های استانی و کشوری به شهرستان محروم کهگیلویه

هر چیزی ک هست دود این اختلافات و عدم دخالت و تصمیم گیری مقتدر و مناسب فرماندار در جلسات و در نتیجه عقب ماندگی و محرومیت شهرستان تنها به چشم مردمی میرود ک آنها هم خسته از این وضه هر روزه در حال مهاجرت به مرکز استان هستند و به قول خود فرماندار با ادامه روند فعلی تا ۱۰ سال دیگر کهگیلویه خالی از سکنه و جمعیت خواهد شد.

نکته ای دیگری که در چند ماه فرمانداری علی پوزش می توان به آن اشاره کرد عدم حضور مدیر کل های دستگاه های مختلف استان و برگزاری جلسات کمتر هستیم این در حالی است که در زمان فرمانداری کریمی هر دوهفته شاهد حضور مدیر کل های دستگاه های اجرایی استان و  جلسات روزانه متعدد در محل فرمانداری بودیم.

به نظر می رسد که فرماندار کهگیلویه با ادامه روند فعلی نمی تواند گام مثبتی در برطرف کردن مشکلات شهرستان محروم کهگیلویه بردارد مگر اینکه با تغییر دادن روند فعلی و برگزاری جلسات متعدد، دعوت از مسولین  کشوری و گرفتن بودجه های مناسب و البته داشتن اقتدار در کار خود بتواند گامی در برطرف کردن مشکلات شهرستان بردارد.

چرا ک بزرگترین مسول اجرایی شهرستان باید دارای اقتدار مدیریتی باشد.

منتشر شده در :2015/09/27 - 04:09|شناسه خبر: 15962 848 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه