امروز :سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۵۲:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ماجرای “دست دادن ظریف و اوباما” از زبان شاهد عینی

با توجه به اینکه اوباما بیش از ۲ ساعت قبل در مجمع سخنرانی کرده و از مجمع به جلسات دوجانبه و چندجانبه رفته بود، حضور مجدد وی در سالن مجمع غیر منتظره و غیرمعمول بود و قابل پیش بینی نبود. در واقع، این احتمال وجود داشت که این مواجهه با دکتر روحانی صورت گیرد.

راه ملت: یک شاهد عینی جزئیات دقیق نحوه ی روبرو شدن وزیر خارجه ایران و رئیس جمهور آمریکا را در اختیار خبرنگار «انتخاب» قرار داد.

این منبع مطلع به «انتخاب» گفت: روبرو شدن ظریف و اوباما کاملا اتفاقی و غیرقابل اجتناب بود. بعد از سخنرانی دکتر روحانی، ظریف و همراهانش به سمت ورودی حدود یک متری مجمع عمومی که مخصوص وزرا و سران است برای  خارج شدن رفتند.

وی افزود: مسئولین امنیتی به هیئت گفتند چند لحظه صبر کنید، یک هیئت دیگر در سطح رییس کشور وارد می شود  که کری و اوباما وارد شدند.

این منبع اضافه کرد: آنها سپس به سمت هیئت ایران رو کردند. کری، ظریف را به اوباما معرفی کرد و وی دست داد و گفت به اجرای برجام متعهدند. بعد هم با اعضای هیئت دست داد.

وی به «انتخاب» گفت: با توجه به اینکه اوباما بیش از ۲ ساعت قبل در مجمع سخنرانی کرده و از مجمع به جلسات دوجانبه و چندجانبه رفته بود، حضور مجدد وی در سالن مجمع غیر منتظره و غیرمعمول بود و قابل پیش بینی نبود. در واقع، این احتمال وجود داشت که این مواجهه با دکتر روحانی صورت گیرد.

این منبع اگاه خاطرنشان کرد: این احتمال منتفی نیست که هیئت آمریکایی زمان بازگشت غیر معمول خود  به سالن مجمع عمومی را با زمان خروج رییس جمهور ایران پس از سخنرانی اش تنظیم کرده باشد. با این حال دکتر روحانی پس از پایان سخنرانی و خروج از درب پشت جایگاه با رییس جمهور ونزوئلا مواجه شد و برای دقایقی در سالن جانبی با او به گفتگو پرداخت و لذا با اوباما مواجه نشدند.

منتشر شده در :2015/09/29 - 07:09|شناسه خبر: 16096 1391 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه