امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۴:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تاجگردون از ” طرح انتقال آب رودخانه زهره به زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر ” بازدید کرد + تصاویر

ظرفیت آبدهی هر پمپ در این ایستگاه دو هزار و ۱۰۰لیتر بر ثانیه است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح انتقال آب رودخانه زهره به زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر هزینه شده است.

به گزارش راه ملت: نماینده مردم گچساران و باشت در بازدید از طرح ملی دشت امامزاده جعفر افزود: برای اجرای سیستم آبیاری نوین این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.
غلام رضا تاج گردون در این بازدید بیان کرد: پروژه آبرسانی به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر دارای ۴۶ کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی است.
تاج گردون تعداد پمپ های بکار رفته این این پروژه تامین آب را ۱۲ مورد عنوان کرد و گفت: ظرفیت آبدهی هر پمپ در این ایستگاه دو هزار و ۱۰۰لیتر بر ثانیه است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه سالانه ۳۶ میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران انتقال می یابد.
تاج گردون هدف از اجرای این طرح را تامین آب کشاورزی یک هزار و ۲۰۰هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر و سربیشه، یک هزار هکتار سراب ننیز و خربل، ۸۵۰ هکتار پاکوه و ماهور باشت و ۴۵۰ هکتار زمین در روستای بیدزرد گچساران اعلام کرد.
وی ابراز کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال در سال جاری به این پروژه اختصاص یافت.
تاج گردون گفت: تست آزمایشی رهاسازی آب در منبع ۱۰ هزار لیتری و انتقال آب به خطوط انتقال از روستای پاکوه گچساران تا سرآبننیز در این شهرستان با موفقیت انجام شد.
وی افزود: ۹۰ درصد از لوله های بکار رفته در این مسیر انتقال آب از نوع GRP و مابقی نیز پلی اتیلن است.
تاج گردون هدف از تست آزمایشی این پروژه را هماهنگ کردن خطوط اصلی انتقال آب از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر(ع) عنوان کرد./پروتال غلامرضا تاجگردون

 

AbEmamzadehJafar (1) AbEmamzadehJafar (2) AbEmamzadehJafar (3) AbEmamzadehJafar (4) AbEmamzadehJafar (5) AbEmamzadehJafar (6) AbEmamzadehJafar (7) AbEmamzadehJafar (8) AbEmamzadehJafar (9) AbEmamzadehJafar (10)

منتشر شده در :2015/10/02 - 07:10|شناسه خبر: 16244 1611 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه