امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۱۲:۲۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اولین اهدای عضو در دهدشت پس از دو سال انجام می شود

این کار خداپسندانه حتی با داشتن کارت اهدای عضو جز با رضایت اولیای دم مقدر نیست

راه ملت، به نقل از فارس، مادر ۵۲ ساله دهدشتی با اهدای سه عضو از بدنش به بیماران نیازمند به زندگی لبخند دوباره زد.

سید امیر مولایی‌فر در گفت‌وگو با فارس با تائید این خبر اظهار داشت: طی دو سال اخیر نخستین مورد اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دهدشت به ثبت می‌رسد.

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت در تشریح جزئیات این رویداد تصریح کرد: روز سیزدهم مهر ماه بیمار با سر درد شدید، بی‌حسی دست و پا، تهوع و استفراغ به بیمارستان مراجعه و تحت مداوا قرار گرفت.

مولایی‌فر افزود: در بدو ورود بیمار با انجام سی‌تی‌اسکن مغزی، خونریزی مشاهده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

وی با بیان این‌که اقدامات درمانی لازم بر روی بیمار انجام شده بود، گفت: میزان خونریزی به تدریج بیشتر شده و نهایتا امروز شانزدهم مهر ماه آخرین واکنش‌ها از بین رفته و مرگ مغزی بیمار از طرف پزشک اعلام شد.

وی با اشاره به توصیه‌های امام جمعه و کادر بیمارستان به خانواده مرحوم مبنی بر اهدای اعضای بیمار تصریح کرد: با توجیه اولیای دم رضایت آن‌ها برای اهدای دو کلیه و کبد متوفی جلب و جهت اعزام تیم اهدای عضو از یاسوج اقدامات لازم انجام شد.

مولایی‌فر خاطرنشان کرد: تیم اهدای عضو امشب در بیمارستان مستقر می‌شود و اعضای اهدایی را پس از جداسازی با حفظ زنجیره سرما به یاسوج انتقال می‌دهند.

این مسئول با بیان این‌که این اهدا نخستین اهدای عضو در دهدشت است، وقوع چندین مورد مرگ مغزی طی دو سال اخیر در شهرستان را یادآور شد و افزود: اما به دلایلی خانواده‌های متوفیان با اهدای اعضای بیمار موافقت نمی‌کردند.

مولایی‌فر عواطف، امید به بازگشت و ملاحظات اجتماعی را از موانع اهدای عضو در این شهر برشمرد و با تبیین ارزش و اهمیت این اقدام خیرخواهانه و پسندیده تصریح کرد: از هر منظر که به این کار نگاه شود کاری پسندیده و مورد تاکید عرف، شرع و قانون و اخلاق است.

این مسئول با بیان این‌که روح انسان جاودان و جسم فانی است، افزود: چرا جسمی که قرار است زیر خاک از بین رود، از نجات زندگی چند نفر دریغ ورزد؟

وی ترویج سنت حسنه اهدای عضو و جان بخشیدن به زندگی نیازمندان را ضروری خواند و گفت: این کار خداپسندانه حتی با داشتن کارت اهدای عضو جز با رضایت اولیای دم مقدر نیست.

 

منتشر شده در :2015/10/08 - 05:10|شناسه خبر: 16478 729 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه