امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۵۹:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نماینده بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی:

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به مناطق حاشیه یاسوج

این اعتبار برای آبرسانی به مادوان، سرابتاوه،بلهزار، مهریان و سایر نقاط حاشیه شهر یاسوج از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به مناطق حاشیه شهر یاسوج اختصاص یافته است.
راه ملت: غلام محمد زارعی افزود: این اعتبار برای آبرسانی به مادوان، سرابتاوه،بلهزار، مهریان و سایر نقاط حاشیه شهر یاسوج از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ مناطق محروم در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: مهاجرت روستاییان به شهرها و ارزان بودن قیمت زمین های اطراف شهرها از مهمترین دلایل گسترش حاشیه نشینی در اطراف یاسوج است.
وی دشواری خدمات رسانی به ساکنان این مناطق که خارج از حریم شهرها و روستاها هستند و نازیبایی چهره مرکز استان را از مهمترین مشکلات حاشیه نشینی دانست .
به گفته کارشناسان بازنگری طرح های تفضیلی شهرهای بزرگ، نظارت بیشتر بر روند ساخت و ساز با همکاری بنیاد مسکن، بخشداری ها، دهیاری ها و شهرداری ها از سوی دستگاه های اجرایی و اخذ مجوز برای ساخت و ساز از سوی مردم از راهکارهای کاهش این پدیده اجتماعی است.
این کارشناسان با اشاره به این که طرح های تفضیلی شهرها در فواصل زمانی ۱۰ ساله نیازمند بازنگری است معتقدند اسکان ۶۰ هزار نفر در مناطق مادوان،سرابتاوه،بلهزار و مهریان و سایر مناطق اطراف شهر یاسوج نشانگر لزوم تلاش برای مبارزه با این پدیده است.
آنها قدیمی بودن قانون شهرداری ها (نزدیک به نیم قرن) باعث وجود خلاء قانونی برای تخریب یا برخورد جدی با کسانی شده است که بدون پروانه ساخت و ساز یا بیش از اخذ پروانه اقدام به ساخت و ساز می کند، شده است.
بر اساس آمار هرماه بیش از ۱۰۰نفر به جمعیت مناطق حاشیه ای شهر یاسوج افزوده می شود.
برخی روستاهای اقماری یاسوج از سال ۱۳۸۵ تاکنون با توسعه ساخت و ساز بدون زیرساخت های مورد نیاز هم اکنون بیشتر از شهرهای کوچک کهگیلویه و بویراحمد جمعیت دارند./منبع: ایرنا

منتشر شده در :2015/10/11 - 05:10|شناسه خبر: 16574 690 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه