امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۳۴:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کدام نماینده ظریف و صالحی را تهدید به اعدام و کشتن کرد؟

راه ملت: به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی(امروز یکشنبه ۱۹ مهرماه) با ریاست علی لاریجانی و با حضور ۱۹۹ تن از نمایندگان مجلس در حالی آغاز شد که در ابتدای نشست با تقاضای ۵۰ نفر از بهارستانی‌ها برای بررسی با اولویت و خارج از نوبت طرح […]

راه ملت: به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی(امروز یکشنبه ۱۹ مهرماه) با ریاست علی لاریجانی و با حضور ۱۹۹ تن از نمایندگان مجلس در حالی آغاز شد که در ابتدای نشست با تقاضای ۵۰ نفر از بهارستانی‌ها برای بررسی با اولویت و خارج از نوبت طرح یک‌فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام موافقت شد.
از همان ابتدای جلسه، مخالفان طرح برجام سعی کردند که رای نمایندگان مجلس را برای تصویب بررسی خارج از نوبت طرح تحت شعاع قرار دهند و مجلس را از رسیدگی به این طرح منصرف کنند.
چه کسی صالحی را تهدید به کُشتن کرد؟
“روح ‌الله حسینیان” نماینده مردم تهران در مخالفت با بررسی خارج از نوبت طرح مذکور گفت: آیین نامه داخلی به مجلس این اجازه را می‌دهد که اگر طرحی یک فوریتی و دوفوریتی را در دستور دارد، حداقل به مدت ۱۰ روز طرح مذکور در کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد، ولی در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که هیئت‌رئیسه برای تصویب این طرح دستپاچه است و این طرح اگر امروز تصویب شود، خلاف رویه معمول است.
وی ادامه داد: این مسأله در آینده به ترکمنچای دوم شباهت خواهد داشت و به عنوان قرارداد گلستان دیگری شناخته خواهد شد، بنابراین مجلس نباید نسبت به این طرح چشم‌بسته رفتار کند، در حال حاضر ما پشت این قضیه جریاناتی را می‌بینیم که مجلس را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهد.
در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات حسینیان گفت: شما عنوان کردید که هیئت‌رئیسه در این موضوع عجله کرده و دست‌هایی پشت پرده بوده است که بنده باید بگویم هیچ دستی پشت پرده نیست.
پس از به رای گذاشته شدن طرح برای بررسی خارج ازنوبت دستور و تصویب آن در صحن علنی موافقان و مخالفان این طرح نظرات خود را عنوان کردند.
در نشست امروز خانه ملت، وزارت خارجه‌ای‌ هاهم از ظریف گرفته تا کمالوندی و صالحی حضور داشتند.
“علی اکبر صالحی” رئیس سازمان انرژی اتمی به نمایندگی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، پشت جایگاه ناطقان مجلس رفت، اما اینبار سخنان صالحی رنگ و بوی دیگری داشت، وی پرده از سخنانی عجیبی برداشت که مخالفان “توافق هسته‌ای”، ظریف و وی را تهدید به قتل کرده بودند.
چه کسی صالحی را تهدید به کُشتن کرد؟
صالحی در ابتدای سخنان خود  اینگونه گفت: “آنچه که ما ادعا می‌کنیم براساس تعقل، مفاهیم علمی و بررسی‌هایی است که انجام داده‌ایم و در خلاء به شما قول نداده‌ایم؛ اگر مذاکره کردیم براساس چارچوب بوده است و فرصتی برای ما تعیین شده بود، تا به امروز سکوت کردم اما چند روز پیش آرزوی مرگ می‌کردم و فردی به تلویزیون آمد و مطرح کرده برنامه برجام ده سال است و همچنین گفته است بنده ۶۶ سال دارم و متوسط عمر ایرانی‌ها ۷۲ سال است و تا آن موقع بنده مرده‌ام آیا وی جای خدا نشسته که بداند تا آن زمان زنده هستم و یا خیر!
در همین حین روح الله حسینیان با فریادهایی از پشت صندلی خود، رو به صالحی گفت: دروغگو! دروغگو! دروغ نگویید این حرف شما دروغ است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: “یکی از آقایان درهمین جلسه با قسم جلاله می‌گوید سیمان روی تو می‌ریزیم و می‌کُشیمت و در قلب راکتور اراک دفنت می‌کنیم، آیا این بیان در نظام جمهوری اسلامی و نحوه گفتار درست است؟”
چه کسی صالحی را تهدید به کُشتن کرد؟
در ادامه، صالحی با سر دادن فریاد به نمایندگان گفت: گوش کنید‌! گوش کنید‌! به حرف کسی که ۴۰ سال در مسائل علمی کار می‌کند، گوش کنید. ما که قرار است سیمان بر روی سرمان بریزند، اما شما را به خدا به حرف حق گوش کنید.
اما ماجرا تنها به سخنان صالحی در جایگان ناطقان مجلس ختم نشد و حاشیه‌هایی را به همراه داشت، برخی از نمایندگان خانه ملت “روح الله حسینیان” را نماینده‌ای معرفی کردند که در جلسه امروز علی اکبر صالحی را تهدید به مرگ کرده است. لذا برای روشن شدن ماجرا تلاش کردیم تا از برخی از نمایندگان خانه ملت و افرادی که در آن لحظه در کنار صالحی حضور داشتند، واقعیت را جویا شویم.
“کمال‌الدین پیرموذن” نماینده مردم اردبیل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح حاشیه‌های به وجود آمده هنگام صحبت‌های صالحی، گفت: امروز در جلسه علنی، حسینیان پیش صالحی رفت و با کمال تاسف وی و ظریف را تهدید کرد.
وی ادامه داد: حسینیان به صالحی گفت که “حالا که شما برای راکتور اراک  سیمان می‌خواهید ما شما را می‌کُشیم و روی شما سیمان می‌ریزیم”.
“بهروز کمالوندی” سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم که امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور داشت، در رابطه با تهدید صالحی از سوی یک نماینده مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  بله. چنین جمله‌ای به آقای صالحی گفته شده است اما اخلاقی نمی‌دانم که به نام آن نماینده اشاره کنم.
وی ادامه داد: شنیدن چنین جمله‌ای برای ما خیلی تعجب‌آور بود و هنوز فکر می‌کنم در خواب هستم که یک نماینده مجلس زمانیکه یکی از مهمترین موضوعات ملی در حال بررسی است، یک مقام مهم کشور را تهدید به مرگ کند و بعد هم بگوید که فلان جا می‌بریمتان و بتن رویتان می‌ریزیم. ما البته این را به حساب عصبانیت این نماینده می‌گذاریم، در عین حال اصلاً حرف خوبی نبوده است.
کمالوندی در پاسخ به اینکه آیا صالحی شکایتی از این فرد دارد و یا می‌خواهد در این‌باره صحبت کند، گفت: به نظر من اگر این فرد پیش خود و خدایش توبه کند برای ما کفایت می‌کند، در عین حال آقای صالحی در یکی از مهمترین تریبون‌های کشور در این‌باره صحبت و ابراز تأسف خود از شنیدن چنین جمله‌ای را بیان کرد البته انتظار ما این نبود که درصحن علنی مجلس و در محضر مردم  درباره چنین مسأله مهمی یک نماینده حرف‌هایی بزند که در شأن خودش و مجلس نیست.
چه کسی صالحی را تهدید به کُشتن کرد؟
“رمضانعلی سبحانی‌فر” نماینده دیگری است که در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آقای حسینیان، صالحی را تهدید و گفت که وی خیانت کرده است.
حجت‌الاسلام “مجید انصاری معاون” پارلمانی رئیس جمهوربعد از پایان نشست پرحاشیه امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره اظهارات صالحی، گفت: متأسفانه یکی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس به آقای صالحی و آقای ظریف گفته است ما شما دو نفر را اعدام می‌کنیم و در رآکتور اراک دفن کرده و رویتان سیمان می‌ریزیم.
وی با بیان اینکه فکر می‌کنم آقای ظریف و صالحی از این صحبت‌ها بسیار شنیده‌اند گفت: ما این گونه سخنان را جدی نمی‌گیریم.
گذشته از اینکه بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی که مقرر کرده “هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌ اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو‌ ماه تا دو سال محکوم خواهد شد”، قطعا طرح چنین موضوعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد دموکراسی و یکی از ارکان نظام مقدش جمهوری اسلامی ایران، بسیار مذموم بوده و قطعا خوراک تبلیغاتی بسیار مطلوبی را برای بدخواهان ایران به وجود خواهد آورد، چراکه هر طرح یا لایحه‌ای که در مجلس برسی می‌شود موافقان و مخالفان خود را دارد، اما نباید با چنین رفتارهایی شأن نظام اسلامی، نمایندگان مجلس، تیم مذاکره‌کننده و تصمیمی در بدنه نظام و بعد از ۱۲ سال مذاکره گرفته شده را زیر سوال برد.
منتشر شده در :2015/10/12 - 12:10|شناسه خبر: 16631 702 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه