امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۰۹:۴۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سخنگوی دستگاه قضا

پرونده احمدی نژاد در حال رسیدگی می باشد

حجت‌الاسلام‎والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۲ سال از احضار آقای احمدی نژاد به دادگاه می گذرد، پرونده در چه مرحله‌ای است افزود: پرونده بسته نشده و در حال رسیدگی است.

راه ملت: به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‎والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در هشتاد و ششمین نشست خبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار حسین همدانی  در خصوص اقدامات قضایی مرتبط با فاجعه منا و تعداد شکات این ماجرا اظهارداشت: فاجعه عید قربان امسال در سرزمین منا جنایتی بزرگ و عم‌انگیز بود و جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های مصیبت‌دیده نمی‌تواند از این عم بگذرند.

حجت‌الاسلام‎والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۲ سال از احضار آقای احمدی نژاد به دادگاه می گذرد، پرونده در چه مرحله‌ای است افزود: پرونده بسته نشده و در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به پرونده بقایی گفت: از بیان جزئیات پرونده‌ای که در مرحله رسیدگی است معذوریم و نمی توانم جزئیات اتهام را بگویم.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اموال غیر منقول افزود: دارندگان این اموال چند دسته‌اند، یک دسته کسانی که هیچگونه اتهامی بر آنها وارد نبود و بعد از انقلاب علیه کشور کاری نکرده‌اند و بدهی هم به بانک‌ها نداشته‌اند، لذا کسانی را دارند که از اموال آنها سرپرستی می‌کند و مشکلی هم نیست.

وی ادامه داد: دسته دیگر کسانی هستند که ما نمی دانیم آیا مشکلی دارند یا نه، وکیل دارند یا نه که وظیفه حکومت است که براساس ضوابطی که قانون پیش‌بینی کرده است اموال آن‌ها را اداره کند تا زمانی که ورثه‌ای برایشان پیدا شود، اگر چنانچه مشمول اصل ۴۹ قانون اساسی نیستند و اموال نامشروع ندارند و همچنین از مقاماتی نیستند که قبل از انقلاب نامشان برده شده باشد اموالشان بررسی می شود.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: کسانی هم هستند که این شرایط را ندارند و اموالشان نامشروع است که بررسی می شود و اگر مشمول اصل ۴۹ باشند در دادگاه‌ها رسیدگی می شود.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که در دادگاه زنجانی پای مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز به میان کشیده شده و آیا امکان اینکه مرتضوی را بعنوان متهم به دادگاه احضار کنند وجود دارد، اظهار داشت: این موضوع الزام به همزمانی نیست، بسته به تشخیص دادسرا دارد، بعنوان مثال کسی که کلاه سرش رفته و اتهام و تقصیری نداشته باشد، شاکی می‌شود و عنوان متهمی را ندارد. حتی اگر ثابت شود که تبانی وجود داشته بازهم بستگی به نحوه رسیدگی در دادسرا دارد و اگر طرف مقابل مقصر نباشد به طور طبیعی نیز تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

منتشر شده در :2015/10/12 - 12:10|شناسه خبر: 16633 576 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه