امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۳۵:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آنچه باید در مورد عوارض ناشی از امواج تلفن همراه و راه های حفاظت از آن دانست

راه ملت: علی مکارمی؛ کارشناس مسئول بهداشت پرتو های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج : تابش بیشتر از حد مجاز اشعه X در مراکز پرتوپزشکی یا دیگر پرتوها اعم از امواج رادیوئی منتشره از دکل های مخابراتی ، BTS ، کابل های برق فشار قوی تا دیگر امواج رادیوئی و مایکروویو و قسمت خطرساز […]

راه ملت: علی مکارمی؛ کارشناس مسئول بهداشت پرتو های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج :

تابش بیشتر از حد مجاز اشعه X در مراکز پرتوپزشکی یا دیگر پرتوها اعم از امواج رادیوئی منتشره از دکل های مخابراتی ، BTS ، کابل های برق فشار قوی تا دیگر امواج رادیوئی و مایکروویو و قسمت خطرساز اشعه UV به موجودات زنده و بویژه انسان را خطر آفرین و درمواردی غیر قابل جبران است.

تابش بیشتر از حد مجاز اشعه X در مراکز پرتوپزشکی یا دیگر پرتوها اعم از امواج رادیوئی منتشره از دکل های مخابراتی ، BTS ، کابل های برق فشار قوی تا دیگر امواج رادیوئی و مایکروویو و قسمت خطرساز اشعه UV به موجودات زنده و بویژه انسان را خطر آفرین و درمواردی غیر قابل جبران است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در این بخش نکاتی مهم و با زبان ساده را در خصوص عوارض ناشی از امواج تلفن همراه و راه های حفاظت در برابر آن با تاکید بر سنین آسیب پذیرتر ضمن اینکه حفاظت در برابر دیگر پرتوها اعم از یونیزان و غیر یونیزان نیز همزمان و به جای خود بایستی مد نظر باشد یادآور می شویم.

متأسفانه اطلاعات کم اغلب والدین، نسبت به ظرفیت های فنی موبایل، قیمت پایین سیم کارت ها، وجود سیم کارت های اعتباری و ندانستن راه های حفاظت در برابر خطرات بهداشتی آن نکاتی هستند که می تواند بچه ها را به قربانیان تلفن همراه تبدیل کند.

زمان مناسب خرید موبایل برای فرزندان

وعده خرید موبایل را برای بچه ها باید به پایان دوره نوجوانی یعنی بعد از ۱۸ سالگی داد.
طبق تحقیقات بعمل آمده توسط دانشمندان سوئدی خطر ابتلا افراد زیر ۱۶ سال حداقل ۵ برابر سنین بالاتر است و هر چه سن پائینتر از این مقدار باشد عوارض مواجهه با امواج الکترومغناطیس موبایل به مراتب بیشتر است. بنابراین خطر این امواج در جنین بیشترین تاثیر را دارد.

یکی ازخطرناکترین مشکلات امواج موبایل برای خانم های باردار است. بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است . سلول های مغز جنین و اطفال هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته اند و در واقع تکامل یافته نیستند، میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می دهند، و باعث پاره شدن رشته های DNA و احتمال ابتلا به انواع سرطان، مشکلات قلبی، فشار خون، رشد تومورهای مغزی، سر درد، آلزایمر، پارکینسون می شوند.

هر چه فاصله با تلفن همراه کمتر باشد خطر آن بیشتر است ولی  زمانی که یک دستگاه تلفن همراه فاصله بیشتری با آنتن BTS دارد امواج الکترومغناطیسی ساطع شده آن خیلی بیشتر و قوی تر است، چون برای در ارتباط بودن و در تماس بودن با آنتن، انرژی بیشتری ساطع می کند.

خطر امواج هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگر بیشتر است . زیرا این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند. هنگام ارسال MMS یا پیام تصویری، خطر امواج یک هزار برابر بیشتر است.

توصیه هایی جهت استفاده از تلفن همراه

بهترین حالت در هنگام پیاده‌روی گذاشتن تلفن همراه داخل کیف است.

اگر کسی می‌خواهد صحبت طولانی‌تر داشته باشد باید از تلفن ثابت استفاده کند و در صورتی که فرد در جایی هست که تلفن ثابت وجود دارد بهتر است تلفن همراه خاموش شود.

استفاده از هندزفری سیم دار تا حدودی تاثیر در کاهش اشعه دریافتی دارد.

کاهش زمان مکالمه، استفاده از کیف مخصوص، عدم استفاده از موبایل در هنگام رانندگی، عدم گذاشتن موبایل در جیب پیراهن و سمت چپ بدن، جیب شلوار و یا بستن به کمر،  عدم استفاده همزمان از دو یا چند وسیله الکترومغناطیس یا رادیوئی دیگر راههای حفاظت در برابر تشعشعات موبایل می باشند

منتشر شده در :2015/10/17 - 10:10|شناسه خبر: 16833 1121 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه