امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۳۱:۳۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس:

متوسط بهره هوشی مردم کهگیلویه وبویر احمد از کل کشور بالاتر است / برای رفع محرومیت استان تلاش کنیم

غلام محمد زارعی شنبه شب در اولین گردهمایی اندیشکده فرساد پژوهان رایمند در سالن حکیم جرجانی علوم پزشکی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ علمی و بهره هوشی در مقایسه با کشور رتبه خوبی دارد و متوسط بهره هوشی مردم استان از کل کشور بالاتر است

راه ملت: به نقل از ایرنا، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: واژه محرومیت زیبنده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و همه باید تلاش کنیم این محرومیت را از چهره استان پاک کنیم.

غلام محمد زارعی شنبه شب در اولین گردهمایی اندیشکده فرساد پژوهان رایمند در سالن حکیم جرجانی علوم پزشکی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ علمی و بهره هوشی در مقایسه با کشور رتبه خوبی دارد و متوسط بهره هوشی مردم استان از کل کشور بالاتر است.

وی اظهارکرد: این ظرفیت ارزشمندی است که به استان در راستای فرآیند توسعه شتاب بیشتری دهد اما همواره از پیوند همگرایی نخبگان بعنوان یک خلاء رنج می برد.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالهای اخیر با وجود اختصاص اعتبارات زیادی به بخش پژوهش کشور نتایج پژوهشی صرفا به آرشیوهایی در ادارات،سازمانها و دانشگاهها تبدیل شده است شاید همین کاربردی نشدن پژوهش ها موجب شده است تراوش ذهن، تلاش، تحقیق و تدبر نتوانست در خدمت جامعه قرار گیرد.

زارعی تصریح کرد: در درون استان ظرفیتهای خوبی داریم اما این ظرفیتها پراکنده اند که نیازمند جمع کردن و هم افزایی این ظرفیتها هستند.

وی ادامه داد: تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی یک کار بزرگی بود که می تواند بستر و افق خوبی را پیش پای کشور بگذارد. تحریم های اروپا از یکشنبه لغو می شود و این مسأله می تواند ایران اسلامی را در یک شرایط جدید اقتصادی قرار دهد.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسته اقتصادی و حمایتی دولت بستر مناسبی برای رشد سرمایه گذاری در این استان بوجود خواهد آورد. پس از برجام هوشمندانه باید خلاء های گذشته را پر و برای توسعه استان تلاش کنیم. نباید جای مسایل فرعی و حاشیه ای را با مسایل اصلی عوض کنیم.

زارعی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در گذشته جزء استانهای آخر از لحاظ توسعه یافتگی بود امروز ارتقاء پیدا کرده و به رتبه بالاتر از ۲۵ رسیده و این در حالی است که در طی این سالها کشور با تحریم، کمبود اعتبار و افت قیمت نفت مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: واژه محرومیت زیبنده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و همه باید تلاش کنیم این محرومیت را از چهره استان پاک کنیم. استعدادهای فرزندان این استان بالاتر از نرم کشور است اما از آن به خوبی در راستای توسعه استان استفاده نشده است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرط این امر اینست قبل از اینکه به خود بیندیشیم به اولویتهای استانمان فکر کنیم و با هم افزایی و تنظیم اولویتها با کمک به مسئولان و نقشه را مناسب آینده این استان را به درستی ترسیم کنیم تا بتوانیم معضلات و تنگناهای استان را کاهش و حتی پایان داده شود و به روند سرمایه گذاری در استان شتاب دهیم.

منتشر شده در :2015/10/18 - 10:10|شناسه خبر: 16870 730 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه