امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۵۷:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حمله خوک و پلنگ به مزارع و دام های گچساران

ئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران در کهگیلویه و بویراحمد از حمله قلاده‌های پلنگ نادر و خوک وحشی به دام‌ها و مزارع روستانشنیان این شهرستان خبرداد

راه ملت: به نقل از ایلنا عبدال دیانتی از تلف شدن یک راس اسب و گاو در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اثر حمله دوقلاده پلنگ در منطقه دلی گناوه لری و قلات خامین یک راس اسب و گاو تلف شدند.

وی گفت: متاسفانه بر اثر حمله ۲ قلاده پلنگ در منطقه گناوه لری و قلات بلوط شیرین واقع در حوالی منطقه حفاظت شده خامین یک راس اسب و گاو تلف شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان گچساران افزود: ۲ نفر از کشاورزان و دامداران منطقه گزارش‌هایی مبنی بر تلف شدن اسب و گاو خود به همراه مدارکی به این اداره آوردند که پس از بازدید کار‌شناسان و مامورین یگان حفاظت از صحنه صحت و سقم گزارش و علت تلف شدن توسط کار‌شناسان مورد بررسی و تائید قرار گرفت.

دیانتی نسب در ادامه به امکان تقابل و اتلاف پلنگ توسط دامداران گفت: با وجود فراهم بودن زمینه این تقابل خوشبختانه از طرف دامداران خسارت دیده آسیبی به گونه مذکور وارد نشده و آن‌ها با مراجعه به این اداره از طریق قانون پیگیر مسائل وجبران خسارت خود می‌باشند.

وی با تاکیدبر حفظ این گونه ارزشمند در چرخه طبیعت، اظهارکرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده این گونه نادر و با ارزش از تلف کردن و آزار و اذیت آن خودداری نمایند چرا که محیط زیست در صورت وقوع چنین حوادثی آماده جبران خسارات می‌باشد.

دیانتی نسب همچنین به حمله خوکهای وحشی به مزارع ذرت برخی از کشاورزان اشاره کرد و افزود: متاسفانه بر اثر حمله خوک به هفت هکتار از مزارع ذرت برخی از کشاورزان روستای هفت چشمه لیشتر در دو نوبت خسارات زیادی به این مزارع وارد شده است.

منتشر شده در :2015/10/20 - 03:10|شناسه خبر: 17038 688 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه