امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۱:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تاجگردون: آینده خوبی را برای استانم در زمینه اشتغال نوید می دهم/ منطقه اقتصادی گچساران شکل جدیدی پیدا خواهد کرد

تاج گردون، ابراز داشت: این نوید را می دهم که در دو ماه آینده بزرگ ترین کارخانجات در زمینه تولید خاص در حوزه انتخابیه گچساران و باشت کلنگ زنی می شود و چندین بانک و سرمایه گذار بزرگ این کار را آغاز خواهند کرد

راه ملت: غلامرضا تاج گردون، نماینده شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام ماه محرم، به وظایف و ماموریت های خود به عنوان نماینده اشاره و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: مردم  شهرستان های گچساران و باشت به واسطه رای خود به امثال بنده به عنوان وکیل و خادم خود رای دادند و امسال سال آخر دوره نهم مجلس شورای اسلامی است.

تاج گردون عنوان کرد: به واسطه رای مردم شهرستان های گچساران و باشت توفیق خدمت گذاری برای مردم در مجلس را پیدا کردم و این توفیق شرایطی را فراهم کرد که در عرصه قانون گذاری، نظارت و خدمت بهتر به استان و مردم ایران اسلامی در حد توان، دانش و تخصص کار کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: خداوند توفیق داد در کمیسیون های برنامه و بودجه، ویژه اصل ۴۴ و حمایت از تولید ملی و در انتها به عنوان کمیسیون ویژه برجام انجام وظیفه کنم و آن چیزهایی که ضرورت دارد به آنها توجه شود را مورد توجه قرار دهد.

وی، اذعان کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاه مهمی را در بعد قانون گذاری و نظارت و بسیاری از برنامه ریزی ها دارد و یکی از ارکان مهم مجلس که می تواند ارتباط تنگاتنگی با امور اجرایی در حوزه برنامه ریزی و بودجه ریزی داشته باشد که توفیق داشتم در دو سال نخست به عنوان نایب رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس و دو سال دوم به عنوان رئیس کمیسیون بودجه انجام وظیفه کنم.

تاج گردون، ادامه داد: این فرصتی است که دانش و تخصص خود را در عرصه عمل بگذاریم و خوشبختانه در مراحلی که به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه کشور انجام وظیفه می کردم و در شرایط سخت کنونی فکر می کنم که اگر اهتمام جدی برای کمک به مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، این جایگاه، جایگاه موثری بود و شرایط اقتصادی مملکت در شرایط خاص بین المللی ایران ایجاب می کند که دقت های لازم را به موضوع داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر وظایف ملی که اشاره به آنها داشتم و نیازهای خاص داشتند در عرصه عمل تلاش کردیم که تا حدودی در جهت رفع محرومیت ها کارهای کارشناسی صورت گیرد.

وی، با بیان اینکه نشستن با مردم و به خصوص مردم مستضعف نقش بسیار مهمی در تصمیمات دارد، اذعان کرد: هر رای و تصمیمی که قرار است ما در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی بین المللی بدهیم، قطعا در تصمیم گیری ها تاثیر فراوانی داشته است.

تاج گردون با اشاره به این نکته که تلاش کرده در یک ساختار مهم کشوری بتواند به ایران اسلامی خوب خدمت کند، خاطرنشان کرد: انظباط های مالی، بی عدالتی ها و حتی قانون گریزی هایی را که در بسیاری از امور وجود داشته، سعی کردیم به حداقل ممکن برسانیم و به واسطه این بسیاری از مسایل مربوط به استان را حل کنیم.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس، استان کهگیلویه و بویراحمد را استانی توسعه نیافته دانست و اظهار داشت: این استان از منظر شاخص های اقتصادی و اجتماعی جزو استان هایی است که توسعه نیافته قلمداد می شود و سهم قابل توجهی از آن اعتبارات و منابع عمرانی است.

وی، یادآور شد: آن چیزی که در سرجمع در زمینه فعالیت برای استان می توان اشاره کرد این است که علیرغم مشکلات اقتصادی و اعتبارات عمرانی کشور بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد کرد در سال ۱۳۹۴ اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد دو نیم برابر شد و این کار یکی از افتخاراتی است که در این دولت و این دوره نصیب استان شد.

تاج گردون، افزود: در بحث مسائل زیربنایی راه ها، جاده های اصلی، تاسیسات فرهنگی و زیربنایی و مسائلی از این قبیل نیازهای وسیعی داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: پروژه هایی از قبل و جدید آغاز شده که این کارها نتیجه همدلی است که بین دولت و مجلس و تمامی ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی در کشور و استان در حال انجام است.

وی، ضمن تشکر از مردم شهرستان های گچساران و باشت، ادامه داد: مردم حوزه انتخابیه این افتخار را نصیب بنده کردند، جریانات و تشکل های سیاسی بانفوذی که در حوزه انتخابیه بنده فعالیت دارند فرصت خدمت را به بنده دادند و در این فرصت سه سال و چندماه که نماینده مجلس بودم هیچ نوع کارشکنی ندیدم و همراهی را برای کار عمرانی و تلاش دیدم.

تاج گردون ضمن اذعان به این که با توجه به معضلاتی که وجود دارد باید یک واقعیت انکارناپذیر را بیان کند، اظهار داشت: می دانم به واسطه مشکلاتی که در کشور است خانواده هایی در استان و شهرستان های گچساران و باشت نیز با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

این نماینده مجلس با بیان این که افراد تحصیل کرده زیادی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت روزانه برای کار مراجعه می کنند، تصریح کرد: امکانات مملکت همین است، سرمایه گذاری افت داشته، تولید ضعیف شده و مشکلات اقتصادی ناهنجاری هایی را به وجود آورده و فشار زیادی بر روی خانواده هاست.

وی، ادامه داد: من هیچ وقت قول ندادم که نتوانم عمل کنم، ولی این نوید را به شما می دهم که آینده خوبی را برای حوزه انتخابیه و استانم به خصوص در مقوله اشتغال بتوانم تصور کنم.

 

تاج گردون، اذعان کرد: اگر فضا باز شود، شک نکنید که مثل اعتبارات عمرانی و زیرساختی که در حال انجام است با سرعت بسیار زیادی در حوزه اشتغال عمل خواهد شد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: پتروشیمی در حال به سرانجام رسیدن بوده و منابع آن تکمیل و کار با سرعت خوبی در حال جلو رفتن است.

وی، ادامه داد: در آینده نزدیک مجوز پتروشیمی دوم اخذ خواهد شد و در کنار آن منطقه ویژه اقتصادی شکل جدی پیدا خواهد کرد.

تاج گردون، ابراز داشت: این نوید را می دهم که در دو ماه آینده بزرگ ترین کارخانجات در زمینه تولید خاص در حوزه انتخابیه گچساران و باشت کلنگ زنی می شود و چندین بانک و سرمایه گذار بزرگ این کار را آغاز خواهند کرد.

 

منتشر شده در :2015/10/28 - 01:10|شناسه خبر: 17452 2504 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه