امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۴۹:۳۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه قلعه رئیسی

شعار مرگ بر آمریکا، یک شعار الهی و قرآنی و برخواسته از مکتب عاشورا است

ما کشوری قربانی زخم خورده آمریکا هستیم هدف آمریکا در مذاکرات این بود که شعار مرگ بر آمریکا را حذف کند اما امروز کشورهایی مثل روسیه، چین، سوریه و کوبا مرگ بر آمریکا نگفتند اما تحریم شدند این شعار یک شعار الهی و قرآنی و برخواسته از مکتب عاشورا است و این نشان از آن دارد که ما زیر بار زور نمی رویم

راه ملت: به نقل از فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه بحث گناه در خطبه نخست به موضوع سرقت و دزدی اشاره و افزود: سرقت و دزدی هم تجاوز به حقوق دیگران هم عامل ناامنی و اغتشاش در جامعه و امنیت جامعه را به خطر می اندازد.

صلواتی تاکید کرد: بعضا دست رنج و امرار معاش یک خانواده چند گوسفند یا محصولات باغی یا اموالی است که هر شب صاحب آن مضطرب داشته باشد که احتمال ارد به سرقت رود.

وی اذعان داشت: دزدی حق ناس است و توبه دزدی به این است که مال مردم را به مردم بازگردانی و جبران نقصان کنید؛ برای مقابله با دزدی باید توجه داشت اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

خطیب جمعه قلعه رئیسی در خطبه دوم به هفته پدافند غیرعامل و روز بسیج دانش آموزی اشاره و یادآور شد: جمله پدافند به معنای دفاع است اما پدافند غیرعامل یا به صورت عامل است که همانند جنگ هشت ساله و دفاع مقدس است و یا غیرعامل که جنگ نرم را نیز در برمی‌گیرد امروز به صورت جدی جنگ نرم دشمن کشور ما را تهدید می‌کند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال ۷۲ موضوع شبیخون فرهنگی و تهدید فرهنگی را هشدار دادند‌، افزود: میدان نبرد نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و دشمن دنبال جنگ نرم است که اولین کار در جنگ نرم حمله به ارزش‌ها و اعتقادات دینی مردم است.

صلواتی با بیان اینکه از مسئولین بسیج دانش آموزی بخاطر برنامه ها تقدیر و اذعان داشت: همه باید کمک کنیم نیروهای تربیت کنیم که به یاد امام زمان باشند و باید مهمترین وظیفه خود که کادر سازی برای امام عصر است و تربیت را برای تربیت دینی قرار دهند.

وی بیان کرد: امروز جوانان و نوجوانان ما به حسین فهمیده اقتدا کنند و خانواده ها باید تلاش کنند تا فرزندانی همانند حسین فهمیدها به جامعه تحویل دهند.

امام جمعه قلعه رئیسی تبیین کرد: امروز با الگو قرار دادن شهدا مسیر تربیت برای خانواده ها بن بست نیست و باید در جهت تربیت آنها تلاش کنیم و آنها را با قرآن و معارف الهی دین آشنا کنیم.

صلواتی یادآور شد: روح معصوم آنها را ارزشی محافظت کنیم مواظب تربیت بچه های خود باشیم هنر اصلی پدر و مادر تربیت فرزند است به فرموده مولا علی یتیم واقعی کسی است که از نعمت ادب محروم است.

وی به روز ۱۳آبان اشاره و یادآور شد: ۱۳آبان نماد طمع ورزی و روح تعدی و تجاوزگری استکبار آمریکاست یعنی اگر یک ملت از حق خود از شرف خود دفاع نکند استکبار تا جایی پیش می رود که یک قانون ظالمانه مثل کاپیتولاسیون را به این ملت تحمیل می کند.

امام جمعه قلعه رئیسی اذعان داشت: روح ۱۳آبان استکبار ستیزی و این خوی استکبارست چهره استکبار چهره ای متکبر تا جایی که شرف ملت را لگد مال می کند.

صلواتی اضافه کرد: آخرین قضیه ای که در ۱۳آبان اتفاق افتاد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود این حرکت دانش آموزان و دانشجویان دنیا را حیران کرد و آمریکا را به زانو درآورد.

وی عنوان کرد: نسل جوان دانش آموزان و دانشجویان با روحیه انقلابی در میدان باشند که کلید حل مشکلات در کشور است و فقط مسئولان نگاهشان به داخل باشد.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه روز ۱۳آبان روز مرگ بر آمریکاست افزود: چون آمریکا غیر قابل اعتماد، عهد شکن، بزرگترین ظالم تاریخ، به دنبال ترویج اسلام هراسی و بزرگترین رژیم تروریسم پرور است باید به آن اعتماد نکرد.

وی یادآور شد: ما کشوری قربانی زخم خورده آمریکا هستیم هدف آمریکا در مذاکرات این بود که شعار مرگ بر آمریکا را حذف کند اما امروز کشورهایی مثل روسیه، چین، سوریه و کوبا مرگ بر آمریکا نگفتند اما تحریم شدند این شعار یک شعار الهی و قرآنی و برخواسته از مکتب عاشورسات و این نشان از آن دارد که ما زیر بار زور نمی رویم.

صلواتی به روز فرهنگ عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز لشکر فرهنگی دشمن و لشکر سیاسی دشمن با همه ابزارهایی که برایشان ممکن بود به ما حمله می کنند؛ امروز دشمن سعی می کند در زمینه فرهنگی باورهای جامعه را دگرگون کند خصوصا باورهایی که جامعه را سر پا نگه داشته دشمن سعی می کند آنها را جابه جا و خدشه دار کند.

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: امروز دشمن میلیاردها خرج می کند برای نفوذ فرهنگی به داخل کشور، یکی از تهدیدهای بزرگ کشور نفوذ است خصوصا نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی است.

وی در ادامه تبیین کرد: جامعه ما بیش از هر زمانی نیازمند مدیریت فرهنگی بر مبنای شعارهای انقلاب و مبنای انقلاب است و باید تولیدات فرهنگی سالم و فاخر در زمینه مختلف باشد و هم از تولید کالاهای ضد فرهنگ و مضر جلوگیری شود و هم واردات ضد فرهنگی جلوگیری کند./

 

منتشر شده در :2015/10/30 - 07:10|شناسه خبر: 17561 773 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه