امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۷:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در مراسم سومین سالگرد ارتحال این بزرگوار

از تمبر یادبود آیت الله ملک حسینی رو نمایی شد

راه ملت: به نقل از ایرنا، به همت اداره‌کل گردشگری و میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، از تمبر یادبود و گنجینه آثار آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) در موزه یاسوج رونمایی شد. آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم سومین سالگرد عروج ملکوتی آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی […]

راه ملت: به نقل از ایرنا، به همت اداره‌کل گردشگری و میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، از تمبر یادبود و گنجینه آثار آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) در موزه یاسوج رونمایی شد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم سومین سالگرد عروج ملکوتی آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه در در مجلس خبرگان رهبری، از تمبر یادبود و گنجینه آثار آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی رونمایی کرد و گفت: تمبرها همواره، حادثه‌، یادبود و واقعه‌ای مهم را یادآوری می‌کنند.

وی ضمن گرامی‌داشت سومین سالگرد رحلت نماینده پیشین رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ماندگار کردن فضیلت‌ها برای این است که نسل‌های آینده به این کرامت‌ها زینت پیدا کنند.

هم‌چنین محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که همه در این استان نسبت به آیت‌الله مرحوم ملک‌حسینی مدیون هستیم، گفت: این کار به پاسداشت یاد و خاطره بزرگ مردی که تاریخ استان از گذشته تا حال و آینده به آن افتخار می‌کند، انجام شده است.

وی اضافه کرد: موزه جدید یاسوج در فضایی خوب و در خور نام استان در حال ساخت است که در سال ۹۵ با انتقال موزه از مکان فعلی به مکان جدید آثار آیت‌الله ملک‌حسینی نیز به آن انتقال خواهد یافت.

مردم‌داری از ویژگی‌های برجسته آیت الله ملک حسینی بود

یک استاد حوزه علمیه قم نیز در این مراسم گفت: مردم‌داری و رسیدگی به امور مردم از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله ملک حسینی بود.

به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل خراسانی در این مراسم افزود: آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک حسینی از مفاخر حوزه‌های علمیه کشور و جهان شیعه و مایه مباهات مردم کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب کشور بود.

وی اظهارکرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور گسترده خود در مراسم تشییع این عالم ربانی قدرشناسی و وفاداری خود را به علمای دینی نشان دادند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که علمای دینی همچون شهدا و صالحان با مرگ خود از یاد و خاطره مردم فراموش نمی‌شوند و آیت‌الله ملک حسینی نیز این گونه بود، خاطرنشان کرد: عالمان دینی کشور از جمله مرحوم آیت الله ملک حسینی تربیت شده مکتب شیعه و ائمه اطهار(ع) هستند.

فاضل خراسانی با بیان این‌که آیت الله ملک حسینی شاگرد علمای مطرح از قبیل امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی و آیت الله خوانساری بود، تصریح کرد: این عالم ربانی یار دیرین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود و در دوران شکل‌گیری انقلاب جزو روحانیون مبارز بود و شکنجه‌های زیادی را در میدان‌های رژیم طاغوت تحمل کرد.

وی اضافه کرد: آیت‌الله ملک حسینی علاوه بر دفاع از حریم دین مبین اسلام و نشر احکام الهی شاگردان زیادی را تربیت کرد و دلیل تکریم این عالم ربانی از سوی مردم استان و خطه جنوب کشور علاوه بر ایمان و تقوا، مردم‌داری بوده است.

آیت الله ملک حسینی شخصیتی برجسته و نقش آفرین در کشور و منطقه جنوب بود

سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در مراسم سومین سالگرد درگذشت آیت‌الله ملک‌حسینی (ره) که پنج‌شنبه، ۱۴ آبان در مصلای شهر یاسوج برگزار شده بود گفت: آیت الله ملک حسینی شخصیتی برجسته و نقش آفرین در کشور و منطقه جنوب بود.

به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، وی افزود: شجاعت، صداقت و مردم‌داری از ویژگی‌های برجسته مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی بود.

هاشمی مقابله با افراطی‌گری و خرافه‌گرایی را صفت بارز مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان و اظهار کرد: آن فقید عالیقدر به دلیل شجاعت، معرفت و علمی که داشت معروف و مشهور بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان این‌که آیت‌الله ملک‌حسینی نقش برجسته‌ای در عرصه فرهنگ اجتماعی داشت، خاطرنشان کرد: آن عالم ربانی در مبارزات قبل از انقلاب و نهضت اسلامی نقش‌آفرینی می‌کرد.

هاشمی به محبوبیت و مقبولیت مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی در جامعه اشاره و تصریح کرد: همین محبوبیت و مقبولیت اجتماعی زیاد باعث جایگاه بزرگ وی در جامعه شده بود.

وی ادامه داد: آن عالم بزرگوار در طول عمر با دفاع عالمانه و شجاعانه از تعالیم دینی، همواره مدافع حقوق مردم به ویژه مستضعفان بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی با پرهیز از سطحی‌نگری تصویر زیبایی از دین مبین اسلام به جامعه امروز عرضه می‌کرد و این نگاه مبتنی بر نگاه اجتماعی و ترسیم تصویر زیبا از علم بود که باعث شد در تعامل با نسل جوان الگو و اسوه شود. آیت‌الله ملک‌حسینی در بیان حوادث تاریخی شخصیتی ممتاز بود.

هاشمی اضافه کرد: به علت داشتن چنین ویژگی‌هایی ۱۴ آبان ماه سال ۹۱ شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تشییع این عالم ربانی و فقیه مجاهد شاهد حماسه ای تاریخی و به یاد ماندنی بود.

به گزارش ایسنا، مراسم سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سید کرامت الله ملک‌حسینی(ره)، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری عصر پنج‌شنبه،۱۴ آبان ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مصلی امام خمینی(ره) شهر یاسوج باحضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار ‌شد.

منتشر شده در :2015/11/06 - 11:11|شناسه خبر: 17853 575 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه