امروز :پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۱۸:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کهگیلویه وبویراحمد سومین استان کشور در نزاع و ضرب و جرح

استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان دارای بیشترین پرونده قتل در کشور در سال ۹۳ به نسبت به جمعیت بوده‌اند و بر اساس آمارها پرونده‌های مربوط به قتل در استان‌های غربی و جنوب غربی به اضافه کرمان و سیستان و بلوچستان پررنگ‌تر است

راه ملت: نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی پرونده‌های تخریب اموال از سال ۸۹ تا ۹۳، گفت: این آمار در سال ۸۹، ۱۱۶ هزار و ۹۷۱ عدد بوده که در سال ۹۳ به ۱۸۹ هزار و ۹۲ عدد رسیده است

قنبرنژاد ضرب و جرح، توهین، تهدید و تخریب را جزء ۱۰ اتهام نخست کشور برشمرد و گفت: این اتهامات در ۵ سال گذشته علت ورود بیشترین پرونده‌ها به دستگاه قضایی بوده است.

نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: استان‌های چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و البرز به ترتیب نسبت جمعیت دارای بیشترین نزاع و ضرب و جرح و استان‌های سیستان، هرمزگان و خراسان جنوبی نیز به ترتیب کمترین نزاع و ضرب و جرح را در سال ۹۳ در کشور داشته‌اند.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده پزشکی قانونی ۲۳۰۰ قتل در سال ۹۳،‌ صورت گرفته که این آمار در سال ۹۲، ۲ هزار و ۴۵۳، در سال ۹۱، ۲ هزار و ۲۵۷، در سال ۹۰، ۲ هزار و ۴۱۷ و در سال ۸۹، ۲ هزار ۶۸۹ عدد بوده است.

قنبرنژاد خاطر نشان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان دارای بیشترین پرونده قتل در کشور در سال ۹۳ به نسبت به جمعیت بوده‌اند و بر اساس آمارها پرونده‌های مربوط به قتل در استان‌های غربی و جنوب غربی به اضافه کرمان و سیستان و بلوچستان پررنگ‌تر است.

نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان را دارای بیشترین آمار خودکشی در کشور دانست که حدود ۵۰ درصد این خودکشی‌ها از طریق حلق‌آویز کردن صورت می‌گیرد و خودکشی با سم، خودکشی دارویی، خودکشی سوختگی و خودکشی با اسلحه گرم نیز در مراحل بعدی قرار دارد که از این میان خودکشی دارویی ۹ درصد پرونده‌ها و خودکشی با سلاح گرم ۷ درصد موارد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۶۲ درصد پرونده تخریب از سال ۸۹ تا ۹۳، گفت: این آمار در سال ۸۹، ۱۱۶ هزار و ۹۷۱ عدد بوده که در سال ۹۳ به ۱۸۹ هزار و ۹۲ عدد رسیده است.

 

منتشر شده در :2015/11/07 - 02:11|شناسه خبر: 17901 592 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه