امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۵۵:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اعتراض کارگران سد تنگ سرخ یاسوج به عدم پرداخت حقوق

کارگران سدتنگ سرخ یاسوج با بیان این که تاخیر در پرداخت حقوق مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است، خواستار همکاری مسئولان اجرایی برای پرداخت حقوق خود شدند

راه ملت: شماری ازکارگران این سد روز چهارشنبه با حضور در محل شرک آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد مشکلات مالی خود را با مسئولان این شرکت درمیان گذاشتد.
یک کارگر سد گفت: از بهمن سال قبل تاکنون شرکت مجری سد به کارگران حقوق پرداخت نکرده است .
حشمت الله محرابی افزود: در این مدت تنها دوباره مساعده جزیی چهار تا ۱۰میلیون ریالی به کارگران پرداخت شده است که این امر خانواده های کارگران این سد را در تنگنای معیشتی قرار داده است.
کارگران خواستار چاره اندیشی مسئولان اجرایی و آب و منطقه ای در پرداخت مطالبات خود شدند.
برخی کارگران مطالبات خود را تا ۱۱۰میلیون ریال ذکر کردند.
معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد حل مشکلات مالی سد و مسایل حقوقی کارگران را از برنامه های مسئولان شرکت آب منطقه ای ذکر کرد.
ابوالقاسم محمدزاده درجمع کارگران سد گفت: یک میلیارد و۴۰۰میلیون ریال از مطالبه پیمانگار بزودی به صورت مساعده به کارگران پرداخت خواهد شد و تا هفته آینده نیز بخش دیگری از مطالبات کارگران به صورت مساعده جزیی پرداخت خواهد شد.
ابوالقاسم محمدزاد تصریح کرد: پایین بودن میزان سند مالی طلب کاری شرکت مجری طرح ساخت سد و از طرفی اختصاص نیافتن اعتبار به ساخت سد، مشکلات زیادی برای مسئولان ایجاد کرده است.
وی گفت: برای حل مشکل اساسی ساخت سد و پرداخت حقوق کارگران چند برنامه و پیشنهاد در دست پیگیری است که کارگران باید برای به سرانجام رسیدن این برنامه های و پیگیری ها با مسئولان طرح با خویشتن داری همچنان همکاری کنند.
عملیات اجرایی سد تنگ سرخ در دولت دهم آغار شده و هم اکنون ساخت این سد با مشکلات تامین اعتبار مواجه است و در عین حدود ۸۰ کارگر این سد درانتظار پرداخت مطالبات خود هستند.
سد تنگ سرخ با هدف مهار ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب سال ۹۰ ساخت آن اجرایی شد.
از حجم آب سد ۲۵ میلیون متر مکعب برای آب آشامیدنی شهر یاسوج، ۴۲ میلیون متر مکعب برای تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و ۱۷ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنعتی یاسوج، ۷۲ میلیون متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی شهرستان شیراز و ۳۳ میلیون متر مکعب برای مصارف زیست محیطی رودخانه بشار در نظر گرفته شده است./منبع: ایرنا

منتشر شده در :2015/11/11 - 03:11|شناسه خبر: 18078 977 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه