امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۱۱:۵۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده در استان ضعیف است/ تقاضای زیاد نصب سرعتگیر در یاسوج

فرماندار بویراحمد با انتقاد از غیر استاندارد بودن سرعت‌گیرهای نصب شده در محورهای ورودی شهر یاسوج گفت: نصب این سرعت‌گیرها موجب بروز مشکلاتی برای رانندگان و مردم شده است.

فرماندار بویراحمد با انتقاد از غیر استاندارد بودن سرعت‌گیرهای نصب شده در محورهای ورودی شهر یاسوج گفت: نصب این سرعت‌گیرها موجب بروز مشکلاتی برای رانندگان و مردم شده است.

راه ملت: جلسه شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار بررسی مصوبات شورای ترافیک شهرستان‌های بویراحمد و چرام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد با انتقاد از غیر استاندارد بودن سرعت‌گیرهای نصب شده در محورهای ورودی شهر یاسوج گفت: نصب این سرعت‌گیرها باعث ایجاد مشکلاتی برای رانندگان و مردم شده است.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه بخشی از مشکلات ستون فقرات مردم ناشی از نصب سرعت‌گیرهای غیر استاندارد است، بیان کرد: نیاز است شورای ترافیک برای اصلاح و حذف این سرعت‌گیرها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: ایستگاه خیابان سردار جنگل شمالی شهر یاسوج باعث افزایش بار ترافیکی شده که قرار شد این ایستگاه تا آخر آبان ماه جاری به خیابان انتقال خون یاسوج منتقل شود.

بالا بودن تقاضا برای نصب سرعت‌گیر در یاسوج

شهردار یاسوج نیز با بیان اینکه تقاضا برای نصب سرعت‌گیر در جلوی منازل مسکونی مردم و همچنین مدارس بالا است، گفت: اگر قرار باشد در تمام مناطق سرعت‌گیر نصب شود دیگر شهری به‌نام یاسوج باقی نمی‌ماند.

محمدعلی جاوید بیان کرد: پلس راهور در جلوی درب مدارس چراغ راهنمایی و رانندگی نصب کند تا شاهد ایجاد ترافیک در زمان تعطیلی مدارس نباشیم.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز به برخی مشکلات ترافیکی شهر یاسوج در زمان تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: مکان‌یابی مناسبی برای مدارس استان صورت نگرفته و برخی مدارس غیرانتفاعی در منازل مسکونی قرار دارد که این کار مغایر با طرح تفصیلی است.

سید انتظام سهمگین اضافه کرد: عدم مکان‌یابی دقیق برای مدارس غیرانتفاعی شهر یاسوج موجب افزایش بار ترافیکی در مرکز شهر یاسوج در زمان تعطیلی شدن مدارس است که باید به صورت ویژه در دستور کار باشد.

کمبود شدید فضای آموزشی در بویراحمد

در ادامه سید محمد رمضانی‌نژاد کمبود فضای آموزشی را از جمله دلائل استقرار برخی از مدارس در منازل مسکونی دانست و افزود: درمناطق بله‌زار، مادوان، سرآبتاوه، اکبرآباد، تل‌خسرو و دولت آباد شهرستان بویراحمد با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستیم و مدارس این مناطق بیشتر استیجاری هستند.

رئیس اداره پشتیبانی و ستاد فضاهای آموزشی نوسازی مداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته ۳ هزار دانش‌آموز مهاجر در مدارس بویراحمد مشغول به تحصیل شدند، اضافه کرد: امسال ۵ هزار دانش‌آموز از سایر مناطق استان در مدارس شهرستان بویراحمد ثبت‌نام کردند و همین موضوع باعث کاهش فضای آمورشی شد.

فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده در استان ضعیف است

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر کاهش بار ترافیکی در شهر یاسوج تأکید کرد و گفت: با توجه به احداث پل سوم و چهارم بشار، اتصال بلوار کشاورز به جاده کمربندی امام‌زاده مختار در کاهش بار ترافیکی شهر یاسوج مؤثر است.

وی استفاده از پل عابر پیاده در کاهش بار ترافیکی را مؤثر دانست و بیان کرد: فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده در استان ضعیف است.

پژمان نیک‌اقبالی در ادامه بیان کرد: با توجه به درپیش بودن انتخابات و موارد امنیتی ممنوعیت پارک خودرو از میدان امام حسین (ع) شهر یاسوج (روبروی فرماندهی انتظامی) تا ستاد خبری اطلاعات پایان‌تر از استانداری کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال جاری اعمال می‌شود.

 

منتشر شده در :2015/11/14 - 04:11|شناسه خبر: 18259 984 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه