امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۳:۳۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ۴ فاز ارائه شد

راه ملت: محمود باقری با اشاره به تهیه طرح جامع گردشگری این استان، افزود: این طرح یکی از طرح های بی نظیر است و همه موضوعات مرتبط با گردشگری استان در این طرح لحاظ شده است. وی با اشاره به شروع فاز اول این طرح شامل مطالعات اولیه و شناخت جاذبه های گردشگری، اظهار داشت: […]

راه ملت: محمود باقری با اشاره به تهیه طرح جامع گردشگری این استان، افزود: این طرح یکی از طرح های بی نظیر است و همه موضوعات مرتبط با گردشگری استان در این طرح لحاظ شده است.

وی با اشاره به شروع فاز اول این طرح شامل مطالعات اولیه و شناخت جاذبه های گردشگری، اظهار داشت: برای ادامه طرح نیازمند اعتبار هستیم.

باقری با بیان اینکه گردشگری جزء اولویت های این استان برای توسعه است و این طرح نقشه راه است، تصریح کرد: این در حالیست که با وجود همه فشارها و پیگیری ها، هنوز برای این طرح اعتباری قرار داده نشده است.

وی یادآور شد: اجرای این طرح نیازمند حمایت مسئولان و تأمین اعتبار است.

مطالعات اولیه طرح جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است

مشاور طرح جامع گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه گردشگری امروزه به عنوان یک صنعت سومین گردش مالی را در دنیا دارد، گفت: در این صنعت بیشترین درآمد برای مردم منطقه گردشپذیر است.

امیر گندمکار با اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۴ کشور پیش بینی شده است سالیانه حدود ۲۰ میلیون گردشگر وارد ایران  شوند، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد نیز باید برای دریافت سهم خود از این تعداد گردشگر برنامه ریزی کند.

وی اظهار داشت: با بررسی پتانسیل های موجود در کهگیلویه و بویراحمد، مطالعات اولیه طرح جامع گردشگری این استان انجام شده است.

مشاور طرح جامع گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح در چهار فاز مطالعاتی ارئه می شود، فاز اول را شامل مطالعات پایه دانست.

گندمکار تدوین راهبردهای تئوری و عملی با استفاده از استراتژی انتخابی را فاز دوم این طرح عنوان و بیان کرد: در این فاز استراتژی مورد نظر در راستای رفع نیازهای این استان ارائه می شود.

وی فاز سوم طرح جامع گردشگری این استان را برنامه عملیاتی شامل امکانسنجی، آمایش و مکانیابی عنوان کرد.

مشاور طرح جامع گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در فاز چهارم با کمک کارشناسان بومی نتایج سه فاز نخست بررسی و در نهایت اجرایی می شود.

گندمکار ویژگی های طرح پیشنهادی گردشگری این استان را همپیوند دهنده، واقع گرا و هدفگرا، کارآمد و اقتصادی، دارای دیدگاه بین المللی و فراگیر دانست.

گردشگری حال حاضر کهگیلویه و بویراحمد مخرب است

وی با بیان اینکه گردشگری حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد مخرب و ناکارآمد است، تبدیل این استان به یک مقصد گردشگری طبیعت محور در سطح ملی و بین المللی را از مهمتین اهداف این طرح عنوان کرد.

مشاور طرح جامع گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برند «پایتخت طبیعت ایران» برای این استان مناسب نبوده و از نظر صنعت گردشگری توجیه پذیر نیست، تصریح کرد: برند گردشگری این استان باید به گونه ای انتخاب شود که قوانین برند جهانی را داشته باشد و بتواند تحول ایجاد کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منتشر شده در :2015/11/17 - 12:11|شناسه خبر: 18391 573 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه