امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۵۸:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در صورت همکاری بانک ها

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت تا یک سال آینده

راه ملت:پتروشیمی دهدشت بعد از ۹ سال بلاتکلیفی با اخذ مجوز خط انتقال آب از رودخانه مارون طی هفته آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت که از سال ۸۶ آغاز شداما بعد از گذشت مدتی راکد ماند. به گفته کارشناسان پتروشیمی دهدشت در زمینی به مساحت ۱۱۰ […]

راه ملت:پتروشیمی دهدشت بعد از ۹ سال بلاتکلیفی با اخذ مجوز خط انتقال آب از رودخانه مارون طی هفته آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت که از سال ۸۶ آغاز شداما بعد از گذشت مدتی راکد ماند.

به گفته کارشناسان پتروشیمی دهدشت در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار و ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن و اشتغالزایی ۲۴۰ نفر به گفته مسئولان باید یک هزار روزه به بهره برداری می رسید.

بعد سالها بلاتکلیفی با پیگیری و تدبیر مسئولان دولت تدبیر و امید اینک اقدام های برای شروع این طرح انجام گرفته که این امر امیدهایی در دل مردمان سخت کوش وجوانان بیکار شهرستان گرمسیری کهگیلویه زنده کرده است.
مجید آذربارگون یکی از شهروندان دهدشت با ابزار خوشحالی از آغاز به کار پتروشیمی دهدشت گفت: در صورت راه اندازی این پتروشیمی روند توسعه شهرستان کهگیلویه شتاب خواهد گرفت .
فرماندار کهگیلویه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هماهنگی های انجام شده با دستگاه های متولی برای اجرای پروژه خط انتقال آب از رودخانه مارون برای آغاز بکار عملیات اجرایی پتروشیمی گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب از رودخانه مارون به طول ۱۵ کیلومتر با همکاری نهادهای ذی ربط طی هفته آینده آغاز خواهد شد.
علی پوزش با بیان اینکه بهره برداری از خط انتقال آب یکی از نیازهای اولیه پتروشیمی دهدشت است افزود: برای بهره برداری از این پروژه۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اظهارکرد: دیگر زیرساخت های لازم مانند گاز و برق با همکاری نهادها در مدت زمان مشخص تامین خواهد شد.
مدیرعامل پتروشیمی دهدشت نیز بهره برداری از خط انتقال آب را یکی از کارهای زیر ساختی پتروشیمی دهدشت ذکر کرد و گفت: مدت زمان اجرای خط انتقال آب ۱۸ ماهه خواهد بود.
حمید توکلی برآورد مالی پتروشیمی دهدشت را یکهزارو ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امید است با همکاری مسئولان و پیگیری های انجام شده منابع مالی پروژه طی یکسال آینده از سوی بانک عامل تامین شود.
وی با اشاره به اینکه پشتیبانی بانک در تامین منابع مالی نقش مهمی در آغاز فاینانس پروژه دارد اظهارکرد: در صورت همکاری بانک در تامین منابع مالی عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت طی یکسال آینده آغاز می شود.
توکلی با بیان اینکه پروژه پتروشیمی بیدبلند ۲ با همکاری پشیینان آن از رکود خارج شده تصریح کرد: با راه اندازی این پروژه تا حدود زیادی مشکلات تامین خوراک پتروشیمی دهدشت نیز برطرف خواهد شد.
وی ابراز داشت: در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.
توکلی مدت زمان بهره برداری ازپتروشیمی دهدشت را از زمان آغاز فاینانس سه سال اعلام کرد.
وی با اشاره به اخذ سهمیه ۲۰۰ هزار تنی از خط اتیلن غرب برای پتروشیمی دهدشت عنوان کرد: در صورتی که این پروژه زودتر از بید بلند ۲ و پتروشیمی گچساران به بهره برداری برسد از این سهمیه برای راه اندازی پتروشیمی دهدشت استفاده خواهد شد.
پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزارو ۵۰۰ هکتاری کلاچو و در پنج کیلومتر دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه واقع شده است.

خبر: ایرنا/ حسین خدمتی

منتشر شده در :2015/11/30 - 10:11|شناسه خبر: 19218 732 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه